Dieta na lato

Dieta na latoDieta na lato przede wszystkim powinna być lekka. To właśnie w tych ciepłych miesiącach większość osób decyduje się na zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze. Poza tym latem znacznie łatwiej jest spalić tkankę tłuszczową. W upalne dni jemy mniej, a pijemy znacznie więcej płynów. To dobrze, jednak dieta latem rządzi się własnymi prawami i trzeba o nich pamiętać.

Dieta na lato – na co zwrócić uwagę?

Jedź warzywa i owoce

Latem dostępne są świeże warzywa i owoce sezonowe i trzeba korzystać z ich smaków oraz wartości odżywczych. Warzywa i owoce mają w sobie wiele przeciwutleniaczy zwalczających wolne rodniki. Są również źródłem błonnika pokarmowego, który wspomaga procesy trawienia i poprawia perystaltykę jelit. Większość warzyw i owoców zawiera sporo wody, więc pomagają ugasić pragnienie. Dzięki spożywaniu dużej ilości warzyw i owoców, dieta na lato będzie zdrowa, odżywcza i  wspomoże dostarczać wszystkie niezbędne składniki odżywcze do organizmu.

Nie zapominaj o wodzie!

Człowiek w większość składa się z wody. Podczas upalnych dni temperatura ciała wzrasta, przez co organizm zaczyna wytwarzać pot. Mechanizm ten jest odpowiedzialny za termoregulację organizmu w celu utrzymania odpowiedniej temperatury oraz pH skóry. W upalne dni człowiek jest w stanie wypocić nawet kilka litrów wody, dlatego w ciągu doby powinien dostarczyć jej co najmniej dwa litry do organizmu. Znacznie lepiej pić wodę niż słodkie napije, ponieważ latem po ich wypiciu w ustach tworzy się nieprzyjemny, lepki smak. Woda oczyszcza organizm z toksyn, poprawia wygląd skóry, zapobiega odwodnieniu, reguluje metabolizm i gasi pragnienie.

Wybieraj lekkie posiłki

Pamiętaj, by w czasie wakacji nie wybierać ciężkostrawnych i tłustych potraw. Lepiej przygotowywać lekkie, chłodne dania, które dostarczają energii, ale nie powodują uczucia ciężkości. Najlepiej wybierać lekkostrawne potrawy takie jak, sałatki czy chłodniki, które nie podrażniają układu pokarmowego i nie pobudzają go do wzmożonej pracy.

Łącz dietę z ruchem

Ciepłe miesiące to idealny czas na rozpoczęcie aktywności fizycznej. W tym okresie możemy biegać, jeździć na rowerze, pływać i ćwiczyć na świeżym powietrzu, co doda nam więcej energii i siły na dłuższe i efektowniejsze treningi. A do tego na świeżym powietrzu nie jesteśmy narażeni na “zakwasy“, które tak często pojawiają się po intensywnym treningu. Jeśli latem chcesz schudnąć, to jest to najlepszy czas na połączenie odpowiedniej diety z wybranym wysiłkiem fizycznym.

Nie zapominaj o błonniku

Błonnik jest niezwykle ważnym składnikiem pokarmowym. Jest to jedyna część pokarmu, która nie ulega trawieniu. To dzięki temu pomaga oczyścić układ pokarmowy z resztek pokarmu, wspierając jego pracę. Ma również zdolność wiązania cząsteczek wody. Spożywania błonnika ułatwia wypróżnianie, chroni przed rakiem jelita grubego, wiąże metale ciężkie i usuwa je z organizmu. Jedząc odpowiednią dawkę błonnika cieszyć się będziemy ładnym płaskim brzuchem oraz dobrym samopoczuciem.

Staraj się unikać produktów wysoko przetworzonych

Produkty wysoko przetworzone są bogate w konserwanty, wspomagacze smaku, cukier oraz wiele innych substancji, dzięki którym dodają siły. Co prawda mogą nam się wydawać jednym z najlepszych źródeł energii, ale nie są to produkty zdrowe. Lato to okres, w którym dostęp do świeżych warzyw i owoców jest nieograniczony, więc warto to wykorzystać i dostarczać organizmowi nieprzetworzone produkty jak najdłużej. Te przetworzone często są tłuste i ciężkie, przez co przyczyniają się do wzrostu masy ciała oraz mogą powodować niestrawności. A przecież tego za wszelką cenę chcemy uniknąć podczas wakacji.

Jedz produkty z węglowodanami złożonymi

Węglowodany złożone ułatwiają i poprawiają trawienie. Jednak to nie wszystko – powodują również uczucie sytości, dzięki czemu jemy mniej. Zawierają cenny błonnik, który wspomaga odchudzanie. Jedząc produkty z wysoką zawartością węglowodanów złożonych dostarczymy do organizmu wiele witamin i minerałów oraz inne, cenne składniki odżywcze. Zadbamy również o piękną, zgrabną figurę.

Kapsułki z kwasem hialuronowym
Kwas hialuronowy decyduje nie tylko o jędrnej i gładkiej skórze, ale także jest głównym składnikiem płynu stawowego i pełni funkcję "smaru" przy wykonywaniu ruchu redukując ból. Jego głównym zadaniem jest regulacja zawartości wody w przestrzeni ...
Zobacz tutaj ...
6 komentarzy:
  1. kasia
    kasia says:

    Nie wyobrażam sobie lata bez owoców i domowej, niesłodzonej owocowej lemoniady – to chyba taka naturalna letnia zależność 🙂

    Odpowiedz
  2. Klaudia
    Klaudia says:

    Latem zawsze siegam po wiecej warzyw I owoców. Na lato nie narzekam bo przynajmniej w tym roku jest latem a nie jesienią i to w kiepskim wydaniu 🙂

    Odpowiedz
  3. Małgorzata Kijowska
    Małgorzata Kijowska says:

    Tegoroczne lato daje nam do wiwatu. Ja zawsze mam pod ręką wodę, która jest głównym napojem przy takich temperaturach. Jeść prawie w ogóle się nie chce, więc wybieram głównie warzywa i owoce. To także okazja do “bezbolesnego” zrzucenia kilku kilogramów ;)))

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *