Spirulina do treningu – dla kogo?

Spirulina bialko sportSpirulina od pewnego czasu jest bardzo popularna wśród sportowców, którzy oczekują szybkiego przyrostu czystej masy mięśniowej. Jednak nie jest to jej jedyne zastosowanie w sporcie wyczynowym i amatorskim. Warto bliżej przyjrzeć się temu suplementowi pod kątem możliwości jakie daje i wpływu działań na organizm sportowca.

Białko przede wszystkim

Należy zacząć od tego, że Spirulina składa się w ogromnej części z białek. Te z kolei zawierają komplet aminokwasów, wliczając w to na przykład tryptofan i cysteinę, których prawie nie ma w białkach roślinnych, za to suplementuje się je często syntetycznymi preparatami o niezbyt dużej przyswajalności. Spirulina dostarcza sporych ilości łatwo przyswajalnych białek, których aminokwasy po strawieniu świetnie nadają się do budowy mięśni szkieletowych i nie tylko. Jest to więc suplement zalecany dla kulturystów i osób, którym zależy na budowie czystej masy mięśniowej, a nie tylko siły.

Uwaga na wolne rodniki

W czasie podwyższonego wysiłku fizycznego przyspiesza się metabolizm w mięśniach, a więc spalane jest więcej glukozy i kwasów tłuszczowych. Podczas tego procesu wydziela się spora ilość wolnych rodników o potencjalnie niebezpiecznym działaniu. Szczególnie u osób, które ćwiczą bez odpowiednio przygotowanej diety i u sportowców dopiero zaczynających sesje treningowe wzrost stężenia utleniaczy w organizmie jest skokowy i zwykle pozostaje nieskompensowany, ponieważ naturalne siły obronne organizmu nie są odpowiednio przygotowane.

Spirulina dostarcza pewnej ilości antyoksydantów w gotowej do działania postaci. Nie jest to zwykle ilość sama w sobie wystarczająca, ale wspólnie z siłami biologicznymi organizmu jest na tyle duża, że daje radę dezaktywować wszystkie wolne rodniki wytworzone w trakcie treningu. Zaleca się zatem suplementy z algi Spirulina osobom, które dopiero zaczynają sesje treningowe lub podnoszą ich aktywność. Przyda się także sportowcom, którzy swój trening kontynuują regularnie, nawet kiedy organizm przyzwyczai się do wysiłku. Oczywiście suplementacja jest dodatkowa do odpowiedniej diety skierowanej na typ i intensywność wysiłku fizycznego. Prawidłowe odżywianie powinno pokryć zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze i przeciwutleniacze, a suplementacja jedynie przyśpieszać proces regeneracji po treningu oraz uzupełnić ewentualne braki w witaminy, minerały i inne niezbędnę składniki. Przewagą naturalnych suplementów diety nad syntetycznymi jest znacznie wyższa biodostępność – czyli łatwiejsze wchłanianie przez organizm.

Dlaczego Spirulina, a nie czyste syntetyki?

W zasadzie pytanie zawiera już odpowiedź. Nie syntetyki, ponieważ obciążają one wątrobę, a poza tym większość syntetycznych związków podana w postaci czystej nie działa tak korzystnie, jak nawet mniejsza ilość takich samych cząstek pochodzenia naturalnego, przyjęta wraz ze związkami towarzyszącymi. Białka syntetyczne wchłaniają się 3-9 razy słabiej niż białka z suplementów naturalnych takich jak Spirulina, przy tym kilkakrotnie silniej oddziałując negatywnie na wątrobę, trzustkę lub nerki.

Sport to zdrowie, o ile własną decyzją tego zdrowia nie zrujnuje się. Nie warto sięgać po syntetyki, skoro w podobnej cenie można kupić lepszy suplement naturalny. Jeśli więc zachodzi potrzeba suplementowania diety podczas treningu, warto robić to z głową, bo tylko wtedy można osiągnąć idealne wyniki w sporcie.

Polecane produkty:

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
5 komentarzy
  1. Magda
    Magda says:

    Biorę spirulinę i wiem, że jest mega zdrowa. Ale, że działa na przyrost masy mięśniowej to nie wiedziałam 🙂

    Odpowiedz

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *