Spirulina dla początkujących – najważniejsze informacje

Spirulina dla początkujących - najważniejsze informacjeSpirulina to jedna z najzdrowszych i pełnowartościowych roślin dostępnych obecnie na naszym rynku Superfoods. Każdy kto na początku sięga po algę Spirulina szuka odpowiedzi na kilka nurtujących pytań. Czym tak naprawdę jest Spirulina? Jak ją przyjmować, jakie dziennie dawkowanie będzie najbardziej optymalne? Czy mogę brać te algi z lekami? Czy lepiej wybrać Spirulinę w formie proszku czy jako tabletki? Spróbujemy w kilku zdaniach odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów.

Po pierwsze, co to jest Spirulina?

Spirulina to niebiesko-zielone glony nazywane algami. Tak, glony. Wielu osobom nazwa glon kojarzy się z czymś nieapetycznym i niedobrym. Ale w przeciwieństwie do glonów rosnących np. w jeziorze lub basenie, ten typ glonów jest idealny i dostarcza niezbędne składniki odżywcze. [1] Są to m.in. witaminy, makro i mikroelementy oraz pełnowartościowe białka roślinne.

W jakiej postaci występuje Spirulina i jaką wybrać?

Większość ludzi spożywa Spirulinę w postaci proszku (jako dodatek do koktajli) lub na zimno sprasowane tabletki. Skład Spiruliny w tabletkach jak i w proszku powinien być taki sam, jeżeli pochodzi od jednego producenta, i jest to ten sam rodzaj algi.  Na naszym polskim rynku dostępne są Spiruliny hodowane w wodzie słonej i słodkiej, jak również mieszanej. Najważniejszą różnicą będzie zawartość jodu.

Jakie są korzyści z przyjmowania Spiruliny?

Już jedna łyżeczka algi Spirulina dodana do każdego koktajlu, zarówno owocowego jak i warzywnego, wpłynie na funkcjonowanie naszego organizmu. Jest ona uważana za superfood, ponieważ oprócz witamin i wysokiej jakości białka, zawiera mnóstwo minerałów i przeciwutleniaczy. W szczególności do swojej diety powinny włączyć ją osoby mające problemy z sercem, ponieważ może obniżyć poziom złego cholesterolu i trójglicerydów, a także zmniejszyć ciśnienie krwi i zapobiec zapychaniu tętnic. [2]

Jest również znana jako środek przeciwbakteryjny, dzięki czemu może zwiększać ilość zdrowych bakterii w jelicie, które zapobiegają przyrostowi tych szkodliwych. Jak już wcześniej wspomniano, Spirulina jest również dobrym źródłem pełnowartościowego, roślinnego białka o wysokiej przyswajalności. A w połączeniu z Chlorellą szczególnie zalecana jest wegetarianom, weganom i osobom jedzącym małe ilości mięsa, aby uzupełnić niedobory związków niezbędnych dla organizmu, takich jak witamina B12. [3] Jest to tylko kilka przykładów, dla których warto jeść algi takie jak Spirulina i Chlorella.

Czy Spirulina pomaga złagodzić alergie?

Oczywiście, że tak! Podczas gdy większość osób przyjmuje leki antyalergiczne dostępne w aptece przez cały sezon alergii, tak naprawdę wystarczy tylko dodać do swojej diety Spirulinę. [4] Skutecznie zatrzymuje uwalnianie histaminy w ciele, więc może działać niemal jak naturalna antyhistamina. Znanym również od starożytności produktem na alergie (np. różnego rodzaju, w tym skórne) jest Olej z Czarnego Kminku, który każdego dnia stosowała Kleopatra. Łagodzi skutki poparzeń słonecznych, a przede wszystkim objawy chorób skóry, takich jak m.in.: łuszczyca, egzema,rybia łuska czy atopowe zapalenie skóry.

Jakie dawkowanie Spiruliny powinno być każdego dnia?

Jeśli pierwszy raz zażywamy Spirulinę, zaleca się zmniejszone dawkowanie. Najlepiej zacząć od połowy zalecanej dziennej dawki. Osoby regularnie przyjmujące Spirulinę twierdzą, że w sposób naturalny poprawia ich samopoczucie – nie wyobrażają sobie bez niej dnia, tak dobrze się po niej czują. Korzyści dla zdrowia widoczne są już po kilku dniach regularnego przyjmowania.

Jak najlepiej zażywać Spirulinę?

Spirulina w postaci tabletek jest łatwa do połknięcia. Wystarczy tylko popić ją wodą. Inaczej wygląda to przy Spirulinie w proszku. Nie każdemu odpowiada jej smak i zapach. Spirulina morska ma zapach zbliżony do rybiego. Z kolei słodkowodna ma delikatniejszy i przyjemniejszy aromat. Najłatwiej taką Spirulinę dodać do ulubionego koktajlu, jogurtu, soku, a dla bardziej wprawionych smakoszy wystarczy wymieszać ją z wodą i traktować jak zielony, pobudzający shot. Taki drink wypity każdego ranka działa zdecydowanie lepiej niż kawa.

Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie Spiruliny?

Na naszym rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących Spirulinę. Należy przede wszystkim zwrócić uwagę, czy taki produkt posiada pozytywną opinię Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) oraz niezbędne certyfikaty. Najlepiej jest kupić algę Spirulina w sklepach, które specjalizują w sprzedaży tego rodzaju naturalnych produktów. Dodatkowo warto zwrócić też uwagę na pozytywną opinię klientów, oraz czy bez najmniejszego problemu firma jest w stanie przedstawić niezbędne pozwolenia i informacje poświadczające oryginalność produktu.

Kto nie powinien przyjmować Spiruliny?

Co prawda nie ma określonych przeciwwskazań w przyjmowaniu Spiruliny przez kobiety w ciąży, jednak jeżeli nigdy wcześniej nie przyjmowały Spiruliny, to raczej nie jest wskazane jej zażywanie. W takim przypadku najlepiej zasięgnąć konsultacji lekarza prowadzącego, który na podstawie szczegółowego składu oraz wyników badań określi, czy nie widzi przeciwwskazań co do zażywania algi Spirulina.

Osoby na co dzień przyjmujące leki rozrzedzające krew powinny skonsultować się z lekarzem przed spożyciem Spiruliny, ponieważ zawiera ona w swoim składzie witaminę K, odpowiedzialną za krzepliwość krwi. Dodatkowo osoby z chorobami autoimmunologicznymi, a przede wszystkim z problemami z tarczycą powinny za każdym razem zaczerpnąć konsultacji z lekarzem, przedstawiając skład Spiruliny, zwracając szczególną uwagę na zawartość jodu. Dla bezpieczeństwa lepiej wybrać taką, która go nie posiada.

Polecane produkty:

Spirulina z chlorellą - naturalne oczyszczenie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...
Spirulina platensis - naturalna siła witamin i minerałów!
Spirulina to źródło wysokiej zawartości protein, witamin oraz minerałów. Urozmaica również dietę w składniki hamujące rozwój nowotworów i zapobiegające powstawaniu miażdzycy.
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
79 komentarzy:
« Starsze komentarze
  1. Marta K
    Marta K says:

    Matko człowiek to się jednak uczy całe życie. Pojęcia nie miałam o tej całej spirulinie, ale chętnie wypróbuję, nawet męża nieco poczęstuję 🙂

    Odpowiedz
« Starsze komentarze

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *