Spirulina dla początkujących – najważniejsze informacje

Spirulina dla początkujących - najważniejsze informacjeSpirulina to jedna z najzdrowszych i pełnowartościowych roślin, dostępnych obecnie na naszym rynku Superfoods. Każdy kto na początku sięga po algę Spirulina szuka odpowiedzi na kilka nurtujących pytań. Czym tak naprawdę jest Spirulina? Jak ją przyjmować, jakie dziennie dawkowanie będzie najbardziej optymalne? Czy mogę brać te algi z lekami? Czy lepiej wybrać Spirulinę w formie proszku czy jako tabletki? Spróbujemy w kilku zdaniach odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów.

Po pierwsze, co to jest Spirulina?

Spirulina to niebiesko-zielone glony nazywane algami. Tak, glony. Wielu osobom nazwa glon kojarzy się z czymś nieapetycznym i niedobrym. Ale w przeciwieństwie do glonów rosnących np. w jeziorze lub basenie, ten typ alg jest idealny i dostarcza niezbędne składniki odżywcze. [1] Są to m.in. witaminy, makro i mikroelementy oraz pełnowartościowe białka roślinne.

W jakiej postaci występuje Spirulina i jaką wybrać?

Większość ludzi spożywa Spirulinę w postaci proszku (jako dodatek do koktajli) lub na zimno sprasowane tabletki. Skład Spiruliny w tabletkach jak i w proszku powinien być taki sam, jeżeli pochodzi od jednego producenta, i jest to ten sam rodzaj algi.  Na naszym polskim rynku dostępne są Spiruliny hodowane w wodzie słonej i słodkiej, jak również mieszanej. Najważniejszą różnicą będzie zawartość jodu.

Jakie są korzyści z przyjmowania Spiruliny?

Już jedna łyżeczka algi Spirulina dodana do każdego koktajlu, zarówno owocowego jak i warzywnego, wpłynie na funkcjonowanie naszego organizmu. Jest ona uważana za superfood, ponieważ oprócz witamin i wysokiej jakości białka, zawiera mnóstwo minerałów i przeciwutleniaczy. W szczególności do swojej diety powinny włączyć ją osoby mające problemy z sercem. Ponieważ Spirulina może obniżyć poziom złego cholesterolu i trójglicerydów, a także zmniejszyć ciśnienie krwi i zapobiec zapychaniu tętnic. [2]

Jest również znana jako środek przeciwbakteryjny, dzięki czemu może zwiększać ilość zdrowych bakterii w jelicie, które zapobiegają przyrostowi tych szkodliwych. Jak już wcześniej wspomniano, Spirulina jest również dobrym źródłem pełnowartościowego, roślinnego białka o wysokiej przyswajalności. A w połączeniu z Chlorellą szczególnie zalecana jest wegetarianom, weganom i osobom jedzącym małe ilości mięsa, aby uzupełnić niedobory związków niezbędnych dla organizmu, takich jak witamina B12. [3] Jest to tylko kilka przykładów, dla których warto jeść algi takie jak Spirulina i Chlorella.

Czy Spirulina pomaga złagodzić alergie?

Oczywiście, że tak! Podczas gdy większość osób przyjmuje leki antyalergiczne dostępne w aptece przez cały sezon alergii, tak naprawdę wystarczy tylko dodać do swojej diety Spirulinę. [4] Skutecznie zatrzymuje uwalnianie histaminy w ciele, więc może działać niemal jak naturalna antyhistamina. Znanym również od starożytności produktem na alergie (np. różnego rodzaju, w tym skórne) jest Olej z Czarnego Kminku, który każdego dnia stosowała Kleopatra. Łagodzi skutki poparzeń słonecznych, a przede wszystkim objawy chorób skóry, takich jak m.in.: łuszczyca, egzema,rybia łuska czy atopowe zapalenie skóry.

Jakie dawkowanie Spiruliny powinno być każdego dnia?

Jeśli pierwszy raz zażywamy Spirulinę, zaleca się zmniejszone dawkowanie. Najlepiej zacząć od połowy zalecanej dziennej dawki. Osoby regularnie przyjmujące Spirulinę twierdzą, że w sposób naturalny poprawia ich samopoczucie – nie wyobrażają sobie bez niej dnia, tak dobrze się po niej czują. Korzyści dla zdrowia widoczne są już po kilku dniach regularnego przyjmowania.

Jak najlepiej zażywać Spirulinę?

Spirulina w postaci tabletek jest łatwa do połknięcia. Wystarczy tylko popić ją wodą. Inaczej wygląda to przy Spirulinie w proszku. Nie każdemu odpowiada jej smak i zapach. Spirulina morska ma zapach zbliżony do rybiego. Z kolei słodkowodna ma delikatniejszy i przyjemniejszy aromat. Najłatwiej taką Spirulinę dodać do ulubionego koktajlu, jogurtu oraz soku. Ale dla bardziej wprawionych smakoszy wystarczy wymieszać ją z wodą i traktować jak zielony, pobudzający shot. Taki drink wypity każdego ranka działa zdecydowanie lepiej niż kawa.

Reklama


Spirulina Febico

Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie Spiruliny?

Na naszym rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących Spirulinę. Należy przede wszystkim zwrócić uwagę, czy taki produkt posiada pozytywną opinię Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) oraz niezbędne certyfikaty. Najlepiej jest kupić algę Spirulina w sklepach, które specjalizują w sprzedaży tego rodzaju naturalnych produktów. Dodatkowo warto zwrócić też uwagę na pozytywną opinię klientów, oraz czy bez najmniejszego problemu firma jest w stanie przedstawić niezbędne pozwolenia i informacje poświadczające oryginalność produktu.

Kto nie powinien przyjmować Spiruliny?

Aktualnie ie ma określonych przeciwwskazań w przyjmowaniu Spiruliny przez kobiety w ciąży. Jednak jeżeli nigdy wcześniej jej nie przyjmowały, to raczej nie jest wskazane jej zażywanie. W takim przypadku najlepiej zasięgnąć konsultacji lekarza prowadzącego. Na podstawie szczegółowego składu oraz wyników badań będzie w stanie określić, czy nie widzi przeciwwskazań co do zażywania algi Spirulina.

Osoby na co dzień przyjmujące leki rozrzedzające krew powinny skonsultować się z lekarzem przed spożyciem Spiruliny, ponieważ zawiera ona w swoim składzie witaminę K, odpowiedzialną za krzepliwość krwi. Dodatkowo osoby z chorobami autoimmunologicznymi, a przede wszystkim z problemami z tarczycą powinny za każdym razem zaczerpnąć konsultacji z lekarzem, przedstawiając skład Spiruliny, zwracając szczególną uwagę na zawartość jodu. Dla bezpieczeństwa lepiej wybrać taką, która go nie posiada.

Spirulina platensis - naturalna siła witamin i minerałów!
Spirulina to źródło wysokiej zawartości protein, witamin oraz minerałów. Urozmaica również dietę w składniki hamujące rozwój nowotworów i zapobiegające powstawaniu miażdzycy.
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina + Chlorella - naturalne oczyszczanie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...
Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
132 komentarzy:
« Starsze komentarze
  1. Kinga Kulczycka
    Kinga Kulczycka says:

    Ja od dawna stosuję sirulinę ale sproszkowaną i dodaje ją do koktajli. Początkowo była dla mnie obleśna, a teraz bardzo ją polubiłam. Zapewne kwestia przyzwyczajenia.

    Odpowiedz
  2. Anna
    Anna says:

    Stosuję spirulinę od 2 lat.Może to dziwne ale mój organizm ją uwielbia.Szczególnie moja skóra i włosy.Pamiętajcie by pić duuużo wody zawsze a szczególnie gdy zajadacie super foods…przyspiesza wchłanianie witamin i innych super ważnych mikro i makro.Oczywiście spiruline zajadajcie około posiłkowo …czyli tuż przed ..w trakcie bądz zaraz po posiłku.Tłusze z posiłku będą świetnymi nośnikami i rozpuszczalnikami dla witamin rozpuszczalnych w tłuszczach .Jedynie zastanawia mnie zapach spiruliny.Do tej pory używałam spiruliny o silnym rybim zapachu.A teraz kupiłam z innej firmy i ta różni się zapachem.Ma łagodny bardzo zapach..wręcz wyczówam zapach witaminy A .Czy może aż tak różnić się zapachem?

    Odpowiedz
  3. Maria
    Maria says:

    Coś tam niby wiedziałam o spirulinie, bo kupiłam w tabletkach, ale stało sobie w szafce, czasami dodawana do zielonych koktajli. Po przeczytaniu tego ciekawego wpisu, pobiegłam do szafki. Nie wpadłam na to, że można ją zwyczajnie łyknąć i popić. Dzięki.

    Odpowiedz
  4. Paulina
    Paulina says:

    Dużo czytałam o spirulinie, ale jeszcze nie miałam okazji jej suplementować, ani spróbować. Ale chyba pora poważnie o tym pomyśleć

    Odpowiedz
  5. PetsLover
    PetsLover says:

    Osobiście korzystałem ze spiruliny, w sumie to ogólnie z alg jako suplement ale do żywienia zwierzaków :). Fajnie, że są takie wpisy jak Twój. Dzięki temu ludzie poznają nowe źródła wielu substancji odżywczych o których wcześniej nawet nie słyszeli 🙂

    Odpowiedz
  6. Marysia
    Marysia says:

    Nie miałam okazji jeszcze jej spróbować, ale po tym co przeczytałam i wszytskich korzystnych dla zdrowia wartości koniecznie muszę spróbować 🙂

    Odpowiedz
  7. Hanna
    Hanna says:

    Moja szafka w kuchni pęka w szwach od rzeczy, które codziennie powinnam dodawać np do koktajlu. Kłopot w tym, by pamiętać. A na wierzchu nie chcę robić wystawki.

    Odpowiedz
  8. Ewelina
    Ewelina says:

    Wiele dobrego o niej słyszałam, ale do tej pory zastanawiałam się czy kupić. Dzięki za inspirację na ten temat.

    Odpowiedz
  9. Natalia Skóra
    Natalia Skóra says:

    Muszę poznać jej właściwości, bo ostatnio na prawdę nie jestem na czasie, jeżeli chodzi o nowinki zdrowotne…

    Odpowiedz
« Starsze komentarze

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *