Sen – sposób na zdrowie i urodę

Sen - sposób na zdrowie i urodęSen jest nieodzownym elementem naszego życia. W odpowiednich ilościach korzystnie wpływa na kondycję organizmu, dodając nam siły i energię na cały dzień. Jeśli występuje w nadmiarze, może działać wręcz przeciwnie. Stajemy się wówczas ociężali i zmęczeni. Jaka jest więc odpowiednia ilość snu oraz jak wpływa na nasze zdrowie i urodę? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Ile należy spać?

Tak naprawdę każdy organizm, aby się zregenerować potrzebuje innej ilości snu. Małe dzieci potrzebują go nawet od 10 do 12 godzin, z kolei osoby dorosłe między 6 a 8 godzin. Warto jednak pamiętać, że niedostateczna lub zbyt duża ilość snu może wpłynąć negatywnie na nasze samopoczucie, a także zdrowie.

Co nam daje sen?

1. Regeneruje.

Podczas snu nasz organizm regeneruje uszkodzone komórki nerwowe. Podczas nocnego snu produkowane są także hormony m.in. testosteron, prolaktyna czy hormon wzrostu – somatotropina. To właśnie ona odpowiada m.in. za regenerację i przyrost masy mięśniowej oraz uszkodzonych tkanek.

2. Wzmacnia organizm.

Kiedy jesteśmy wypoczęci i wyspani zwiększa się ogólna odporność organizmu, a także przyspiesza metabolizm. Badania wykazały, że osoby wysypiające się rzadziej chorują na cukrzycę i otyłość.

3. Wpływa na urodę.

Sen także oddziałuje na stan naszej skóry. Gdy wypoczywamy w naszym organizmie wytwarza się hormon wzrostu – somatotropina. Hormon ten ma bardzo ważne działanie, ponieważ wykazuje właściwości przeciwstarzeniowe. Usprawnia bowiem syntezę komórek skóry, a także kolagenu. Powoduje to odmłodzenie skóry oraz prowadzi do jej odnowy. Hormon wzrostu, wytwarzany podczas snu, wpływa także na zmniejszenie uszkodzeń oksydacyjnych, wywołanych w organizmie podczas całego dnia.

4. Oczyszcza organizm.

Zespół naukowców z Uniwersytetu Rochester Medical Centre twierdzi, że podczas snu oczyszczeniu poddany zostaje nasz mózg. Naukowcy udowodnili, że komórki mózgu podczas snu obkurczają się. Prowadzi to do otwierania się szczelin pomiędzy neuronami, co pozwala usuwać z nich toksyny. Jeśli dojdzie do zaburzeń w procesie oczyszczania mózgu, doprowadzić to może do jego niewłaściwego działania.

5. Poprawia pamięć i koncentrację.

Podczas snu utrwalane są wspomnienia z minionego dnia oraz przyswajane są nowe informacje, które przed snem zostały nauczone. Dotyczy to zarówno nauki umysłowej jak i fizycznej – uczenia się np. nowego języka czy gry w tenisa. Warto więc po nauce zrobić sobie drzemkę, aby w jej trakcie wiedza się utrwaliła w pamięci.

6. Warunkuje odpowiednią masę ciała.

Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że osoby dobrze wyspane i wypoczęte posiadają zwiększony metabolizm. Osoby, których sen nie był zaburzony, spalały więcej kalorii w porównaniu do osób, które były na diecie i borykały się z bezsennością.

Sweet Dreams - naturalne tabletki nasenne
Tabletki nasenne Sweet Dreams to połączenie tylko naturalnych składników, które odprężają i rozluźniają przed snem, co znacząco wpływa na szybsze zasypianie.
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *