Napady głodu – jak je ograniczyć?

Napady głodu - jak je ograniczyćNapady głodu i ograniczenie łaknienia mogą okazać się bardzo trudnym wyzwaniem. Zwłaszcza gdy podjadanie jest tak proste i smaczne. Całe szczęście istnieje wiele ogólnodostępnych produktów, które mogą pomóc ograniczyć głód. Są to m.in.: awokado, fasola, jabłka i seler – produkty bogate w składniki odżywcze i witaminy. To znacznie lepsza, a także zdrowsza alternatywa dla batonów, ciastek i słodkich bułek.

Głód

Wszyscy wiemy jakie odczucie daje głód. Burczenie i ścisk w żołądku, który informuje, że znów chce się nam jeść. Głód może przyjąć wiele form od uczucia chęci na małe co nieco, aby tylko przegryźć coś między posiłkami, aż po “wilczy głód”, kiedy dosłownie można zjeść wszystko i w każdej ilości. Nasz organizm w ten sposób domaga się składników odżywczych, aby mógł prawidłowo funkcjonować. Jednak z naukowego punktu widzenia, głód jest spowodowany przez uwalnianie greliny – hormonu, który wysyła sygnały do mózgu informując go, że organizm potrzebuje więcej pożywienia. Może to zdarzyć się, gdy żołądek jest faktycznie pusty lub gdy uzna, że jest pusty.

Leptyna jest hormonem informującym mózg, że nasz organizm nie domaga się pożywienia, eliminując napady głodu. Istnieją różne przyczyny głodu, z których wiele wskazuje, że albo jemy za mało jedzenia, albo jedzenie jest mało wartościowe i przez które po prostu szybko robimy się głodni.

Dla osób odchudzających się, ważne jest unikanie podjadania między wyznaczonymi posiłkami – co czasami jest bardzo trudne. Dlatego w przypadku napadu głodu należy sięgnąć po zdrową przekąskę, która go zahamuje i pozwoli spokojnie odczekać do np. obiadu lub kolacji. Produkty te sprawiają, że czujemy się najedzeni i skutecznie ograniczają głód i są ważne szczególnie wtedy, gdy się odchudzamy.

7 zdrowych przekąsek, aby skutecznie ograniczyć głód

1. Seler naciowy.

Podczas gdy wiele osób patrzy na seler jako zasadniczo “bezużyteczne” warzywo, prawda jest taka, że ma swoje dobre strony. Choć ma bardzo niską wartości odżywczą i składa się głównie z wody, to seler zawiera dużo włókien roślinnych i jest mało kaloryczny (zaledwie 8 kcal w jednej lasce). Oznacza to, że zmusza organizm do stosunkowo trudnej pracy podczas trawienia, a robi to powoli, przy jednoczesnym odczuciu sytości. Seler naciowy to doskonały składnik sałatek oraz zielonego koktajlu.

2. Orzechy.

Orzechy wszystkich odmian są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które są “korzystnymi” tłuszczami w naszej diecie. Orzechy nie tylko zawierają zdrowe tłuszcze, ale również białko, które wzmaga uczucie sytości. Już jedna garść wystarczy, aby efekt hamujący głód pojawił się w około 30 minut.

3. Fasola.

Fasola i inne rośliny strączkowe są bogatym źródłem błonnika i białka. Błonnik pokarmowy reguluje proces trawienia i zwiększa CCK (Cholecystokinina), które mogą hamować wydzielanie soków żołądkowych, co zasadniczo spowalnia proces trawienia. Powoduje, że na dłużej czujemy sytość i zapewnienia regularne wchłanianie składników odżywczych. Wysokie poziomy białka są przekształcane na energię, co zapobiega uwalnianiu greliny przez organizm wymagając tym samym dostarczenia składników odżywczych z pożywieniem.

4. Mięso.

Traktowane jest jako główne źródło białka dla wielu ludzi na całym świecie. Mięso jest bardzo skutecznym rozwiązaniem dla stłumienia głodu. Jeśli mamy zamiar sięgnąć po paczkę chipsów ziemniaczanych lub kawałek pizzy, lepszym rozwiązaniem byłoby zjeść wołowinę, kurczaka lub rybę. Jednakże, szukając najzdrowszej opcji to właśnie chude gatunki ryb dostarczają najwięcej białka i najzdrowsze tłuszcze.

5. Awokado.

Aby ograniczyć głód i dostarczyć wszystkich składników odżywczych, które potrzebuje organizm to najlepszym wyborem jest awokado. Nienasycone tłuszcze zawarte w tym owocu wysyłają sygnał do mózgu informując, że żołądek jest pełny, jednocześnie przyczyniając się do równowagi poziomu cholesterolu i utraty zbędnych kilogramów. Szczególny związek metaboliczny o nazwie OEA (oleoiltanolamida) zapewnia uczucie sytości, a jego wytwarzanie jest stymulowane przez nienasycone kwasy tłuszczowe występujące właśnie w awokado.

6. Owsianka.

Węglowodany złożone warto przyjmować jeśli chcemy zahamować apetyt. Tego rodzaju węglowodany w przeciwieństwie do “prostych cukrów” trawią się dłużej. Spożywanie miseczki płatków owsianych codziennie rano potrafi zapewnić naszemu organizmowi uczucie sytości do kolejnego posiłku.

7. Jabłka.

Wiele owoców i warzyw może mieć pozytywny wpływ na zahamowanie głodu, ze względu na wysoki poziom błonnika. Jabłka są bogate w błonnik i wodę, z których oba te składniki mogą pomóc czuć się bardziej “pełnym”. Może to również spowolnić uwalnianie hormonu głodu. Ponadto, jabłka wyróżniają się spośród innych owoców tym, że zawierają włókna unikalnego typu o nazwie pektyna, która jest uważana za bezpośredni powód hamowania apetytu. Dlatego też warto mieć zawsze jedno jabłko w pobliżu, aby w razie napadu głodu szybko i w bardzo smaczny sposób zahamować apetyt.

Polecane produkty:

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
IQ Weight Blocker - Skuteczny bloker tłuszczu
IQ Weight Blocker to rewolucyjny produkt, który w naturalny sposób blokuje przyjmowanie z jedzeniem nadmiernej ilości węglowodanów.
Zobacz tutaj ...
AQUA GO ADIP bezpieczne i naturalne usuwanie wody z organizmu
Substancje, które znajdują się w składzie produktu wspierają naturalne procesy usuwania nadmiaru wody z organizmu. Dodatkowo Aqua Go AdiP dba o układ odpornościowy i usuwa toksyny z organizmu.
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *