Sen – sposób na zdrowie i urodę

Sen - sposób na zdrowie i urodęSen jest nieodzownym elementem naszego życia. W odpowiednich ilościach korzystnie wpływa na naszą kondycję dając nam siły i energię na cały dzień. Jeśli występuje w nadmiarze może działać wręcz przeciwnie. Stajemy się wówczas ociężali i zmęczeni. Jaka jest więc odpowiednia ilość snu oraz jak wpływa na nasze zdrowie i urodę? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Ile należy spać?

Tak naprawdę każdy potrzebuje innej ilości snu. Małe dzieci nawet od 10-12 godzin, z kolei u dorosłych zakres ten wynosi około 6-8 godzin. Mimo to warto jednak pamiętać, że niedostateczna lub zbyt duża jej ilość może wpłynąć negatywnie na nasze samopoczucie, a w późniejszym czasie zdrowie.

Sen – co nam daje?

1. Regeneruje.

W nocy podczas snu regenerowane są uszkodzone komórki nerwowe dnia poprzedniego. Nabieramy wówczas sił, ponieważ krew pompowana jest do mięśni. Podczas nocnego snu produkowane są także hormony m.in. testosteron, prolaktyna czy hormon wzrostu – somatotropina.

2. Wzmacnia organizm.

Kiedy jesteśmy wypoczęci i wyspani zwiększa się ogólna odporność organizmu oraz zwiększa metabolizm. Badania wykazały, że osoby wysypiające się rzadziej chorują na cukrzycę i otyłość.

3. Dodaje urody.

Sen także oddziałuje na stan naszej skóry. Gdy wypoczywamy w naszym organizmie wytwarzany jest hormon wzrostu – somatotropina. Hormon ten ma bardzo ważne działanie, ponieważ wykazuje właściwości przeciwstarzeniowe. Usprawnia bowiem syntezę komórek skóry, a także kolagenu. Powoduje to odmłodzenie skóry oraz prowadzi do jej odnowy. Hormon wzrostu wytwarzany podczas snu wpływa także na zmniejszenie uszkodzeń oksydacyjnych wywołanych w organizmie podczas całego dnia.

4. Oczyszcza organizm.

Zespół naukowców z Uniwersytetu Rochester Medical Centre twierdzi, że podczas snu oczyszczeniu poddany zostaje nasz mózg. Naukowcy udowodnili, że komórki mózgu podczas snu obkurczają się, prowadzi to do otwierania się szczelin pomiędzy neuronami co pozwala usuwać z nich toksyny. Jeśli dojdzie do zaburzeń w procesie oczyszczania mózgu doprowadzić to może do jego niewłaściwego działania. Przykładem może być choroba Alzheimera.

5. Poprawia pamięć i koncentrację.

Podczas nocnego snu utrwalane są wspomnienia z minionego dnia oraz przyswajane nowe informacje, które przed snem zostały np. nauczone. Dotyczy to zarówno nauki umysłowej jak i uczenia się np. nowego języka czy nauki fizycznej np. gry w tenisa. Warto więc po nauce zrobić sobie drzemkę, aby w jej trakcie wiedza została utrwalona w pamięci.

6. Warunkuje odpowiednią masę ciała.

Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że osoby dobrze wyspane i wypoczęte posiadają zwiększony metabolizm. Spalają więcej kalorii w porównaniu do osób, które były na diecie i w tym momencie borykały się z bezsennością.

Polecane produkty:

Sweet Dreams - naturalne tabletki nasenne
Tabletki nasenne Sweet Dreams to połączenie tylko naturalnych składników, które odprężają i rozluźniają przed snem, co znacząco wpływa na szybsze zasypianie.
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *