7 Superfoods, które warto znać

4.14 avg. rating (82% score) - 58 votes

7 superfood ktore powinienes znacNie ma oficjalnej definicji naukowej określającej słowo superfood. Jednak przyjmuje się, że jest to pożywienie zawierające bardzo wysoki poziom niezbędnych dla naszego organizmu witamin i minerałów. Są one również źródłem antyoksydantów – substancji, które chronią nasze ciało przed wolnymi rodnikami (uszkadzającymi komórki) i pomagają zapobiegać chorobom. Dlatego naprawdę warto poznać te produkty, ponieważ nie bez powodu nazywane są one superfood.

Acai

Owoce Acai pochodzą z deszczowych lasów Ameryki Południowej. To małe, fioletowe jagody, które zdobyły bardzo dużą popularność jako produkt wspomagający odchudzanie (ze względu na swoje właściwości regulujące metabolizm i przyśpieszające przemianę materii), a także zawierający bardzo dużą ilość antyoksydantów przeciwdziałając starzeniu się organizmu (anti-aging). Zawarte w tych owocach przeciwutleniacze, w postaci antocyjanów (naturalnych barwników pochodzenia roślinnego) pozwalają nawet na walkę z rakiem i chorobami serca. „Jest to także jeden z nielicznych owoców zawierających kwas oleinowy, ten sam, który znajduje się w oliwie z oliwek i jest tak ważny tak dla naszego serca” – mówi Andy Bellatti, dietetyk z Las Vegas. Ze względu, że bardzo ciężko dostać świeże owoce acai (ograniczona dostępność) to są one sprzedawane w postaci zamrożonej, tabletkach, jako proszek lub sok.

Jagody Goji

Jagody Goji stały się częstym widokiem na półkach sklepowych. Nie bez powodu. Zawierają bardzo dużo witaminy C. Pochodzą z Tybetu i Mongolii. Te pomarańczowo-czerwone jagody były już stosowane od wieków przez chińskich zielarzy w leczeniu dolegliwości związanych ze wzrokiem i słabym krążeniem krwi. Dodatkowo pomagały wzmocnić układ odpornościowy. Badania naukowe nie posiadają jeszcze potwierdzenia tej tezy, jednak nie ma wątpliwości, że jagody goji są bogate w przeciwutleniacze i cenne związki roślinne. Na rynku dostępne są suszone jagody goji, proszek z tych owoców, a także napoje.

Kakao

Tak jak czekolada, kakao w proszku zawiera flawonoidy, które jak wiadomo obniżają ciśnienie krwi, poprawiają przepływu krwi w mózgu i sercu. „Dla kogoś, kto bardzo lubi czekoladę i szuka korzyści dla serca oraz układu krążenia jest to jedno z najlepszych połączeń” mówi Dawn Jackson Blatner, dietetyk.
Przed zakupem upewnij się i uważnie przeczytaj etykietę. „Jeżeli kiedykolwiek zobaczysz alkalizowane kakao oznaczać to będzie, że zostało ono przetworzone i może nie posiadać nawet 90 procent przeciwutleniaczy. Gdy podejmujesz już decyzję o zakupie wybierz surowe lub niealkalizowane kakao, które zawiera wszystkie związki fitochemiczne i przeciwutleniacze ” – dodaje.
Polecamy dodać sproszkowane kakao do koktajli. Bogaty, czekoladowy smak będzie idealny dla podniebienia.

Algi

W przeciwieństwie do owoców czy warzyw hodowanych na lądzie algi takie jak Spirulina czy Chlorella uprawiane są w wodzie. W zależności czy są one słodkowodne czy słonowodne zawierają niesamowicie duże ilości witamin, minerałów, mikro i makroelementów, w tym także pierwiastków śladowych. Co również ważne Spirulina zawiera spore ilości białka, które jest bardzo dobrze przyswajane przez organizm człowieka. Włączając ją do naszej codziennej diety, będziemy mieli pewność, że uzupełni ona wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania.

Maca

Uprawiana w Andach, maca to warzywo korzeniowe, które jest zbierane, suszone i przetwarzane na proszek lub tabletki. Mimo, że doniesienia o korzyściach zdrowotnych tego warzywa są mieszane, maca jest stosowana w celu zwiększenia energii, wytrzymałości i podniesienia libido. Pomaga ona również w zmniejszeniu zmęczenia oraz przyśpiesza proces regeneracji.

Nasiona konopi

Pomimo ich powiązania z marihuaną, nasiona konopi nie zawierają praktycznie żadnych śladów substancji psychoaktywnych pochodzących od ich kontrowersyjnego kuzyna. Nasiona są bogate w białko i zawierają wszystkie niezbędne dla wzrostu i regeneracji aminokwasy. Nasiona konopi zawierają również tak bardzo pożądany stosunek kwasów tłuszczowych omega-6 i omega-3, a także są doskonałym źródłem magnezu i potasu. Mają bardzo łagodny smak, więc można je dodawać do zup czy sałatek.

Drożdże odżywcze

Nie należy mylić z drożdżami suchymi lub piwnymi. Drożdże odżywcze wykonane są wyłącznie z zaczynu drożdży i posiadają w sobie dużą moc. To doskonałe źródłem białka i błonnika, a także są jednym z zaledwie kilku źródeł witaminy B12, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mózgu i układu nerwowego. Witaminę B12 można znaleźć głównie w mięsie i produktach mlecznych. Dla wegan i wegetarian drożdże odżywcze są bardzo dobrą alternatywą, ponieważ nie spożywają oni produktów pochodzenia zwierzęcego. Uzupełniają one niedobory ważnych dla naszego organizmu witaminy.

Polecane produkty:

Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz