10 superowoców – lista dla zdrowia

4.33 avg. rating (78% score) - 3 votes

SuperowoceJeśli jesteś na niskowęglowodanowej lub niskoglikemicznej diecie to prawdopodobnie powiedziano Ci żeby całkowicie ograniczyć spożywanie owoców. Chociaż wszystkie zawierają zdrowe składniki odżywcze, to niektóre mają niższy ładunek glikemiczny niż inne, więc będą zawierały dużo mniej węglowodanów i będą miały mniejszy wpływ na poziom cukru we krwi.  Jedne z najniższych glikemicznie owoców to limonka, cytryna, truskawka, wiśnia oraz grejpfrut. Pozostałe to gruszka, kantalupa, arbuz, pomarańcze, morele, brzoskwinie, śliwki, jabłka, a także kiwi.

Lista 10 najlepszych owoców

Większość owoców dostarcza błonnik, witaminy, minerały i jest bogata w składniki odżywcze. Jednak niektóre z nich uważane są za „super owoce” ze względu na kombinacje składników, które zawierają. Oto lista 10, które łatwo można dodać do swojej diety i korzystać z ich właściwości:

1. Truskawki – dostarczają witaminę C, kwas foliowy i przeciwutleniacze. Są jednymi z najniższych glikemicznych owoców.

2. Maliny – bogate w błonnik (8 g w kubku), przeciwutleniacze i kwas elagowy, który zapobiega powstawaniu komórek rakowych.

3. Jagody – zawierają przeciwutleniacze oraz, jak większość jagód, nie posiadają dużej ilości węglowodanów, a także kalorii w porównaniu do innych owoców. Jagody poprawiają również pamięci i mają  wpływ na zdrowe.

4. Wiśnie – są dobrym źródłem witaminy C i błonnika. Wyróżniają się na arenie produktów odżywczych, ponieważ zawierają przeciwzapalnie, antyoksydacyjne antocyjany, które nadają głęboko czerwony kolor wiśni. Badania pokazują, że przyczyniają się również do obniżenia poziomu cholesterolu i trójglicerydów. Są doskonałym środkiem przeciwzapalnym, gdyż wpływają na zmniejszenie zapalenia stawów, dny moczanowej oraz bólu.

5. Jabłka – to doskonałe źródło błonnika. Zawierają kwercetynę, przeciwutleniacz, który znajduje się w lekach przeciwhistaminowych i posiada właściwości przeciwzapalne.

6. Kiwi – pomaga na problemy trawienne. Małe, czarne nasiona zawierają nierozpuszczalny błonnik, pomagając w regulowaniu metabolizmu, ułatwiając trawienie. Z kolei zielona część owocu jest źródłem rozpuszczalnego i prebiotycznego błonnika. Może ona również pomóc w utracie masy ciała, zapewniając uczucie sytości.

7. Acai – jest południowoamerykańskim owocem bogatym w antyoksydanty, które pomagają chronić organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Acai jest reklamowany w leczeniu utraty wagi, jako środek przeciw starzeniu się, na zapalenie stawów, choroby serca i raka. Należy jednak pamiętać, że nie ma jednoznacznych badań dotyczących tych właściwości. Acai dostępne jest w postaci tabletek, jako sok. Są to suszone i mrożone miazgi. Wszystko po to, aby zachować wysokie walory przeciwutleniające przed przewiezieniem za granicę.

8. Arbuz – jest niskokalorycznym owocem. Zawiera witaminę A i C, a także likopen, przeciwutleniacz, który jest odpowiedzialny za kolor czerwony w wielu owocach i warzywach.

9. Papaja – zawiera papainę, enzym trawienny, który przyspiesza metabolizm i sprawia, że pokarm nie zalega dłuższy czas w organizmie. Jest także bogatym źródłem karotenów, witaminy C i flawonoidów.

10. Śliwki – pomagają w regulowaniu pracy układu trawiennego. Zawierają przeciwutleniacz o nazwie kwas chlorogenowy – fenol, który ma działanie przeciwutleniające i przeciwnowotworowe.

Podsumowanie

Każdy z tych owoców zawiera swoją własną mieszankę witamin, minerałów, składników odżywczych i antyoksydantów, dlatego dobrze jest dostarczać je wszystkie do swojej letniej diety. Warto też pamiętać, że jedzenie lokalnych owoców w trakcie trwania sezonu wspiera miejscowych rolników, a nie koncerny, które produkują, a nie hodują.

Polecane produkty:

Acerola C - naturalna witamina C
Chcemy zaproponować Państwu naturalną witaminę C o długotrwałym działaniu - wiśnie Acerola, które zawierają jej najwięcej na świecie. Dostarczają one 30 razy więcej witaminy C niż cytryna.
Zobacz tutaj ...
CCA - naturalne przeciwutleniacze
Receptura CCA to: bioflawonoidy cytrusowe, koenzym Q10, beta-karoten, naturalna witamina C, polifenole z pestek winogron, polifenole z zielonej herbaty, ziele herbaciane Cistus, owoc granatu, OPC, likopina, melony, korzeń lukrecji..
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

5 komentarzy do "10 superowoców – lista dla zdrowia"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
http://shoppingtips.pl/
Gość

Uwielbiam wszystkie propozycje

Marta
Gość

I wszystko mamy pod ręką 🙂 Szkoda, że zaraz zima i już nie będzie można dostać świeżych owoców :/

xolczaa
Gość

Prawie wszystkie sezonowe owoce 😀 dlatego latem trzeba korzystać z dobroci , które nas otaczają bo to samo zdrowie!

Marzena T (Mania)
Gość

Nie ma to jak nasze Polskie jabłka 😉

Edyta Mój kawałek podłogi
Gość

Wszystkie wprost uwielbiam! No może oprócz jagód acai, gdyż tych jeszcze nie jadłam w naturalnej formie, tylko sproszkowanej 😉

wpDiscuz