Kiedy najlepiej jeść owoce?Kiedy najlepiej jeść owoce? To wbrew pozorom ważne pytanie, ponieważ stanowią nieodłączny element naszej codziennej diety. Powszechnie uważa się, że owoce to źródło witamin i minerałów, co czyni je zdrową oraz pyszną przekąską. Z tego powodu powinniśmy jeść je każdego dnia, ale z głową. Jak się okazuje zarówno pora dnia, a także roku, w której spożywamy owoce, odgrywa duże znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu.

Ze względu na to, że owoce stanowią źródło wielu składników odżywczych, są bardzo potrzebnym produktem w naszej diecie. Należy pamiętać, że organizm ludzki nie jest w stanie magazynować wszystkich składników odżywczych, w związku z tym muszą być one w sposób ciągły dostarczane.

Kiedy najlepiej jeść owoce?

Powszechnie wiadomo, że owoce to bardzo zdrowa przekąska, w związku z tym należy uwzględniać ją w codziennym jadłospisie. Jednak, aby owoce spełniały swoje korzystne właściwości musimy kierować się kilkoma podstawowymi zasadami.

1. Kiedy najlepiej jeść owoce – rano czy wieczorem?

Jeśli chodzi o porę dnia, owoce powinniśmy zjadać w pierwszej jego połowie. Wszystko dlatego, że to właśnie w tym czasie enzymy trawienne są najbardziej aktywne, dzięki czemu owoce są szybciej trawione, a sam organizm nie ma problemu z wzdęciami czy odkładaniem zbędnej tkanki tłuszczowej.

Nie do końca dobrym pomysłem jest spożywanie owoców pomiędzy posiłkami. W przeciwnym razie szybko wzrośnie poziom glukozy we krwi i równie szybko zmniejszy się, co spowoduje, że zaraz będziemy ponownie głodni.

Spożywanie owoców po posiłku także nie jest zalecane. Warto wiedzieć, że produkty tego typu ulegają trawieniu stosunkowo szybko (do 1 godziny). W związku z tym jeśli zjemy owoc zaraz po obiedzie, nie będzie miał on możliwości strawienia się. Spowoduje to zaleganie produktu w żołądku, a w efekcie jego fermentację. To z kolei przyczyni się do zakwaszenia organizmu, które objawia się gazami, zgagą oraz niestrawnością.

Jedzenie owoców po posiłku ma jeszcze jedną, dość istotną wadę. Mianowicie, gdy sięgamy po owoce zaraz po posiłku zwiększamy tym ryzyko uszkodzenia płytki nazębnej. Dotyczy to szczególnie owoców cytrusowych. Mowa tu o obecnych w nich kwasach owocowych, które mogą uszkodzić szkliwo zębów.

Spożywanie owoców na kolację z kolei, może powodować wzdęcia oraz przyczyniać się do odkładania energii w postaci tkanki tłuszczowej, ze względu na obecność w nich dużej ilości cukrów prostych.

Podsumowując, najlepszą porą na spożywanie owoców są godziny przedpołudniowe oraz czas przed posiłkiem, a nie po nim.

2. Kiedy najlepiej jeść owoce – wiosną, latem, jesienią czy zimą?

Kolejną ważną kwestią w temacie spożywania owoców jest temat odpowiedniej pory roku. Zatem, czy pora roku ma duże znaczenie w jedzeniu owoców? Oczywiście, że tak. Warto sięgać po owoce, na które obecnie jest sezon. Wówczas są najsmaczniejsze i najbardziej wartościowe. Przed jedzeniem należy je dokładnie umyć, jednak nie pozbywać się skórki, ponieważ to właśnie w niej znajduje się największa ilość składników odżywczych.

Ile owoców dziennie warto jeść?

Oprócz pory dnia i roku bardzo istotna jest zasada dotycząca ilości spożywania owoców w ciągu dnia. Optymalnie więc powinniśmy spożywać dwie porcje takich przekąsek, które będą stanowić doskonałe urozmaicenie codziennego menu. Jako jedną porcję powinniśmy traktować garść, kubek lub kilka sztuk owoców.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...