Efekt jo-jo - czym jest oraz jak go uniknąć?

Efekt jo-jo – czym jest oraz jak go uniknąć?

Efekt jo-jo - czym jest oraz jak go uniknąć?Efekt jo-jo to przybieranie na wadze tuż po odbyciu diety odchudzającej. Zjawisko to może pojawiać się wiele razy i być jednocześnie niebezpieczne dla naszego zdrowia. Jak więc sprawić aby po zgubieniu zbędnych kilogramów uniknąć ponownego przytycia?

Czym jest efekt jo-jo?

Efekt jo-jo to gwałtowne wahanie masy ciała, które wywołane jest intensywnym odchudzaniem. Z efektem jo-jo mamy do czynienia gdy na przełomie 5 miesięcy od zakończenia diety osoba zwiększa swoją masę ciała o 10% względem tego jaki poziom osiągnęła.

Przyczyny pojawiania się efektu jo-jo

Głównym powodem, dla którego dochodzi do efektu jo-jo jest brak konsekwencji osób podejmujących decyzję o odchudzaniu. Po zakończeniu diety wiele osób bardzo często wraca do codziennych (starych) nawyków żywieniowych i siedzącego trybu życia. Te dwa czynniki oraz przebywanie na “głodówce” przez pewien okres czasu sprawia, że organizm daje sygnał do gromadzenia zapasów na kolejną taką sytuację.

Skutkiem tego jest efekt odwrotny do zamierzonego, a więc zwiększenie masy ciała, w niektórych przypadkach nawet przekraczający wagę wyjściową.

Równie częstym powodem powstawania efektu jo-jo jest brak ruchu oraz jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Ponadto zjawisko to często uwarunkowane jest stresem, ponieważ emocje z nim związane pobudzają chęć podjadania.

Jak uniknąć efektu jo-jo?

Aby uniknąć efektu jo-jo, a co za tym idzie naprzemiennego chudnięcia i przybierania na wadze, należy ściśle trzymać się kilku podstawowych zasad. Przede wszystkim warto wyrobić w sobie zdrowe nawyki żywieniowe i aktywnie korzystać z nich każdego dnia. Następnie należy pamiętać i dbać o odpowiednią ilość ruchu w ciągu dnia. Prowadzenie zdrowej diety oraz włączanie aktywności fizycznej wspiera metabolizm organizmu, a co za tym idzie pozwala utrzymać odpowiednią wagę ciała.

Cenną wskazówką jest również to, aby wprowadzić dobrze zbilansowaną dietę do codziennego menu, a podczas odchudzania stopniowo wyprowadzać organizm z diety redukcyjnej w taki sposób aby zarówno organizm jak i układ metaboliczny mogły przyzwyczaić się do nowych zmian.

Dodatkowo:

  • nie należy stosować głodówek;
  • nie zaleca się ograniczać kaloryczności posiłków więcej niż o 10% miesięcznie;
  • warto unikać diet jednoskładnikowych;
  • podczas odchudzania warto wykonywać badania kontrolne.
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie wahaj się i napisz swoją opinię!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *