Złe nawyki żywieniowe

Złe nawyki żywieniowe

Złe nawyki żywienioweZłe nawyki żywieniowe mogą dotyczyć każdego. Wszystko dlatego, że z każdej strony kuszą nas słabej jakości, wysokokaloryczne lub wysokoprzetworzone produkty. Długotrwałe jedzenie tego rodzaju żywności może w sposób negatywny odbić się na naszym ogólnym samopoczuciu oraz zdrowiu. Jakie mogą być konsekwencje złych nawyków żywieniowych oraz jakie błędy najczęściej popełniamy?

Złe nawyki żywieniowe

Stosowanie dobrze zbilansowanej diety jest bardzo istotne, ponieważ to ona w dużym stopniu warunkuje kondycję organizmu oraz długość naszego życia. Sporadyczne włączenie do codziennego menu produktów typu fastfood lub tabliczki czekolady na pewno nie zaszkodzi, jednak częste ich nadużywanie może przyczynić się do nadciśnienia, cukrzycy lub nadwagi.

1. Za duża ilość mięsa.

Mięso to źródło białka, które stanowi główny budulec komórek mięśniowych. Mimo to tylko 1/3 tego składnika powinna pochodzić z produktów mięsnych oraz rybnych. Resztę powinno stanowić białko roślinne pochodzące z roślin strączkowych oraz białko wywodzące się z nabiału.

Spożywanie, a następnie trawienie dużej ilości białka obecnego w mięsie sprawia, że w przewodzie pokarmowych dochodzi do powstawania kwasów: siarkowego, fosforowego oraz oksyproteinowego. W normalnych ilościach są one zobojętniane przez wątrobę. W przypadku kiedy wątroba jest obciążona, wszystkie toksyczne związki kumulują się w jelicie grubym, skąd przedostają się do krwiobiegu oraz narządów tj. serce, nerki czy stawy, powodując zakwaszenie organizmu.

2. Przejadanie się.

Każdy z nas średnio potrzebuje od 2000 do 2500 kcal w ciągu dnia. Jednak często zdarza się, że dostarczamy organizmowi znacznie więcej niż powinniśmy. W dużej mierze spowodowane jest to brakiem śniadań przed wyjściem z domu lub nieustannym pośpiechem. Takie błędy odbijają się później ze zdwojoną siłą, ponieważ głodni zjadamy posiłek niemalże w podwójnej ilości.

3. Jedzenie w pośpiechu.

Ciągły pośpiech, który towarzyszy nam każdego dnia sprawia, że nie mamy czasu na spokojnie zjedzony posiłek. Z tego powodu sięgamy po cokolwiek, aby tylko zaspokoić głód, często jedząc w pośpiechu. Należy jednak wiedzieć, że szybkie spożywanie posiłku powoduje wydzielanie się enzymów, które rozpoczynają natychmiastowe trawienie pokarmu. Oznacza to, że jedząc spokojnie, szybciej się najadamy.

4. Zbyt mała ilość wody.

Jak wiadomo ciało człowieka zbudowane jest w większości z wody. Znajduje się niemalże w każdym organie, choć w różnych ilościach. Spełnia również wiele ważnych funkcji np. reguluje temperaturę ciała. W związku z tym dostarczanie wody w minimalnych ilościach zaburza homeostazę organizmu, przyczyniając się do różnych zaburzeń np. utraty koncentracji, bólu głowy, zmęczenia czy ospałości.

5. Zbyt dużo tłuszczów.

Tłuszcze w naszej diecie są oczywiście składnikiem niezbędnym, ponieważ w ich obecności rozpuszcza się witamina A, D, E i K, dodatkowo ich niedobór może spowodować negatywne skutki uboczne.

Jednak gdy dostarczamy organizmowi dużej ilości tłuszczów, w trakcie ich spalania tworzą się toksyczne substancje, za których neutralizowanie odpowiada nasza wątroba, aby w dalszym etapie mogły być wydalone.

Podsumowanie

Złe nawyki żywieniowe to temat, z którym bez wątpienia należy walczyć. Jednak w procesie tym potrzebna jest dyscyplina oraz praca nad samym sobą. Bardzo ważna jest świadomość tego, jak rolę w naszym życiu spełnia racjonale żywienie. To właśnie one w dużym stopniu wpływa na nasz wygląd i przede wszystkim zdrowie. Wyuczenie w sobie zasad zdrowego żywienia to bardzo ważny element szeroko pojętej profilaktyki chorobowej.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...
2 komentarzy:
  1. Sylwia R
    Sylwia R says:

    Przez jakieś 2 miesiące pije regularnie więcej wody. I widzę rezultaty… Choćby w tym, że czuje się mniej zmęczona w pracy i nie potrzebuje dodatkowej kawy 💪

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie wahaj się i napisz swoją opinię!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *