Spirulina – na co zwracać uwagę przy zakupie

Aktualizacja

Spirulina – na co zwracać uwagę przy zakupieWybór właściwego preparatu ma kluczowe znaczenie dla skuteczności suplementacji. Jednak dla wielu osób nie jest jasne, na co należy zwracać uwagę przy wyborze preparatu. Na przykładzie alg Spirulina wytłumaczymy kilka najważniejszych punktów.

Forma

Spirulina może być przyjmowana w postaci prasowanych tabletek niepowlekanych. Są one zdecydowanie najwygodniejsze w użyciu. Drugim wyborem może być proszek – to ten sam preparat, ale nieprasowany. Przyjmując spirulinę w tej postaci musimy się liczyć z charakterystycznym smakiem i zapachem, do którego jednak można się przyzwyczaić. Gdzieś pośrodku znajdują się kapsułki – proszek zamknięty jest w kapsułce, która rozpuszcza się w przewodzie pokarmowym, dzięki czemu w ustach nie pozostaje posmak algi.

Marka

Przy wyborze suplementów diety marka produktu ma duże znaczenie. Kiedy kupujecie Państwo leki, zwracacie uwagę na nazwę substancji czynnej i jej ilość, aby mieć pewność, że specyfiki są identyczne. Suplementy identyczne nie są, zwłaszcza te naturalne, a ich skład nigdy nie jest tak precyzyjnie zbadany tak jak skład leków. Dlatego ważne jest żeby wybierać preparaty znanych i cenionych marek. Nie ma absolutnie żadnego powodu, aby robić z siebie królika doświadczalnego. Jest wielu uznanych i sprawdzonych producentów. Dlatego do suplementów nieznanych firm należy podchodzić z dozą ostrożności i zweryfikować, jeśli jest to możliwe, czy produkt jest dobrej jakości.

Spirulina - na co zwracać uwagę przy zakupie?

Obróbka

Spirulinę często określa się mianem algi ze względu na funkcjonującą jeszcze do nie dawna klasyfikację. Jednak według nowszej taksonomii spirulina należy do grupy sinic, zaliczanych do prokariotów. Ich obróbka przed spożyciem nie jest wymagana, jak ma to miejsce np. w przypadku algi chlorella.

Komórki alg są niestrawne, dokładnie tak samo, jak wszystkie komórki roślinne, ponieważ mają ścianę komórkową, do której trawienia nie nadaje się żaden ludzki enzym. Dlatego przede wszystkim trzeba wybrać preparat, w którym komórki algi zostały perforowane. Patent na to ma raptem kilka firm, przy czym poszczególne metody różnią się skutecznością. Powiedzmy to jednak wprost – jeśli ściana algi nie jest z rozerwaną ścianą komórkową, to po prostu nie ma możliwości, żeby suplement działał w 100%. Może trochę nadtrawią go bakterie jelitowe, ale jest to na tyle, aby sprostać potrzebom organizmu.

Zobacz również: Chlorella – właściwości i opinie

Źródło

Spirulina musi pochodzić od sprawdzonego dostawcy. Kiepskie warunki przechowywania mogą spowodować rozpad, niektórych potencjalnie korzystnych substancji chemicznych, dlatego nie kupuje się suplementów w hipermarketach, czy na targowiskach. Najbezpieczniej jest kupić Spirulinę w specjalizujących się, a o najważniejsze sprawdzonych, sklepach z naturalnymi suplementami diety.

Data ważności

Spirulina to suplement naturalny i mimo zachowania najwyższych standardów sanitarnych przez producenta, posiada swoją datę ważności. Podyktowane jest to choćby zawartością kwasów tłuszczowych, które wpływają na termin przydatności do spożycia. Średnia data ważności spiruliny to około 3 lata. Podczas zakupów warto policzyć na jak długo wg zalecanej dawki wystarczy preparatu, dodać do tego niewielki zapas czasu i w ten sposób sprawdzić czy produkt się nie przeterminuje.

Podsumowanie

Podsumowując, suplementy diety warto kupować u sprawdzonych i godnych zaufania dystrybutorów. Produkty takie są przebadane i bezpieczne, mają gwarancję jakości i bez obaw można je przyjmować.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Nie wahaj się i napisz swoją opinię!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *