Cukinia – właściwości i składniki odżywcze

Cukinia - właściwości i składniki odżywczeCukinia lub tzw. kabaczek zagościł w polskiej kuchni na stałe. Jest lekkostrawna i delikatna w smaku. Może być przyrządzana na wiele sposobów. Czyni ją to bardzo uniwersalnym warzywem. Co w sobie kryje oraz jaki wpływ wykazuje na nasz organizm? Przyjrzyjmy się bliżej właściwościom cukinii.

Cukinia – właściwości

Cukinia jest warzywem lekkostrawnym. W swoim składzie posiada składniki mineralne takie magnez, potas, żelazo, witaminy z grupy B oraz witaminę A, C, K i niacynę.

Cukinia wykazuje właściwości odkwaszające organizm,a także reguluje procesy trawienne. Dodatkowo wpływa ona na wspomaganie odchudzania. Tak jak czosnek czy pomidory, cukinia wykazuje właściwości przeciwnowotworowe. Badania wykazują, że warzywa te zmniejszają ryzyko raka m.in. przewodu pokarmowego. Cukinia w swoim składzie posiada zeaksantynę i luteinę – naturalne barwniki, które chronią siatkówkę oka przez pojawieniem się zwyrodnienia plamki żółtej

Bardzo przydatne są również pestki cukinii, które podobnie jak pestki dyni posiadają kukurbitacynę – związek o działaniu przeciwrobaczym.

Jak właściwie kupować cukinię?

Jeśli decydujemy się na zakup cukinii należy wybierać te warzywa, które nie są większe nić 30 cm oraz posiadają gładką, błyszczącą i jednolitą w zabarwieniu skórkę. Ważne jest, aby zwracać uwagę również na jej wagę. Im jest większa tym lepiej.

Przechowywanie

Cukinię należy przechowywać w suchym i chłodnym miejscu. Nie zaleca się przetrzymywania jej w lodówce, ponieważ traci wtedy swój smak. Nie powinno się również przetrzymywać cukinii z owocami i innymi warzywami, które wydzielają etylen jak np. jabłka, awokado czy pomidory. Może to przyspieszyć proces psucia się kabaczka.

Cukinia w kuchni

Cukinia to warzywo o bardzo wszechstronnym zastosowaniu kulinarnym. Ze względu na swój delikatnie orzechowy smak śmiało można spożywać ją na surowo np. w sałatkach lub podawać z różnymi dipami. Cukinię można również smażyć, grillować, a także piec. Świetnie sprawdza się z dodatkiem kaszy gryczanej, która stanowi jej farsz. Z warzywa tego wykonuje się nawet desery np. ciasta. Często wykorzystuje się też kwiaty cukinii do deserów lub piecze je w piekarniku.

Polecane produkty:

Spirulina z chlorellą - naturalne oczyszczenie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina bioalgi - kompletne wzmocnienie i oczyszczenie organizmu
Hodowla Spiruliny bioalgi mieści się na Tajwanie, wysoko w górach, w miejscu stałego nasłonecznienia (śr. temp. to 25 st. C). Nie naraża to na stres oksydacyjny komórek Spiruliny. Dlatego zachowuje ona bardzo wysokie stężenie składników odżywczych
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *