Kasza jaglana – wpływ na zdrowie człowieka

Kasza jaglana - wpływ na zdrowie człowiekaKasza jaglana to jedna z odmian kasz. Jest stosunkowo tania, zdrowa i to właśnie z tego względu coraz częściej zastępuje tradycyjne ziemniaki czy makaron. Co w sobie kryje i jaki wpływ ma nasz organizm? Poznajmy bliżej właściwości kaszy jaglanej.

Kasza jaglana to tzw. łuskane proso. Swoimi wartościami odżywczymi jest bardzo zbliżona do kaszy gryczanej. W swoim składzie posiada dużą ilość białka, które jest w łatwy sposób przyswajalne przez nasz organizm. Ponadto jest bogata w witaminy z grupy B, witaminę E oraz składniki mineralne takie jak żelazo, miedź, cynk, krzem i lecytynę.

Kasza jaglana – właściwości

Kasza jaglana jest przede wszystkim produktem lekkostrawnym i co ważne nie wywołującym reakcji alergicznych. Ponadto działa odkwaszająco na nasz organizm. Pozwala to skutecznie oczyszczać nasz organizm z wszelkich szkodliwych toksyn. Kasza jaglana posiada odczyn zasadowy, dzięki czemu neutralizuje działanie produktów zakwaszających jak np. jak kawa czy słodycze.

Poprzez obecność wielu witamin i minerałów kasza jaglana stanowi główny składnik diety antyrakowej. Regularne jej spożywanie może zmniejszyć ryzyko wystąpienia nowotworów. Wszystko dlatego, że zawarte w niej antyoksydanty usuwają z organizmu wolne rodniki. Ważną informacją jest fakt, że ten rodzaj kaszy nie zawiera w swoim składzie glutenu. Dlatego też, jest ona idealnym produktem dla osób borykających się z nietolerancją pokarmową lub chorych na celiakię. Z kolei zawartość witaminy E i lecytyny korzystnie wpływa na naszą pamięć i koncentrację, a także reguluje poziom cholesterolu we krwi.

Oprócz szerokiego i pozytywnego wpływu na nasze zdrowie, kasza jaglana ma również korzystne działanie na urodę. Dzięki zawartości krzemu wzmacnia włosy i paznokcie, warunkuje prawidłowy stan skóry, a także zapobiega procesom odwapniania kości.

Kasza jaglana – jak gotować?

Kasza jaglana ma bardzo szerokie zastosowanie w kuchni. Może być składnikiem dań mięsnych oraz różnego rodzaju deserów. Jednak często zdarza się tak, że po jej ugotowaniu posiada lekko gorzki smak co nie wpływa korzystnie na degustację przygotowanych z niej posiłków.

Aby kasza nie posiadała goryczki w swym smaku trzeba ją właściwie przyrządzić. Przed jej ugotowaniem należy ją najpierw przelać zimną wodą, a następnie gorącą. Dobrym rozwiązaniem jest również namoczenie na kilka godzin przed jej gotowaniem lub też pozostawić na noc w wodzie z dodatkiem kilku kropel soku z cytryny. Czynność ta wraz z gotowaniem unieczynni fityniany (związki obecne w kaszach, które utrudniają przyswajanie składników mineralnych).

Polecane produkty:

Spirulina z chlorellą - naturalne oczyszczenie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Chlorella w tabletkach
Posiada właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne nie wpływając przy tym na flore fizjologiczną. W bardzo dokładny sposób usuwa toksyny z organizmu.
Zobacz tutaj ...
1 komentuj

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *