Acerola
Acerola

Aktualizacja: 8 października 2022

Spirulina bez joduSpirulina bez jodu jest jednym z chętniej wybieranych suplementów diety. Dlaczego? Zawiera w swoim składzie niemal wszystkie niezbędne aminokwasy, minerały i witaminy w odpowiednich ilościach, a jednocześnie praktycznie nie ma przeciwwskazań do jej przyjmowania. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku osób z chorobami tarczycy, które nie mogą sięgać po Spirulinę morską lub inne suplementy diety zawierające w składzie jod.

Spirulina bez jodu – skład

Skład tej algi jest identyczny jak w przypadku Spiruliny morskiej, z tą różnicą, że nie zawiera jedynie jodu. Znajdziemy w niej więc:

I inne. Spirulina znana jest przede wszystkim z zawartości pełnowartościowego białka (stanowi więc idealny suplement diety dla osób na dietach wegańskich i wegetariańskich) oraz żelaza. W jej składzie nie znajdziemy natomiast jodu.

Spirulina bez jodu – dla kogo?

Po suplementy zawierające Spirulinę bez jodu powinny sięgnąć przede wszystkim następujące osoby:

  • niedożywione, z niedoborami pokarmowymi;
  • na dietach redukcyjnych i restrykcyjnych;
  • chcące poprawić ogólne samopoczucie, zdrowie i urodę;
  • aktywne fizycznie i sportowcy, którym zależy na naturalnym źródle białka;
  • starsze, chcące wspierać układ nerwowy i sercowo-naczyniowy;
  • kobiety w ciąży i karmiące piersią – po konsultacji z lekarzem.

Spirulina bez jodu idealnie sprawdzi się także dla osób z nadczynnością tarczycy oraz z podejrzeniem lub stwierdzeniem nowotworu tarczycy. Takie osoby nie powinny spożywać i suplementować jodu. Spirulina bez jodu dostarczy im wszystkich pozostałych, niezbędnych składników odżywczych i antyoksydantów, nie wpływając przy tym na pogorszenie stanu zdrowia.

Jaka Spirulina bez jodu?

Na rynku spotkać można oczywiście wiele różnych suplementów diety. Ważne, aby poświęcić chwilę na trafiony, odpowiedni wybór, ponieważ przełoży się on w przyszłości na nasz stan zdrowia. Przede wszystkim należy upewnić się, że wybrana alga rzeczywiście nie ma w składzie jodu. Najlepiej, aby wszystkie składniki mineralne zostały wymienione na opakowaniu lub dołączonej do niego ulotce oraz aby na opakowaniu znajdowało się potwierdzenie producenta o braku zawartości jodu. Najlepszym zapewnieniem jest certyfikat potwierdzający brak zawartości jodu.

W następnej kolejności warto zwrócić uwagę na pochodzenie algi oraz renomę producenta. Jednym z najbardziej sprzyjających miejsc na ziemi do uprawy Spiruliny jest Tajwan. Właśnie tam znajdują się niezwykle czyste zbiorniki wodne i panują sprzyjające warunki atmosferyczne. Producent natomiast powinien cieszyć się dobrą opinią na rynku oraz powinien być w stanie przedstawić wszelkie certyfikaty, które posiada jego suplement diety. Mowa choćby o analizie mikrobiologicznej algi czy certyfikacie GMP, potwierdzającym dobre praktyki produkcyjne.

Na końcu warto zastanowić się jaka forma Spiruliny bez jodu będzie dla nas najkorzystniejsza. Do wyboru mamy Spirulinę w tabletkach oraz Spirulinę w proszku. Spirulina w tabletkach sprawdzi się w przypadku osób, które w szybki sposób chcą przyjmować Spirulinę lub zawsze chcą mieć ją przy sobie. Taka forma nie sprawdzi się jednak u dzieci i osób starszych mających problem z przełykaniem tabletek. Z kolei Spirulina w proszku nada się dla dzieci i osób starszych, a także dla każdego, kto ma trochę więcej czasu i chce wykorzystywać ją na wiele sposobów. Wersję sproszkowaną można bowiem z powodzeniem dodawać do soków, owsianek, wypieków i koktajlów, a nawet do domowych kosmetyków.

Polecane produkty

Spirulina w tabletkach bez jodu
Spirulina Febico to bardzo wysokiej jakości, 100% naturalna, słodkowodna alga. W swoim składzie nie zawiera jodu, co zostało potwierdzone certyfikatem.
Zobacz tutaj ...
Spirulina w proszku bez jodu
Spirulina jest naturalną algą, która uzupełnia niedobory ważnych dla organizmu składników odżywczych. W jej składzie znajduje się m.in. białko, minerały, witaminy. Wspomaga działanie układu odpornościowego, pomaga utrzymać prawidłową masę ciała …
Zobacz tutaj ...

Bibliografia

  1. Schroeder G., Messyasz B., Łęska B., Fabrowska J., Pikosz M., Rybak A. Biomasa alg słodkowodnych surowcem dla przemysłu i rolnictwa, Przemysł Chemiczny, 7/2013.
  2. Gumiela E., Szulińska M., Bogdański P., Wpływ suplementacji Spiruliny na wybrane parametry antropometryczne i biochemiczne, Forum Zaburzeń Metabolicznych, 4/2013.
  3. Costa J., Colla L., Filho P., Kabke K., Weber A., Modelling of Spirulina platensis growth in fresh water using response surface methodology, World Journal of Microbiology & Biotechnology, 18/2002.
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami