Jagody inkaskie - charakterystyka

Jagody inkaskie – charakterystyka

Jagody inkaskie - charakterystykaJagody inkaskie w Polsce traktowane są głównie jako ozdobne rośliny doniczkowe. Naturalnie jednak wykazują dużo większe rozmiary oraz posiadają owoce o intrygującym smaku. Czym są jagody inkaskie oraz jakie właściwości wykazują?

Jagody inkaskie

Jagody inkaskie występują również pod nazwą miechunki peruwiańskiej, rodzynki brazylijskiej czy wiśni peruwiańskiej. Stanowią źródło wielu składników odżywczych, utrzymując organizm we właściwej kondycji. Owoce jagód inkaskich posiadają okrągły kształt, pomarańczowe zabarwienie i wykazują przyjemny zapach. Ich miąższ przypomina nieco miąższ owoców agrestu i posiada słodko-kwaśny smak. Stanowią źródło witaminy C, karotenu oraz związków ułatwiających procesy trawienne. Owoce zwykle spożywa się na surowo, jednak najlepiej smakują w formie suszonej. Skórka jagód jest niejadalna.

Jagody inkaskie wywodzą się z terenów Ameryki Południowej. Ich głównym miejscem wzrostu jest Kolumbia, Peru, Ekwador, a także Boliwia. Ponadto można je również spotkać w Australii, Nowej Zelandii, Afryce, Azji, na Karaibach czy Hawajach.

Jakie właściwości zdrowotne wykazują jagody inkaskie?

Ze względu na szeroką zawartość składników odżywczych jagody inkaskie nazywa się również tzw. super żywnością. Produkt, ten dużą popularnością cieszy się wśród wegetarian, ze względu na dużą zawartość białka.

1. Proteiny.

Owoce jagód inkaskich składają się z 16% protein, które uczestniczą w budowie mięśni, skóry oraz kości. Dodatkowo spełniają ważną funkcję w procesie odchudzania. To właśnie dzięki nim szybciej zachodzi zjawisko spalania tkanki tłuszczowej.

2. Beta-karoten.

Wiśnia peruwiańska stanowi dobre źródło beta-karotenu, z czego wynika ich pomarańczowe zabarwienie. Grupa związków karotenoidowych przyspiesza opalanie skóry, wpływając tym również na poprawę urody. Chroni skórę przed pojawieniem się wykwitów, a także zmniejsza objawy trądziku pospolitego. Należy pamiętać, że beta-karoten korzystnie wpływa również na narząd wzroku.

3. Witaminy z grupy B.

  • Tiamina (witamina B1) – warunkuje pracę układu nerwowego oraz uczestniczy w tworzeniu neuroprzekaźników.
  • Ryboflawina (witamina B2) – dzięki jej obecności transport tlenu do komórek odbywa się bez żadnych przeszkód, a poziom czerwonych krwinek występuje na stałym poziomie.
  • Niacyna (witamina B3) – jej niedobory mogą przyczyniać się do zaburzeń pracy układu nerwowego.
  • Kwas pantotenowy (witamina B5) – warunkuje dobry sen oraz wpływa na regenerację wątroby.
  • Pirodyksyna (witamina B6) – reguluje gospodarkę hormonalną, utrzymuje również ciśnienie na odpowiednim poziomie oraz wspiera pracę serca.

4. Witamina C.

Witamina C wykazuje wielokierunkowe działanie na organizm człowieka, jednak szczególnie wpływa na układ odpornościowy. Chroni ustrój przed działaniem wolnych rodników, które wywołują różnego rodzaju schorzenia w tym również choroby nowotworowe. Oprócz właściwości prozdrowotnych, witamina C korzystnie wpływa także na urodę. Oznacza to, że uczestniczy w procesie produkcji kolagenu, wpływa na uszczelnienie ścian naczyń krwionośnych, a także działa rozjaśniająco na skórę.

5. Fosfor.

To ważny pierwiastek budujący kości oraz zęby. Pierwiastek ten odpowiedzialny jest za właściwą pracę nerek, a także zapewnia równowagę kwasowo-zasadową organizmu.

6. Pektyny.

Pektyny to uwodnione węglowodany, których zadaniem jest zapewnianie uczucia sytości w żołądku po spożyciu owoców lub warzyw.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie wahaj się i napisz swoją opinię!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *