Spirulina – właściwości, które potwierdzono

4.00 avg. rating (77% score) - 12 votes

Spirulina - właściwości, które potwierdzonoSpirulina to zielono-niebieska alga, posiadająca niezaprzeczalne właściwości wpływające na zdrowie organizmu człowieka. Hodowana jest w różnych rejonach świata. Są to wybrane miejsca, ponieważ to właśnie tam klimat jest najbardziej sprzyjający. Taki miejscami są Azja (Chiny, Tajwan, Japonia, Indie), Ameryka Północna (Hawaje), Ameryka Południowa (Meksyk), a także Afryka (rejon Czadu).

Jednak niezależnie skąd pochodzi Spirulina, którą spożywamy, ważne jest, aby sprawdzić czy pochodzi od producenta, który posiada niezbędne certyfikaty i patenty. Wiemy wtedy, że nie oszczędza on na jakości swoich produktów, dzięki czemu będziemy mogli korzystać ze wszystkich właściwości Spiruliny.

Spirulina to roślina obecnie najbardziej zbadana, obok swojej kuzynki algi Chlorella. W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o niej, jako o bardzo wartościowym Superfood. Słynie z intensywnego smaku i jeszcze intensywniejszych składników odżywczych łatwo przyswajalnych przez organizm człowieka. Mimo że wchodzi ona w skład różnego rodzaju koktajli czy batonów energetycznych oraz naturalnych suplementów diety, to przyjmowana regularnie może odbudować i poprawić nasze zdrowie w sposób bardzo znaczący. Do chwili obecnej istnieje prawie 1200 naukowych artykułów, które oceniają i potwierdzają właściwości Spiruliny.

Właściwości Spiruliny, które zostały potwierdzone

Nie każdy ma możliwość spożywania Spiruliny bezpośrednio w kraju, w którym jest hodowana. Jednak można ją kupić również w naszym kraju oraz przyjmować w różnych postaciach (najpopularniejsze to tabletki i proszek), aby czerpać z korzyści jakie niesie ze sobą. Poniżej przedstawiamy potwierdzone właściwości regularnego stosowania algi Spirulina.

1. Obniża możliwość wystąpienia udaru mózgu.

Naukowcy odkryli, że suplementacja algą Spirulina zmniejsza powierzchnię błony wewnątrz aorty od 33% do 48%, co pokazuje, że może ona zapobiegać powstawaniu miażdżycy i wystąpieniu udaru mózgu. [1]

Warto zauważyć, że badanie kliniczne zostało przeprowadzone na zwierzętach, które otrzymywały również dietę o wysokiej zawartości cholesterolu (HCD – high-cholesterol diet), co pokazuje, że regularne spożywanie Spiruliny może dosłownie odwrócić szkody wyrządzone przez złą dietę. Można wyobrazić sobie jakie korzyści dla serca niesie zdrowa, zbilansowana dieta oraz regularne spożywanie algi Spirulina.

2. Obniża ciśnienie krwi.

Naukowcy odkryli, że zawarta w Spirulinie fikocyjanina posiada właściwości obniżające wysokie ciśnienie krwi. [2] Naukowcy z Japonii uważają, że podczas spożywania tej algi dochodzi do odwracania dysfunkcji śródbłonka w zespole metabolicznym (ZM), który charakteryzuje się licznymi zaburzeniami zwiększającymi ryzyko wystąpienia i rozwoju chorób sercowo-naczyniowych oraz cukrzycy. Spirulina przedstawia się bardzo obiecująco na przyszłość (dalsze badania są niezbędne), ponieważ może wspomóc walkę z tymi chorobami i zmniejszyć ich częstotliwość występowania.

3. Usuwa metale ciężkie z organizmu (detoks).

Według Światowej Organizacji Zdrowia dużo krajów na świecie jest dotkniętych problemem występowania wysokiego poziomu arsenu. Do zatruć dochodzi nawet w krajach rozwiniętych. Jednak według naukowców miejsca z największą liczbą przypadków to Daleki Wschód, czyli Bangladesz i Indie, ale także Chile. Występuje on najczęściej w wodzie pitnej, która jest spożywana przez ludzi każdego dnia.

Badania kliniczne wykazały, że w samym Bangladeszu do 3% całego narodu posiada objawy zatrucia samym arsenem. [3] Jak podkreślają naukowcy nie ma specyficznego leczenia zatrucia sprawdzili alternatywę, w postaci algi Spirulina.

24 pacjentom, którzy cierpieli na przewlekłe zatrucie arsenem podano dwa razy na dobę Spirulinę (250 mg) oraz cynk (2 mg), a 17 chorym tylko placebo. Stwierdzili, że Spirulina z cynkiem przerosła ich oczekiwania. U uczestników, przyjmujących algę odnotowano aż 47% spadek arsenu w organizmie.

4. Zapobiega powstawaniu raka.

Jak donosi University of Maryland Medical Center, “Pewna liczba badań na zwierzętach i probówki sugerują, że Spirulina zwiększa produkcję przeciwciał, białek zwalczających infekcje i inne komórki, które poprawiają odporność , a także pomagają zapobiec infekcjom oraz chorobom przewlekłym, takim jak rak”. [4] Nie dziwi ten fakt, ponieważ ponad 70 naukowych, zweryfikowanych artykułów, opublikowanych w literaturze naukowej ocenia zdolności i wpływ Spiruliny na komórki rakowe. [5]

Artykuł opublikowany w kwietniu 2014 roku przez czeskich naukowców podkreślił, że oprócz zdolności do obniżania stężenia cholesterolu we krwi, Spirulina jest również bogata w związki tetrapirolowe, ściśle związane z cząsteczkami bilirubiny, silne przeciwutleniacze i środki antyproliferacyjne”. [6]

5. Obniża poziom cholesterolu.

Kolejną wykazaną przez naukowców korzyścią przyjmowania Spiruliny jest zapobieganie powstawania miażdżycy oraz redukcja podwyższonego poziomu cholesterolu we krwi.

Opublikowane w The Journal of Nutritional Science and Vitaminology badania na zwierzętach przedstawiały króliki, które karmione były przez cztery tygodnie dietą z wysoką zawartością cholesterolu (HCD – high cholesterol diet) zawierającą 0,5% cholesterolu, a następnie podawano im HCD wraz z 1% lub 5% Spiruliny przez dodatkowe 8 tygodni. [7]

Po ośmiu tygodniach, gdy zakończono badanie, poziom cholesterolu LDL (zły cholesterol) zmniejszył się o 26% w grupie, która spożywała 1% Spiruliny i o 41% w grupie spożywającej 5% Spirulinę. To daje mocne dowody na to, że im więcej jemy tej algi, tym większe korzyści otrzymujemy. Warto zaznaczyć, że również poziom trójglicerydów i cholesterolu całkowitego uległ znacznej redukcji.

6. Dodaje energii.

Kiedy spojrzymy na skład chemiczny Spiruliny, to zrozumiemy dlaczego ludzie, którzy regularnie ją spożywają mają dużo energii. Zalecane dawkowanie Spiruliny to 1 tabletka na 10 kilogramów masy ciała lub 1 łyżeczka proszku. Można ją również dodawać do koktajli czy sałatek. Jej zastosowanie jest bardzo obszerne.

Doktor Oz, który opisuje jej właściwości, zaleca połączenie 1 łyżeczki Spiruliny z około 350 ml soku z limonki. Następnie należy zamrozić tę miksturę w formie kostek lodu. Warto dodawać ją do wody, warzywnych czy owocowych soków. Połączenie Spiruliny i limonki pobudza, a także zwiększa efektywność energetyczną organizmu, ponieważ pozwala odblokować cukier z naszych komórek, a zamrożone kostki lodu podnoszą energię metaboliczną, pobudzając nasze ciało.[8]

7. Przyspiesza utratę masy ciała.

Dieta bogata w składniki odżywcze (w tym również dobrze przyswajalne białko), czyli produkty takie jak Spirulina, wspiera utratę masy ciała. Substancje te wykorzystywane są w bardziej wydajny sposób, za pomocą różnych mechanizmów wewnątrz organizmu, ponieważ są niskotłuszczowe. Jedzenie białek pomaga utrzymać tkankę beztłuszczową i przyczynia się do spalania tłuszczu, ponieważ metabolizm pochłania więcej energii. Można również dzięki temu ograniczyć głód, więc dla ludzi z nadwagą jest to bardzo korzystne. [9] Aby maksymalnie wykorzystać te właściwości, Spirulina powinna być przyjmowana rano lub popołudniu, nie wieczorem.

8. Łagodzi problemy z zatokami.

Spirulina może również korzystnie wpływać na zatoki (alergiczny nieżyt nosa). Według wielu badań zmniejsza ona stan zapalny, który powoduje wiele problemów u ludzi z nadmierną odpowiedzią immunologiczną organizmu. [10] Naukowcy zauważyli, że Spirulina jest skuteczna przy pojawieniu się nadmiernej wydzieliny, swędzeniu, kichaniu i uczuciu zatkanego nosa.

Polecane produkty:

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina platensis - naturalna siła witamin i minerałów!
Spirulina to źródło wysokiej zawartości protein, witamin oraz minerałów. Urozmaica również dietę w składniki hamujące rozwój nowotworów i zapobiegające powstawaniu miażdzycy.
Zobacz tutaj ...
Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
Spirulina z chlorellą - naturalne oczyszczenie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

34 komentarzy do "Spirulina – właściwości, które potwierdzono"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Kobieta po 30
Gość

słyszałam wiele dobrego o spirulinie, osobiście nie próbowałam…ten wpis bardzo zachęca, by sięgnąć i sprawdzić korzystne właściwości

Budujaca Mama
Gość

Właśnie mam akcję redukcji cholersterolu u męża! Pomocny post!

Jacek eM: dizajnuch
Gość

Kurcze, a ja mam wrażenie, że po spirulinie ciśnienie mi się podnosiło, czasami aż do poziomu dyskomfortu…

Małgorzata
Gość

Słyszałam wiele dobrego na ten temat, ale osobiscie jeszcze nie probowalam.

inu
Gość

hmm nie miałam pojęcia że spirulinę można też spożywać 😉

Martyna
Gość

Bardzo przydatne! Tak naprawdę nijak nie miałam o tym pojęcia. Dobrze, że można znaleźć w sieci taki wpis 🙂

Magdalena
Gość

Gdzieś tę nazwę już słyszałam, ale nie mogłam sobie przypomnieć, co to takiego. Po tym artykule wiem, że to samo dobro! Nawet bym nie przypuszczała, że spirulina ma takie właściwości.

Nicole
Gość

Słyszałam o dobroczynnych efektach spożywania spiruliny, ale nie miałam świadomości, że jest ich tak wiele… i że są tak różnorodne!

Ola
Gość

Tez czasami używam do omletów i koktajli 🙂

Zuzanna
Gość

Więcej słyszałam o Chlorelli, ale widzę, że i tu same korzyści dla zdrowia. Może uda mi się jakoś ją wprowadzić do diety.

dorota
Gość

Samo zdrowie 🙂 Szkoda, że często kierujemy się ceną, a nie zaufaniem do sprzedawcy czyli posiadanymi certyfikatami, o jakich piszesz.

Estera
Gość

Wow, ileż właściwości zdrowotnych ma ta spirulina! Chyba muszę się z nią zapoznać bliżej.

Ola
Gość

Tez używam, często dodaje ja do koktajli i omletów 🙂

Agni
Gość

Widzę, że panuje coraz większa moda na korzystanie ze zdrowych składników i dobroci natury. Ja próbowałam pić sproszkowany jęczmień ale po 2 razach nie dałam już rady. 😛

Klaudyna
Gość

Brzmi jak złoty środek na wszystko 🙂 Myślę, że to dobry pomysł na prezent, np. na Dzień Mamy.

Paulina
Gość

słyszalam ze jest zdrowa, ale nie wiedzialm, ,że aż tak 😉 Stosuje od niedawna algi zobaczymy jaki bedzie efekt 😉

Magda
Gość

No, sporo tych wlaściwości 🙂

Dagmara
Gość

Bardzo ciekawe badania może w koncu się przekonam. Wlasnie zawsze obawiałam się złego miejsca pochodzenia i zanieczyszczeń, ale słyszę coraz wiecej dobrego

JoAsia
Gość

Kiedyś przemknęła mi jakaś informacja ale nic z tym nie zrobiłam. Po tym artykule, koniecznie muszę ją kupić!

Elzbieta
Gość

Bardzo fajnie, że w tekście pojawiły się odnośniki do badań dotyczących poszczególnych właściwości. Większość tekstów tego typu po prostu mówi, że dany produkt jest dobry, bo tak mówią naukowcy… i tyle. A przypisy nie dość, że podnoszą poziom profesjonalizmu przy przygotowaniu tekstu, to jeszcze zdecydowanie go uwiarygodniają. 🙂

Paulina
Gość

Mam spiruline i narazie testuje! Jestem bardzo ciekawa efektów!

Patryk
Gość

Muszę przyznać, że nigdy nie słyszałem o spirulinie, ale czytając tutaj o jej wszystkich właściwościach, cieszę się, że tu trafiłem!

Kamila
Gość

Nie wiedziałam, że to ma aż takie właściwości 🙂

Gosia
Gość

Właśnie próbuję zredukować masę ciała i szukam czegoś naturalnego co by mi pomogło. Poczytam jeszcze i może się zdecyduje na spiruline.

Kasia
Gość

To bardzo interesujące fakty, osobiście dodaję spiruline do koktajli.

Sylwia
Gość

Jak dodaje energii to znaczy, ze muszę spróbować 🙂

Paulina
Gość

Bardzo ciekawy artykuł. Tyle cennych właściwości że będę musiała wypróbować spirulinę 🙂

Artur
Gość

Niezłe “ziółko” z tej spiruliny Spore spektrum działania, a wciąż chyba jest niedoceniona. Kiedyś, gdy miałem akwarium, spiruliną karmiłem ryby. Okazuje się, że to, co dobre dla jednych organizmów, może być dobre dla innych.

Joanna
Gość

Nie mogę się przekonać do alg ani produktów z nich zrobionych. Nie wiem czemu, ale jakoś się uprzedziłam.

Paweł
Gość

Wartościowy artykuł, stosowałem spirulinę. Odczuwałem poprawę funkcjonowania organizmu, jednak mam pytanie, jak długo można ją stosować? Pozdrawiam

wpDiscuz