Zioła na sen – jakie wybrać?

Zioła na sen - jakie wybrać?Problemy ze snem często wynikają z niewłaściwie prowadzonego trybu życia. Ciągły stres, obfite posiłki, palenie papierosów i brak ruchu to tylko kilka przyczyn, które mogą powodować bezsenność. Jak więc pozbyć się tego problemu i móc dobrze  funkcjonować? Do jednych z naturalnych metod leczenia zaburzeń snu należy spożywanie ziołowych naparów. Na jakie zdecydować się, aby zyskać oczekiwany efekt? Dziś przedstawiamy najlepsze zioła na sen.

Zioła na sen – jakie wybrać?

Przed podjęciem docyzji o wybraniu leków nasennych warto skorzystać z naturalnych sposobów poradzeniem sobie z problemem jakim jest bezsenność. Poniżej przedstawiamy zioła o właściwościach wspomagających naturalny sen.

1. Waleriana (Kozłek lekarski).

Kozłek lekarski jest niezastąpionym “lekarstwem” jeśli chodzi o uspokojenie, wyciszenie organizmu i pozbycie się problemu ze snem. Roślina ta obniża aktywność ośrodkowego układu nerwowego, co prowadzi do zmniejszenia napięcia oraz zredukowania uczucia niepokoju. Spożywanie waleriany prowadzi do stanu odprężenia psychicznego. Z tego względu jest bardzo popularnym rozwiązaniem w przypadku problemu z snem.

Napar z kozłka lekarskiego polecany jest szczególnie osobom starszym, ponieważ ten rodzaj roślin zielnych. Wraz np. z melisą czy dziurawcem wchodzi w skład mieszanek nasercowych oraz obniżających ciśnienie krwi.

2. Melisa.

Dzięki zawartości specjalnych olejków lotnych, które zawiera melisa doskonale koi układ nerwowy. Regularne jej spożywanie pomoże wyciszyć organizm, ukoić nerwy oraz obniżyć towarzyszący stres. Napar z melisy warto wypić zaraz przed pójściem spać. Aby wzmocnić jego efekt należy dodać 3 krople olejku na wcześniej przygotowaną łyżeczkę cukru i zjeść ją tuż przed snem.

3. Lawenda.

Lawenda to naturalny lek uspokajający i ułatwiający zasypianie. Roślina ta często stosowana jest nie tylko jako środek nasenny, ale również redukujący stres oraz złe samopoczucie. W tym celu można ją dodawać do wieczornych kąpieli lub bezpośrednio pozostawić bukiet świeżych ziół w sypialni, aby zapewnić przyjemny klimat. Lawendę warto również stosować w formie olejku, który można delikatnie zaaplikować na pościel w celu zapewnienia sobie łatwiejszego zasypiania.

4. Boldo.

Boldo (Peumus boldus) to roślina pochodząca terenów górskich Chile oraz Peru. Liście boldo to nie tylko aromatyczna przyprawa, ale również doskonały środek wspomagający pracę układu nerwowego i pokarmowego. W Ameryce południowej są dość popularnym dodatkiem do yerba mate. Składniki odżywcze występujące w suszonych liściach boldo sprawiają, że roślina ta wykazuje działanie uspokajające oraz poprawiające sen. Boldo posiada również właściwości rozkurczowe, z tego względu działa łagodząco na wszelkiego rodzaju dolegliwości bólowe.

5. Lipa.

Kwiat lipy to doskonałe rozwiązanie dla osób miewających problem ze snem. Zawarte w niej związki takie jak flawonoidy, olejki eteryczne czy kwasy organiczne sprawiają, że roślina ta wykazuje działanie uspokajające i wyciszające układ nerwowy. Ponadto korzystnie wpływa na układ sercowo – naczyniowy. Z tego względu bardzo często jest środkiem polecanym osobom starszym.

Inne sposoby na bezsenność

Oprócz wyżej wymienionych ziół istnieją jeszcze inne sposoby na zdrowy i spokojny sen. Należą do nich m.in.:

  1. Przed pójściem spać należy wziąć gorącą kąpiel z dodatkiem np. olejku lawendowego. Taka aromaterapia wpływa na poprawę samopoczucia i dodatkowo redukuje stres.
  2. Na śniadanie warto jeść płatki owsiane, bowiem dodają one dużo energii na cały dzień. Ponadto produkty owsiane i mleczne spożywane przed snem zmniejszają bezsenność oraz nerwowość.
  3. Wieczorem, przed pójściem spać warto namoczyć stopy w gorącej wodzie z solą przez kilka-kilkanaście minut, a przy ich osuszaniu wykonać delikatny masaż przy pomocy olejku migdałowego.
  4. Przed snem dobrze jest też wypić szklankę ciepłego mleka z odrobiną miodu i cynamonu. Taki napój sprawi, że lepiej będzie się spało.

Podsumowanie

Bezsenność, niezależnie czym jest spowodowana, należy do nieprawidłowych funkcji organizmu. Jest to uciążliwy problem i należy go leczyć. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie terapii od naturalnych metod takich jak zioła np. w postaci naparów. Jeszcze większy efekt może przynieść połączenie ziołowych herbat z odpowiednią, ogólną pielęgnacją domową.

Polecane produkty:

Sweet Dreams - naturalne tabletki nasenne
Tabletki nasenne Sweet Dreams to połączenie tylko naturalnych składników, które odprężają i rozluźniają przed snem, co znacząco wpływa na szybsze zasypianie.
Zobacz tutaj ...
1 reply
  1. Lidia
    Lidia says:

    Polecam picie herbaty konopnej z malina i liścmi lipy Picie herbaty konopnej powoduje pozytywne skutki dla naszego układu nerwowego, pomaga się zrelaksować, wyciszyć i zasnąć. Ponadto jest pomocna przy migrenach, wykazuje działanie obniżające ciśnienie, regulujące poziom cukru we krwi, obniżające cholesterol. Herbata konopna wywiera imponujący wpływ na nasz organizm wzmacniając i chroniąc nasz układ immunologiczny. picie poleca się osobom dotkniętym takimi schorzeniami, jak cukrzyca, otyłość, zła przemiana materii, podwyższony poziom cholesterolu, schorzenia przewodu pokarmowego, pękające naczynka krwionośne, schorzenia układu moczowego, problemy dermatologiczne, nadciśnienie, obrzęki rąk i nóg, problemy z mikrokrążeniem i z miażdżycą a także osobom przeciążonym pracą umysłową i uczącym się.

    Odpowiedz

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *