Co jeść w upalne dni?

Co jeść w upalne dni?Co jeść w upalne dni? To pytanie często zadajemy sobie gdy już jest naprawdę gorąco. Latem pogoda potrafi być czasami bardzo męcząca. Zmniejsza się wtedy apetyt, co może prowadzić do osłabienia i odwodnienia organizmu. Jakie produkty jeść, aby poczuć orzeźwienie i jednocześnie zyskać dużo energii? Co pić w upalne dni, aby ugasić pragnienie? Podpowiadamy.

Co jeść w upalne dni?

Gorące lato to wielka frajda dla najmłodszych. Jednak dla osób starszych to czas kiedy samopoczucie nie należy do najlepszych. W tej sytuacji warto chronić się przed upałem m.in. poprzez przebywanie w chłodnych pomieszczeniach czy stosowanie specjalnej diety, jak również regularne uzupełnianie płynów. Sprawdźmy co jeść w upalne dni, aby poczuć się lekko i mieć dużo energii.

1. Cytrusy.

Owoce z tej grupy świetnie sprawdzają się jako ”ochładzacze”. Pomarańcze, limonka, cytryna czy grejpfrut to owoce idealne do spożywania latem. Doskonale gaszą pragnienie, orzeźwiają oraz dostarczają organizmowi dużej ilości witamin. W związku z tym, codzienne menu powinno obejmować owoce dobrze nawadniające organizm oraz działające orzeźwiająco. Zaliczają się do nich również truskawki, arbuz oraz melon.

2. Zielone warzywa.

Nie zapominajmy również o warzywach. One także bogate są w wodę oraz inne, cenne składniki odżywcze. Idealnie na upalne dni sprawdzą się m.in. ogórek, cukinia, sałata oraz brokuł.

3. Jogurty.

Jogurty są produktami delikatnymi i lekkostrawnymi. W związku z tym idealnie nadają się na upalne dni. Dodatkowo dostarczają organizmowi wielu składników odżywczych, orzeźwiają oraz wspomagają procesy trawienne. Jogurty można spożywać wraz ze świeżymi owocami, wówczas stają się jeszcze smaczniejsze i bardziej orzeźwiające.

4. Zioła.

W ciepłe, letnie dni dobrze sprawdzą się również zioła tj. mięta, kolendra, pietruszka czy tymianek, ponieważ obniżają temperaturę ciała. Można dodawać je do makaronu, ziemniaków czy różnego rodzaju mięs. Świeże zioła usprawniają także procesy trawienne.

Co pić w upalne dni?

Nie należy zapominać o odpowiednim nawodnieniu. Aby wszystkie układy naszego ciała działały w prawidłowy sposób, organizm musi mieć dostarczone prawidłowe ilości płynów, szczególnie w upalne dni.

1. Woda.

Z całą pewnością woda w największym stopniu obniża temperaturę całego ciała. Warto zaznaczyć, że w czasie gorących dni zapotrzebowanie na wodę zwiększa się o minimum 0,5 litra. Latem decydujmy się na wodę mineralną, ponieważ poprzez zwiększone pocenie się w upalne dni tracimy znaczne ilości minerałów. Wodę najlepiej pić o temperaturze pokojowej, zbyt zimna może być szokiem dla organizmu. Dla urozmaicenia można dodać do niej m.in. świeże owoce lub zioła np. listki mięty, które dodadzą oryginalnego smaku.

2. Lemoniada.

Lemoniada jest napojem niskokalorycznym, smacznym i działającym orzeźwiająco. Wykonanie jej tak naprawdę jest kwestią indywidualną i zależy przede wszystkim od naszych upodobań. Dla przykładu można podać ją z listkami mięty, plastrami imbiru oraz niewielką ilością lawendy.

Z czego zrezygnować w upalne dni?

W czasie upałów lepiej zrezygnować jest z picia mocnej kawy oraz herbaty, które wykazują właściwości diuretyczne. Nie zalecane jest także spożywanie gorących oraz ostrych potraw.

Kapsułki z kwasem hialuronowym
Kwas hialuronowy decyduje nie tylko o jędrnej i gładkiej skórze, ale także jest głównym składnikiem płynu stawowego i pełni funkcję "smaru" przy wykonywaniu ruchu redukując ból. Jego głównym zadaniem jest regulacja zawartości wody w przestrzeni ...
Zobacz tutaj ...
5 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *