Spirulina – dawkowanie

3.97 avg. rating (79% score) - 74 votes

Spirulina dawkowanieSpirulina jest przedstawiana jako suplement diety, który można na stałe włączyć do jadłospisu. Dla poszczególnych zastosowań można wskazać minimalne lub maksymalne okresy, po których efekty suplementacji będą widoczne.

Zasady ogólne

Zgodnie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa, które obowiązują w przypadku wszystkich preparatów, których nie zbadano pod kątem szkodliwości dla płodu i noworodków, Spirulina nie powinna być przyjmowana przez kobiety w ciąży i matki karmiące. Najprawdopodobniej nie jest szkodliwa, ale ponieważ badań nikt do tej pory nie przeprowadził, zaleca się ostrożność.
U dzieci, ze względu na niepełny rozwój układu trawiennego, zaleca się stosowanie Spiruliny wyłącznie pod kontrolą lekarza i tylko na wyraźne zalecenie.

Przy tabletkach zawierających po 500 mg algi Spirulina można użyć ogólnego przelicznika, w myśl którego na każde 10 kilogramów masy ciała przypada dziennie jedna tabletka. Taka dawka w większości będzie wystarczająca, aczkolwiek od tej zasady istnieją pewne odstępstwa, które będą opisane w ulotce konkretnego preparatu.

Dawkowanie Spiruliny szczegółowo

Spirulina jest suplementem naturalnym, a to oznacza, że jej działanie nie jest agresywne, co widać już po samym dawkowaniu – żadnego syntetycznego preparatu nie przyjmuje się w ilościach sięgających 10 gramów, a są takie suplementy ze Spiruliną, dla których jest to codzienną normą. Nawet taka ilość jest jednak w większości nieprzyswajalna – algi  są zbudowane podobnie do roślin, a więc ludzki organizm nie dysponuje aparatem, który pozwalałby je całkowicie strawić. Fakt, że zawierają wiele białek, niewiele tu zmienia, ponieważ i tak sporą część przyjmowanej masy stanowi błonnik. W związku z tym dawki substancji czynnych nie są duże i ich metabolizm zajmuje nieraz sporo czasu.

Pierwsze efekty będą widoczne dopiero po 15-30 dniach, w zależności od celu stosowania. Należy jednak pamiętać, że dawka suplementu musi być dostosowana do sytuacji – ostrych zatruć metalami ciężkimi nie leczy się suplementem, a z kolei ekspozycja ciągła wymaga zwiększenia dawki.

Ile razy na dzień?

Bywa różnie. Najczęściej przyjmuje się 3 – przed śniadaniem, obiadem i kolacją. To pozwala równomiernie obciążyć wątrobę i zapewnić stopniowe uwalnianie korzystnych substancji z komórek algi. W jednej serii nie należy przekraczać 6-8 tabletek. Wyjątkiem są tu przyjęcia pojedyncze po 10-12, zalecane jako środek ochronny przed spożyciem alkoholu. Najmniejsze dawki zaleca się sportowcom, bo zaledwie 2 razy po 3 tabletki, co wynika z założenia, że osoby uprawiające sport mają dobrze zbilansowaną dietę i suplementacja u nich może być bardziej ograniczona.

Warto dodać, że suplementację dobrze jest rozpoczynać od dawek mniejszych, aby przyzwyczaić organizm do nowego składnika diety – mimo że jest to preparat łagodny, ze względu na zawartość dużej ilości błonnika może początkowo powodować przejściowe biegunki (nie dłuższe niż 2-dniowe).

Polecane produkty:

Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz