Zioła i leczenie naturalnymi sposobami
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami

Aktualizacja: 4 listopada 2020

Suszone śliwki - dlaczego warto je jeść?Suszone śliwki to bardzo popularne owoce w Polsce. Znalazły szerokie zastosowanie w naszej kuchni. Stanowią bowiem zdrowy i smaczny składnik ciast, dżemów oraz kompotów. Gdzie jeszcze wykorzystuje się te owoce oraz dlaczego warto je jeść? Oto odpowiedź.

Śliwki

Śliwki to źródło wielu składników odżywczych. Należą do nich m.in. witamina A, C, E, K oraz witaminy z grupy B. W skład tych owoców wchodzą również związki mineralne takie jak żelazo, miedź, mangan, potas oraz błonnik pokarmowy. Po ususzeniu śliwek skład oraz właściwości zdrowotne ulegają zmianie. Posiadają wówczas 5 razy więcej witaminy A oraz aż siedem razy więcej błonnika. Dzięki temu suszone śliwki regulują metabolizm oraz zapobiegają zaparciom.

Dlaczego warto jeść suszone śliwki?

1. Chronią organizm przed chorobami.

Suszone śliwki to także źródło polifenoli, które niszczą wolne rodniki odpowiedzialne za destrukcję komórek organizmu. Poprzez usuwanie ich nasz organizm jest w stanie uniknąć groźnych chorób oraz wolniej zachodzą w nim procesy starzenia.

2. Obniżają poziom cholesterolu.

Obecny w śliwkach błonnik wpływa na regulację poziomu cholesterolu we krwi. Dzieje się tak dlatego, że pomaga on usuwać żółć z organizmu. Wszystko dlatego, że kiedy nasz układ trawienny wydala żółć, wraz z błonnikiem musi wykorzystać do tego cholesterol co powoduje jego automatyczne obniżenie się.

3. Zmniejszają ryzyko osteoporozy.

Jak się okazuje spożywanie suszonych śliwek  zapobiega procesom odwapniania kośćca, przez co zmniejsza się ryzyko rozwoju osteoporozy.

4. Chronią przed cukrzycą i otyłością.

Suszone śliwki poprzez zawartość błonnika, pomocne są w utrzymywaniu stabilnego poziomu cukru we krwi. Spożycie już kilku owoców sprawi, że będziemy czuć się bardziej nasyceni. Zrezygnujemy więc przez to z podjadania, dzięki czemu będziemy w stanie utrzymać odpowiednią masę ciała.

5. Stanowią źródło witamin i minerałów.

Tego rodzaju owoce to doskonała przekąska zawierająca wiele cennych składników odżywczych, które warunkują ogólną kondycję naszego organizmu. Należy jednak pamiętać, że w odróżnieniu od świeżych owoców posiadają one nieco więcej kalorii.

6. Dodają urody.

Suszone śliwki bardzo dobrze wpływają również na urodę. Szeroki skład tych owoców sprawia, że skóra nabiera odpowiedniego kolorytu, wygładza się i zostaje odżywiona. Obecne w nich antyoksydanty spowalniają procesy starzenia się skóry i pojawianie się zmarszczek. Z kolei witamina C i K korzystnie wpływa na naczynia krwionośne, zapobiegając ich pękaniu i tworzeniu tzw. pajączków.

Zastosowanie suszonych śliwek w kuchni

Suszone śliwki wykorzystuje się do robienia różnego rodzaju przetworów m.in. dżemów, konfitur czy kompotów. Stanowią również doskonały składnik ciast, a także wędlin i mięs.

Jak właściwie przechowywać suszone śliwki?

Aby suszone śliwki zachowały świeżość oraz nie straciły swoich składników odżywczych, najlepiej jest przechowywać je w lnianej lub papierowej torebce, w suchym miejscu.

Spirulina w proszku
Spirulina w proszku to słodkowodna alga, zawierająca duże stężenie witamin, minerałów i innych, ważnych składników odżywczych. Wysoką jakość uzyskano dzięki odpowiednim warunkom klimatycznym, przestrzeganiu restrykcyjnych norm podczas hodowli i ...
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...