Zdrowe odchudzanie – szybkie, skuteczne i trwałe

Zdrowe odchudzanie - szybkie, skuteczne i trwałeZdrowe odchudzanie to temat, który bardzo często poruszany jest zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Chcąc zrzucić zbędne kilogramy możemy skorzystać z wielu form pomocy np. w postaci nowoczesnych diet czy treningów. Jak jednak schudnąć szybko, ale zdrowo? Oto nasze wskazówki.

Zdrowe odchudzanie – jak zrobić to szybko, skutecznie i trwale?

1. Jedz dobre węglowodany.

Aby przede wszystkim skutecznie i szybko schudnąć należy stosować w diecie odpowiednie węglowodany. Jak wiadomo dzielą się one na cukry proste i złożone. Jakie produkty warto więc wyeliminować z codziennego jadłospisu?

Produkty bogate w węglowodany proste to:

  • słodzone napoje gazowane
  • cukierki i inne słodycze
  • ciasta
  • napoje owocowe
  • słodzone produkty mleczne (jogurty)
  • wszystkie produkty zawierające sacharozę

Dlaczego należy wyeliminować cukry proste z diety?

Cały problem tkwi w ich tempie przyswajania przez organizm. Węglowodany proste szybko są trawione, wchłaniane i zużywane. Jest to przyczyną tzw. gwałtownych skoków glukozy we krwi, co z kolei wpływa na rozregulowanie układu łaknienia. Efekt tego jest taki, że szybko się najadamy i szybko stajemy się ponownie głodni.

Ponadto w szybki sposób może dojść do przeładowania organizmu węglowodanami, które dodatkowo będą się odkładać w postaci tkanki tłuszczowej. Cały ten mechanizm nie tylko prowadzi do zwiększenia apetytu i dziennego spożycia kalorii, ale również do wzrostu masy ciała.

Znacznie wolniej i stabilnie wchłaniają się węglowodany złożone. Znaleźć je można między innymi w:

  • pełnoziarnistym pieczywie
  • brązowym ryżu
  • kaszy gryczanej
  • makaronach pełnoziarnistych

Tego rodzaju produkty zawierają znacznie więcej błonnika pokarmowego, co bardzo istotne jest w procesie zdrowego odchudzania.

2. Jedz najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

Przywykło do nas stwierdzenie, że to śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu całego dnia. Jedni są z tym zgodni, inni nie koniecznie. Mimo wszystko stwierdzenie to ma w sobie dużo prawdy i wpływa na zdrowe odżywianie.

Pierwsze śniadanie zapewnia:

  • kontrolę apetytu
  • dostarczenie niezbędnych składników odżywczych do właściwego funkcjonowania organizmu
  • dostarczenie energii
  • przyspieszenie metabolizmu, który wieczorem spowalnia swoje tempo
  • zmniejszenie poziomu kortyzolu (hormonu stresu)
  • hamowanie odpowiedzi organizmu, jaką jest kumulowanie tkanki tłuszczowej
  • prawidłowe funkcjonowanie gospodarki hormonalnej

Pominięcie pierwszego śniadania w ciągu dnia skutkuje zwiększeniem masy ciała, sennością, spowolnieniem metabolizmu oraz zaburzeniem pamięci i koncentracji.

3. Wysypiaj się.

Zdrowe odchudzanie to nie tylko pokarm. Bardzo ważny jest także sen. Dlaczego? Ponieważ:

  • wysypiając się mózg znacznie wydajniej pracuje w ciągu dnia
  • im dłużej śpimy tym więcej kalorii spalamy
  • przyspiesza lipolizę tłuszczów

Oprócz samej istoty snu ważna jest również jego pora. Warto zwrócić na to uwagę. Podsumowując – im później pójdziemy spać tym gorzej dla nas, a efekty tego będą odczuwalne przez cały dzień.

Warto również korzystać z krótkiej drzemki w ciągu dnia, która powinna trwać około 20 – 30 minut. Jakie są tego korzyści?

  • brak odczuć senności i zmęczenia
  • zwiększone pobudzenie
  • większa wydajność do pracy
  • szybsze tempo przyswajania informacji
  • przyspieszony metabolizm

4. Nawadniaj organizm.

Aby zdrowe odchudzanie było również szybsze, należy odpowiednio nawadniać organizm. Nie chodzi tu tylko o wodę, ale również o ciepłe napary, do których zalicza się: zielona herbata, czerwona herbata oraz kawa. Jak to działa?

Kofeina i teina, obecna w tych napojach, przyspiesza przemiany metaboliczne w organizmie, zwiększa spoczynkowy wydatek energetyczny oraz nasila korzystny proces rozpadu tłuszczów. Z kolei polifenole zapobiegają utlenianiu się lipidów.

W tym wszystkim nie można zapomnieć o uzupełnianiu diety w wodę. Jak wpływa na procesy odchudzania?

  • wypełnia żołądek, redukując uczucie głodu
  • wypijanie szklanki wody przed posiłkiem ogranicza przyswajanie kalorii nawet o 10%
  • zwiększa metabolizm – przyspiesza procesy zachodzące w kłębuszkach nerkowych, jednocześnie zwiększając procesy energetyczne. Ponadto woda jest nośnikiem niezbędnych dla organizmu witamin i związków mineralnych

Wskazówka

Najlepszym wyborem jest woda o średnim  lub wysokim poziomie mineralizacji, jeżeli oczywiście nie ma ku temu przeciwwskazań zdrowotnych.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz błonnik. To źródło minerałów jak cynk, magnez, wapń, żelazo
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *