Rozdział 10. Spirulina kontra chlorella

Dotychczas mówiłem o spirulinie i chlorelli tak, jakby to było jedno i to samo. Różnią się jednak od siebie m.in. zawartością i proporcjami składników odżywczych. Pomimo tego, że zalecam spożywanie obu tych roślin jednocześnie, jako część posiłku, możesz potrzebować tylko jednej z nich w zależności o warunków. Oto porównanie:

Chlorella:

  • lepsze źródło chlorofilu co czyni ją bardziej oczyszczającą i odtruwającą
  • Jest szczególnie dobra dla ludzi z problemami wątrobowymi lub dla tych, którzy piją lub palą
  • Jest bardzo pomocna dla ludzi z problemami jelitowymi, mającymi problemy z wypróżnianiem
  • Szczególnie dobra dla ludzi potrzebujących regeneracji: osób cierpiących na zdegenerowane choroby (choroby mięśni, choroby systemu nerwowego)
  • Zawiera Współczynnik Wzrostu Chlorelli (Chlorella Growth Factor -CGF), który wzmacnia układ immunologiczny, odwraca chorobę nowotworową oferując wiele innych korzyści zdrowotnych
  • CGF pomaga również naprawiać problemy nerwowe w całym organizmie i jest doskonała w leczeniu zdegenerowanych niedoczynności umysłowych i nerwowych.

Spirulina:

  • Świetne źródło łatwo przyswajalnego białka. Zawiera go 12 razy więcej niż wołowina. –
  • Łagodniejsza dla układu pokarmowego –
  • Najlepsze źródło kwasu gamma linoleinowego (GLA), dobrego tłuszczu dla mózgu, prawidłowego funkcjonowania serca i innych elementów organizmu. –
  • zawiera Pytocjaninę, znany związek działający anty rakowo, który nadaje spirulinie charakterystyczny niebieskawy kolor.

Jak widać, spirulina i chlorella oferują szerokie możliwości zdrowotne, a wiele z tych możliwości w połączeniu sumują się gdy spożywane równolegle. To powód dla którego namawiam ludzi do spożywania dwóch z nich w odpowiednich ilościach. Jako ogólna zasada, powinieneś spożywać spirulinę i chlorelle w stosunku 2:1. Innymi słowy, jeśli spożywasz 10 gram spiruliny dziennie, jedz 5 gram chlorelli.

Jeżeli cierpisz na szczególne choroby, zwiększ swoją dawkę tej mikroalgi, która najlepiej się nadaję w zaistniałych warunkach. Wpływ na zdrowie będzie opisany jeszcze w dalszej części tego opracowania. Zalecane porcje chlorelli i spiruliny są również opisane w rozdziale „Jak jeść spirulinę i chlorelle”.

3 komentarzy:
  1. Teresa
    Teresa says:

    Działanie spiruliny odkryłam 16 lat temu, kiedy moja córka miała silną alergię pokarmową z ranami na skórze nie do wygojenia niczym; żadną maścią a lekarze polecali kortyzony! W jakimś piśmie trafiłam na opis działania spiruliny i dawałam dziecku. Objawy znacznie złagodniały. Rany zewnętrznie przemywałam wodą z alg japońskich. Leczyły nawet ospę. Wszystkie algi są cudowne!

    Odpowiedz
  2. gość11
    gość11 says:

    25 lat, ogólnie zdrowy wszystkie badania w normie. ciśnienie średio 150/90. dostałem tabletki na nadcisnienie ale przed ich zazywaniem namowiono mnie na spiruline. dwa dni pelnego jedzenia 3x2tabletki i po przebudzeniu na 3 dzien mialem cisnienie 120/70.
    Wiec powaznie dziala, to nie figle umysłu.

    Odpowiedz
  3. supermat
    supermat says:

    Ja zjadam 15 gram spiruliny dziennie. Dotychczas brałem betablokery na nadciśnienie, ale zacząłem od nich tyć, więc znalazłem pare artykułów, o tym, że spirulina obniża ciśnienie. Nie wiem czy to tylko mój umysł płąta figle, ale ciśnienie mi się wydaje niższe jak mierzę teraz, niż jak byłem na lekach. Mam teraz (sprawdzam zawsze około południa) około 135/85. A bywało, że miałem 145/95

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *