Jesienna wyprzedaż
Jesienna wyprzedaż

Aktualizacja: 12 marca 2021

Wiele osób zastanawia się jak schudnąć, aby uzyskany efekt utrzymał się na długo, a cały proces przebiegał sprawnie i bezpiecznie. Większość cudownych sposobów na zmniejszenie masy ciała (utratę tkanki tłuszczowej) o kilka kilogramów w ciągu miesiąca zazwyczaj nie daje długotrwałych efektów. Powodem złudzenia jest m.in. utrata wody w wyniku diety odchudzającej, którą organizm ponownie zaczyna magazynować  po pewnym czasie od zakończenia diety. Co za tym idzie, następuje ponowny przyrost masy ciała. Co gorsza, aby zabezpieczyć się na kolejne ewentualne braki, organizm powiększa swój “magazyn” przez co zamiast ubytku wagi, następuje jej przyrost.

Jak szybko i bezpiecznie schudnąć?

W tym przypadku nie istnieje niestety magiczny środek. Jedyną skuteczną metodą na długoterminowe zmniejszenie tkanki tłuszczowej w naszym ciele jest regularna aktywność fizyczna, a także odpowiednia, zdrowa dieta wzbogacona dobrze dobranymi suplementami.
Często osoby, które pragną schudnąć szybko chcą to zrobić jak najmniejszym kosztem narażając się na niebezpieczeństwo. Organizm, który przyzwyczaił się do pewnej ilości tkanki tłuszczowej będzie się bronił. Potrzeba więc czasu, aby wykształciły się nowe nawyki, związane z żywieniem, jak i z aktywnością ruchową oraz by nastąpiło dopasowanie organizmu do nowych warunków metabolicznych.

Zobacz również: Zdrowe odchudzanie – szybkie, skuteczne i trwałe.

Aktywność fizyczna

Rozpoczynając trening zdrowotny trzeba stopniować intensywność, zaczynając od 10-minutowego marszu i zwiększać czas jego jego trwania, jak również w późniejszym okresie zwiększać jego intensywność, odpowiednio do naszych możliwości, które na pewno z czasem będą coraz większe. Warto również wspomnieć, że podczas wysiłku fizycznego zwiększa się wydzielanie endorfin (najwięcej podczas intensywności przekraczającej 60% maksymalnego poboru tlenu) dzięki, którym zmniejsza się odczuwanie bólu, a także polepsza się nasze samopoczucie. Obniżony zostaje również poziom stresu, dzięki czemu potrafimy bardziej kontrolować swoje emocje.

Realnie patrząc, można stracić 1-2 kg tłuszczu miesięcznie. Wydawać by się mogło, że to niewiele. Jednak w im bardziej zaawansowany wysiłek będziemy wkraczać, tym widoczne efekty będą coraz bardziej zadowalające. Jeżeli doda się do tego odpowiednio dobraną dietę i właściwą suplementację, ograniczając przyjmowanie pokarmów zaledwie o 100 kcal dziennie (np. 4 łyżeczki cukru), to w ciągu roku można spodziewać się utraty kilkunastu kilogramów. Rok to dla wielu osób bardzo długi okres, jednak czy nie warto przeorganizować swojego dnia aby uzyskać naprawdę imponujący i trwały rezultat? Według nas tak! Czas i tak upłynie, zatem czy nie warto z tego skorzystać i wypracować sobie wymarzoną sylwetkę?

Zbilansowana dieta

O czym jeszcze należy pamiętać podejmując opisaną drogę w kierunku odchudzania? Należy bezwzględnie uzupełniać z zewnątrz witaminy i minerały, których równowaga w organizmie jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania wszystkich jego elementów. Przede wszystkim należy pamiętać, aby spożywać 4-5 posiłków dziennie. To niezwykle istotny element odchudzania, dzięki któremu unikniemy napadów głodu zwiększających ochotę na sięgnięcie po niezdrowe przekąski. Posiłki powinny być bogate w cenne składniki odżywcze, smaczne i objętościowe. Proces odchudzania wspomagają składniki takie jak:

Potrawy warto doprawiać ostrzejszymi przyprawami (pieprz, czosnek, chili), które przyspieszają metabolizm. Zaleca się także sięganie po inne przyprawy – cynamon, wanilię, kurkumę czy zioła, które nie tylko wpłyną korzystnie na zdrowie, ale i wzbogacą smak potraw. Dieta nie musi być nudna ani męcząca jak uważano do niedawna. Nie wiąże się także z dużym cięciem kalorycznym – wystarczy odjąć od dziennego zapotrzebowania zaledwie 200-400 kcal, aby zaobserwować efekty w wyglądzie. Podczas odchudzania (i nie tylko) ważne jest picie wody, przynajmniej 1,5 l dziennie.

Zobacz również: Młody jęczmień a odchudzanie.

Metody wspomagające

Współcześnie mamy do dyspozycji wiele metod wspomagających odchudzanie, szczególnie jeśli jednocześnie chcemy poprawić wygląd i stan skóry. Mowa tutaj o zabiegach – sauna, masaże bańką chińską, masaże odchudzające, a także domowych metodach – zmiennocieplne kąpiele pod prysznicem, rolowanie mięśni, szczotkowanie ciała. Tego typu metody (szczególnie rolowanie mięśni i szczotkowanie partii ciała narażonych na cellulit) wpłyną korzystnie na wygląd skóry. Poprawią jej ukrwienie, odżywienie i metabolizm.

Polecane produkty

Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...
Chlorella w tabletkach z rozerwaną ścianą komórkową
Chlorella posiada właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne nie wpływając przy tym na florę fizjologiczną. Bardzo dokładnie usuwa toksyny z organizmu ...
Zobacz tutaj ...

Bibliografia:

  1. Jaskólski A., Jaskólska A. Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego z zarysem fizjologii człowieka, AWF, Wrocław 2009.
  2. Gawryluk B., Odchudzanie – fakty i mity, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice.
  3. Ciborowska H., Rudnicka A., Dietetyka. Żywienie zdrowego i chorego człowieka, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2006.
  4. Sadowska J., Szuber M., Ocena stosowanych metod odchudzających oraz używania preparatów wspomagających odchudzanie przez młode kobiety, Roczniki PZH, 3/2011.
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami