Dieta

Jak naprawdę możemy schudnąć?

Większość cudownych sposobów na zmniejszenie masy ciała (utratę tkanki tłuszczowej) o kilka kilogramów w ciągu miesiąca zazwyczaj nie daje długotrwałych efektów. Powodem złudzenia jest m.in. utrata wody w wyniku diety odchudzającej, którą organizm ponownie zaczyna magazynować  po pewnym czasie od zakończenia diety, a co za tym idzie, następuje ponowny przyrost masy ciała. Co gorsza, aby zabezpieczyć się na kolejne ewentualne braki, organizm powiększa swój “magazyn” przez co zamiast ubytku wagi, następuje jej przyrost.

woda stanowi około 50% masy ciała u kobiet i 60% u mężczyzn

W tym przypadku nie istnieje niestety magiczny środek. Jedyną skuteczną metodą na długoterminowe zmniejszenie tkanki tłuszczowej w naszym ciele jest regularna aktywność fizyczna, odpowiednia, zdrowa dieta wzbogacona dobrze dobranymi suplementami.
Często osoby, które pragną schudnąć szybko chcą to zrobić jak najmniejszym kosztem narażając się na niebezpieczeństwo. Organizm, który przyzwyczaił się do pewnej ilości tkanki tłuszczowej będzie się bronił. Potrzeba więc czasu, aby wykształciły się nowe nawyki, związane z żywieniem, jak i z aktywnościa ruchową oraz by nastąpiło dopasowanie organizmu do nowych warunków metabolicznych.

Rozpoczynając trening zdrowotny trzeba stopniować intensywność, zaczynając od 10-minutowego marszu i zwiększać czas jego jego trwania, jak również w późniejszym okresie zwiększać jego intensywność, odpowiednio do naszych możliwości, które napewno z czasem będą coraz większe.

Warto również wspomnieć, że podczas wysiłku fizycznego zwiększa się wydzielanie endorfin (najwięcej podczas intensywności przekraczającej 60% maksymalnego poboru tlenu) dzieki, którym zmniejsza się odczuwanie bólu, a także polepsza się nasze samopoczucie. Obniżony zostaje również poziom stresu, dzięki czemu potrafimy bardziej kontrolować swoje emocje.

Realnie patrząc, można stracić 1-2 kg tłuszczu miesięcznie. Wydawać by się mogło, że to niewiele, lecz w im bardziej zaawansowany wysiłek będziemy wkraczać, tym widoczne efekty będą coraz bardziej zadowalające. Jeżeli doda się do tego odpowiednio dobraną dietę i właściwą suplementację, ograniczając przyjmowanie pokarmów zaledwie o 100 kcal dziennie (np. 4 łyżeczki cukru), to w ciągu roku można spodziewać się utraty kilkunastu kilogramów. Rok to dla wielu osób bardzo długi okres, jednak czy nie warto przeorganizować swojego dnia aby uzyskać naprawdę imponujący i trwały rezultat? Według nas tak!

O czym jeszcze należy pamiętać podejmując opisaną drogę w kierunku odchudzania? Należy bezwzględnie uzupełniać z zewnątrz witaminy i minerały, których równowaga w organizmie jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania wszystkich jego elementów.

Polecane produkty:

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
IQ Weight Blocker - Skuteczny bloker tłuszczu
IQ Weight Blocker to rewolucyjny produkt, który w naturalny sposób blokuje przyjmowanie z jedzeniem nadmiernej ilości węglowodanów.
Zobacz tutaj ...

Bibliografia:

1. Jaskólski A., Jskólska A. Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego z zarysem fizjologii człowieka. AWF Wrocław 2009.
2 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *