Dawkowanie Spiruliny

Dawkowanie SpirulinyJeśli uświadomiłeś już sobie jak niesamowita jest alga Spirulina i jak wiele jest zalet jej przyjmowania, prawdopodobnie zastanawiasz się jakie jest dawkowanie Spiruliny. Ile należy jej przyjmować i kiedy?

Spirulina od wieków stanowiła pożywienie w niektórych kulturach. Należy pamiętać, że Spirulina jest rośliną kompletną (zawierającą wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania), a nie suplementem jednej lub kilku witamin. Jako naturalna żywność, tak samo jak jabłko czy marchewka, może być spożywana w różnych ilościach i nie jest tak prosto określić jaka jej porcja jest najlepsza. Na przykład ile możemy zjeść rzodkiewki w ciągu dnia, nie narażając swojego zdrowia? Ciężko stwierdzić, a nawet jeśli zjesz jej bardzo dużo, nic Ci się nie stanie. To samo tyczy się Spiruliny. A to dlatego, że jest to w pełni naturalny produkt, jak inne owoce czy warzywa, z tą różnicą, że jest ona “napakowana” w znacznie więcej witamin i składników mineralnych oraz innych ważnych substancji odżywczych.

Spirulina uważana jest za bezpieczne pożywienie, poparte długą historią jej spożywania oraz badaniami. Potwierdzają to również badania nad tą niezwykłą algą, które udowadniają jej terapeutyczne właściwości. [1]

Dawkowanie Spiruliny – rekomendowana dzienna porcja

Jak każdy nowy produkt, który dołączamy do naszej diety i próbujemy po raz pierwszy, lepiej zacząć spożywanie tej algi od niewielkiej ilości. Każdy producent Spiruliny na opakowaniu zamieszcza rekomendowaną ilość, jaką należy przyjmować każdego dnia. Lepiej jednak zacząć np. od 2 tabletek zamiast 6 i zobaczyć przez tydzień w jaki sposób nasz organizm reaguje. Szczególnie w przypadku osób, które nigdy nie miały styczności z tego rodzaju produktem oraz dopiero teraz postanowili odżywiać się w zdrowszy sposób włączając w dietę naturalne produkty.

Większość badań nad Spiruliną skupia się na dawce od 1 do 10 gramów. Natomiast producenci zalecają dawkę około 3 gramów dziennie.

Reklama


Spirulina bioalgi

Dawkowanie Spiruliny (w gramach/tabletkach 500 mg) dla:

  • poprawy wydajności mięśni – od 2 do 7,5 g dziennie / od 4 do 15 tabletek dziennie
  • regulacja stężenia glukozy we krwi – od 2 g dziennie / od 4 tabletek dziennie
  • obniżenia cholesterolu – od 1 do 8 g dziennie / od 2 do 16 tabletek dziennie
  • obniżenia ciśnienia krwi – od 3,5 do 4,5 g dziennie / od 7 do 9 tabletek dziennie
  • poprawy pracy wątroby – od 4,5 g dziennie / od 9 tabletek dziennie

Podsumowanie

Spirulinę można traktować jak naturalną żywność. Nie jest typowym suplementem diety, a jej sugerowana dawka to około 3 gramy dziennie, czyli 6 tabletek przy założeniu, że wielkość tabletki Spiruliny to 500 mg. Zaleca się na początku zmniejszyć rekomendowaną porcję, aby przyzwyczaić organizm.

Przed przystąpieniem do jej spożywania warto wykonać podstawowe badania lekarskie i powtórzyć je po około miesiącu spożywania. Dzięki temu łatwo będzie sprawdzić w jaki sposób Spirulina wpływa na nasze zdrowie. Oczywiście o ilości przyjmowanej Spiruliny decydujemy samodzielnie, na podstawie swojego samopoczucia i celu, który chcemy osiągnąć.

Spirulina bioalgi - kompletne wzmocnienie i oczyszczenie organizmu
Hodowla Spiruliny bioalgi mieści się na Tajwanie, wysoko w górach, w miejscu stałego nasłonecznienia (śr. temp. to 25 st. C). Nie naraża to na stres oksydacyjny komórek Spiruliny. Dlatego zachowuje ona bardzo wysokie stężenie składników odżywczych
Zobacz tutaj ...
6 komentarzy:
  1. Sylwia R
    Sylwia R says:

    Pierwszy raz slysze ta nazwe… Zeby sprobowac musialabym znac kogos, kto ja przyjmuje i dowiedziec sie czy wszystko jest ok.

    Odpowiedz
  2. Martyna
    Martyna says:

    Jestem pełna podziwu dla Twojej wiedzy. Kiedy będę szukała informacji na temat dawkowania spiruliny, na pewno będę pamiętać o tym blogu!

    Odpowiedz
  3. Agnieszka
    Agnieszka says:

    Magia po prostu. Człowiek czasem faszeruje się różnymi lekami, a tu proszę, naturalny środek, krzywdy nie robi, a jeszcze pomaga w tak wielu sprawach.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *