Cholina – wsparcie dla mózgu

Cholina - wsparcie dla mózgu

Cholina wchodzi w skład grupy witamin B i należy do substancji lipotropowych zajmujących się przetwarzaniem, stapianiem i transportowaniem molekuł tłuszczu. Wzmacnia wątrobę oraz wspomaga leczenie wielu chorób związanych z podwyższonym cholesterolem. Wykorzystuje się ją w leczeniu zaburzeń pamięci, a także w chorobie Alzheimer’a.

Chlona – jak ważna jest dla organizmu?

Niedobory choliny często objawiają się uszkodzeniem wątroby oraz prowadzą do stwardnienia tętnic. Cholina jest związkiem chemicznym, który z reguły nie można nazwać witaminą B. Jednak ze względu na swoje właściwości i synergiczne działanie z kompleksem witamin B jest zaliczana do tej grupy.

Cholina współgra z kwasem foliowym wspomagając procesy przemiany tłuszczów i utrzymując serce, a także mózg w dobrej kondycji. Jest również niezbędna do sprawnego funkcjonowania woreczka żółciowego i wątroby. Bierze udział w produkcji hormonów oraz regulowaniu centralnego ośrodka nerwowego. Cholina wytwarza związek zwany acetylocholiną, która jest niezwykle ważnym neurotransmiterem potrzebnym naszemu mózgowi, a także usprawnia pamięć.

Według badań przeprowadzonych przez światowych naukowców istnieje przypuszczenie, że cholina przynosi bardzo duże korzyści w leczeniu wszelkich chorób związanych z centralnym układem nerwowym. Szczególnie takich jak choroba Parkinson’a czy Alzheimer’a, które objawiają się właśnie niskim poziomem tej cennej witaminy w organizmie.

Doświadczenia naukowe nad choliną dowodzą, że jest bardzo istotna dla zapewnienia zdrowego rozwoju mózgu u noworodków, dlatego kobiety w ciąży i karmiące piersią powinny spożywać produkty bogate w lecytynę. Cholina pomaga usunąć tłuszcz z wątroby do komórek ciała. Wytwarza fosfodylocholinę (lecytynę), która jest ważną substancją, pozytywnie wpływającą na funkcjonowanie mózgu i komórek mózgowych. W Niemczech lekarze bardzo często przepisują fosfadylocholinę w terapiach ciężkich zapaleń i uszkodzeń wątroby. Z reguły preparaty z fosfadylocholiną są dostępne w wielu sklepach ze zdrową żywnością, jednak osoby mające poważny problem  z funkcjonowaniem wątroby powinny przed ich zakupem zasięgnąć porady lekarza.

Cholina występowanie

Doskonałym źródłem zawierającym lecytynę, którą nasz organizm przetwarza w cholinę są ryż, jajka, czerwone mięso, wątróbka, kapusta, kalafior, ziarna soi, cieciorka, soczewica, zielony groszek, fasolka szparagowa i lecytyna sojowa. Lecytyna jest bardzo często jednym ze składników dodawanych do produktów spożywczych takich jak: lody, margaryna, majonez czy czekolada z powodu swych właściwości wiążących tłuszcz z wodą.

Cholina – dawkowanie

Nie została ustalona rekomendowana dzienna dawka spożycia choliny. Większość osób dostarcza w swojej diecie od około 300 do 1000 miligramów/dobę, co wydaje się być wystarczające, aby zapobiec niedoborom choliny. Jednakże profilaktycznie adekwatna dzienna dawka powinna wynosić około 425 mg dla kobiet, 450 mg dla kobiet w ciąży, 550 mg dla kobiet karmiących piersią i 550 mg dla mężczyzn.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
IQ Weight Blocker - skuteczne odchudzanie
IQ Weight Blocker to rewolucyjny produkt, który w naturalny sposób blokuje przyjmowanie z jedzeniem nadmiernej ilości węglowodanów.
Zobacz tutaj ...
1 komentuj
  1. kamber
    kamber says:

    Warto nadmienić, że korzystną cenowo formą choliny jest postać dwuwinianu. Z kolei alfa-gpc wyróżnia się działaniem poprawiającym siłę, wytrzymałość oraz wpływa na uwalnianie hormonu wzrostu.Trzecią popularną formą jest CDP-cholina, która przejawia pozytywny wpływ na układ dopaminergiczny.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *