Zielone koktajle – porcja dla zdrowia

4.71 avg. rating (93% score) - 119 votes

zielone koktajleKoktajle są jedną z najkorzystniejszych form przyjmowania naturalnych suplementów diety, w tym Chlorelli, Spiruliny i zielonego jęczmienia. Wynika to z kilku czynników, a skuteczność koktajlu w porównaniu z klasyczną formą pastylek jest zdecydowanie większa.

W wodzie łatwiej

Przygotowanie koktajlu pozwala na lepsze rozprowadzenie cząstek odżywczych, w tym minerałów i witamin w całej objętości zawiesiny. Dzięki temu substancje te stają się bardziej dostępne dla soków trawiennych. Kiedy do żołądka trafia pastylka, działanie enzymów jest możliwe tylko na jej powierzchni, natomiast w koktajlu tak zwana powierzchnia czynna jest gigantyczna i większość substancji jest dostępna niemal od razu. Drugą korzyścią jest aktywacja enzymów w środowisku wodnym – z różnych przyczyn część związków chemicznych jest przechowywana w komórce w postaci nieaktywnej, a aktywuje się dopiero po reakcji w wodzie. Przygotowanie koktajlu sprawia, że związki te są dostępne dłużej – pastylka aktywowana jest stopniowo w czasie drogi przez przewód pokarmowy, ale jeśli do uwolnienia pożądanych substancji dojdzie zbyt późno, organizm nie zdąży ich wchłonąć w jelicie cienkim.

Pijesz i odżywiasz się jednocześnie

Koktajl jest sposobem na jednoczesną suplementację i nawodnienie. Dzięki rozpuszczeniu w nim wielu korzystnych związków chemicznych można potraktować go częściowo jak izotonik – płyn, który zawiera stężenia fizjologiczne wybranych substancji, dzięki czemu jest zdecydowanie lepiej przyswajalny i można powiedzieć, że pełnowartościowy. Oczywiście skarbem samym w sobie będzie też woda – jej szklanka rano jest niezbędnym bodźcem, aby rozbudzić sporą część procesów metabolicznych, a dodatkowa porcja minerałów tylko temu sprzyja.

Z czego robić koktajle?

Suplementami podawanymi często w formie zielonego koktajlu są algi: Chlorella i Spirulina, a także suszony i sproszkowany sok z jęczmienia. Można je rozmieszać w wodzie lub dodać na przykład do soku owocowego (wszystkie te suplementy mają dość charakterystyczny smak). Suplementy świetnie sprawdzają się także jako dodatek do przecierowych koktajli (tzw. smoothie) z jarmużu, pietruszki i innych warzyw. W praktyce w postaci koktajlu można podawać również inne suplementy, ale te trzy zdecydowanie najczęściej.

Podsumowanie

Zielony koktajl to forma, w której wiele naturalnych suplementów uzyskuje najwyższą skuteczność. Do przygotowania koktajlu nie potrzeba ani żadnego sprzętu, ani wiele czasu, więc taka forma uzupełniania pierwiastków i witamin znajdujących się w organizmie w zbyt małych ilościach wydaje się idealna dla osób, którym rano na wszystko brakuje czasu. Pół minuty i potężna dawka wody oraz substancji odżywczych trafia prosto do przewodu pokarmowego, błyskawicznie roztaczając swoje działanie. Jedyną rzeczą, o której trzeba pamiętać jest fakt, że nawet tak skuteczne suplementy, zanim uzupełnią głębokie deficyty, muszą być przyjmowane nawet przez kilka tygodni, ale to kwestia bardzo indywidualna i trzeba to sprawdzić na sobie.

Polecane produkty:

Spirulina maxima - bogactwo witamin i minerałów z dodatkiem jodu
Spirulina w proszku może być stosowana jako maseczka do twarzy jak również do całego ciała. Intensywnie nawilża wysuszoną i zmęczoną skórę. Poprawia ukrwienie, wygląd i jej koloryt. Spirulina w proszku może być też dodawana do posiłków co zwiększy wartość
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Zielone koktajle – porcja dla zdrowia"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Zielone koktajle
Gość

Cieszy nas rosnąca popularność zielonych koktajli 🙂 Miksujcie na zdrowie!

My Home Rules
Gość

Bomba witaminowa- to lubię.

wpDiscuz