Spirulina – większe mięśnie i szybsza regeneracja

Spirulina mięśnieSpirulina stała się ostatnio bardzo popularna wśród sportowców jako suplement, który pomaga budować masę mięśniową. Trzeba przyznać, że jest to jedno z tych zastosowań, w których alga ta sprawdza się najlepiej i jest to dobrze udokumentowane badaniami klinicznymi. Dodatkowo Spirulina skraca okres regeneracji mięśni po ciężkim treningu.

Z czego zbudować mięśnie?

Mięśnie zbudowane są z białek, przede wszystkim z aktyny i miozyny, które tworzą miofilamenty ruchome względem siebie w każdej komórce mięśni szkieletowych. Oczywiście niezbędne są także inne białka, które pozwolą zbudować kanały transportowe w błonach komórkowych, białka enzymatyczne, modyfikujące i wiele, wiele innych. Powszechnie uważa się, że najlepszym źródłem białka są produkty spożywcze pochodzenia zwierzęcego, ale niekoniecznie mięso – jogurt, kefir, twaróg itd. Faktycznie – w ich składzie nawet do 70% stanowią białka. Jednak Spirulina ma w suchej masie również 60-80% białka, więc z powodzeniem może zastąpić klasyczne produkty spożywcze, a tym bardziej syntetyczne jednoskładnikowe preparaty białkowe.

Białko białku nierówne

Jest pewna istotna różnica między białkami roślinnymi a zwierzęcymi. Dla tych ostatnich charakterystyczne są aminokwasy siarkowe, na przykład cysteina, której zasadniczo nie ma w białkach roślinnych. Zasadniczo, ponieważ są takie rośliny, których skład białkowy idealnie odpowiada składowi białek zwierzęcych. Na przykład w warzywach strączkowych siarki jest sporo (co wykrywa się organoleptycznie niestety dopiero po przetrawieniu takiego posiłku), podobnie w jest z algą Spirulina, przy czym tutaj wydajność białek jest znacznie większa.

Co to oznacza? Przede wszystkim Spirulina jest suplementem – przyjmuje się jej do 10-15 gramów dziennie, co pozwala na uzupełnienie niedoborów występujących w codziennej diecie. Po drugie, Spirulina pozbawiona jest kilku składników, które są jedynie balastem dla organizmu w trakcie metabolizmu – na przykład skrobi lub sporej ilości pektyn i celulozy. Oznacza to, że wydobycie z niej białek i ich trawienie jest łatwiejsze i szybsze niż w przypadku klasycznych źródeł proteinowych.

Jak to jest z regeneracją?

Regeneracja to okres odbudowy mikrouszkodzeń w mięśniach, a dokładniej włókien mięśniowych oraz usuwanie szkodliwych produktów przemian metabolicznych, które są wydzielane w czasie treningu, a do których należy przede wszystkim kwas mlekowy. Spirulina jest naturalnym suplementem, który nie tylko przyspiesza odbudowę mięśni, ale także skraca okres regeneracji po wysiłku. Po części wynika to właśnie z tego, że sam suplement jest prawie bezresztkowy i łatwo się go trawi, a po części ze składu tej algi – zawiera ona składniki, które są potrzebne między innymi do budowy enzymów litycznych, które oczyszczają mięśnie, a także przyspiesza zbieranie „zanieczyszczeń” przez układ limfatyczny i krwionośny. To o ile skraca się okres regeneracji jest sprawą dość indywidualną, ale w zdecydowanej większości przypadków jest to zmiana wyraźnie zauważalna, podobnie jak wpływ na szybkość budowy masy mięśniowej.

Polecane produkty:

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
3 komentarzy
  1. Andrew
    Andrew says:

    Ciekawe informacje. Nigdy nie brałem pod uwagę spiruliny jako budulca masy mięśniowej.
    Trzeba wypróbować 🙂

    Odpowiedz

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *