Jak ważne jest przyjmowanie magnezu?

Jak ważne jest przyjmowanie magnezu?Czy przyjmowanie magnezu powinno być w dodatkowych dawkach? Z całą pewnością tak. Wysoki odsetek społeczeństwa nie otrzymuje wystarczającej ilości zalecanego dziennego zapotrzebowania (RDA) magnezu. Choć zdaniem wielu ekspertów, nawet RDA jest zbyt niski, aby w pełni wykorzystać korzyści magnezu.

Przyjmowanie magnezu – jakie są zalety?

Antystresowe, jak również sprzyja zapobieganiu tworzenia się skrzepów krwi, obniża jej ciśnienie, przeciwdziała powikłaniom związanym z cukrzycą. Pomaga w utrzymaniu wytrzymałości kości, przyczynia się do zwiększenia długości życia zmniejszając ryzyko pojawienia się choroby serca oraz ogranicza działanie wolnych rodników. Magnez bez wątpienia jest cennym składnikiem świadomie wpływającym na opóźnienie procesów starzenia.

Magnez to minerał, który jest niezbędny do szerokiej gamy procesów w naszym organizmie, w tym produkcji energii, tworzenia białek, produkcji DNA i przewodnictwa nerwowego. Pomaga utrzymać prawidłowy poziom potasu, fosforu, wapnia, adrenaliny i insuliny, utrzymuje mocne kości i zdrowe serce.

Pomaga również rozluźnić mięśnie serca w celu utrzymania regularnego jego bicia, a tym samym zapobiega nagłej zmianie ciśnienia krwi. W rzeczywistości magnez może być stosowany w leczeniu wysokiego ciśnienia, dusznicy bolesnej i arytmii. Udowodniono, że podanie odpowiedniej dawki magnezu bezpośrednio po ataku serce, a następnie regularne przyjmowanie przez cztery tygodnie spowodowało zmniejszenie liczby niebezpiecznych zaburzeń rytmu serca.

Magnez jest niezbędny dla rozwoju i utrzymania zdrowych kości. Wspomaga działanie wapnia i witaminy D, aby pomóc utrzymać mocne kości, jak również  zapobiegać osteoporozie.

Zalecany jest do leczenia migreny, astmy i cukrzycy. Diabetycy często mają niski poziom magnezu. Codzienne przyjmowanie od 200 do 300 miligramów może pomóc w zapobieganiu i leczeniu tej choroby. Magnez występuje często w połączeniu z witaminą B6 (pirydoksyna), aby pomóc rozpuścić kamienie nerkowe.

Stosuje się go w leczeniu choroby Raynauda (napadowy skurcz tętnic w obrębie rąk, rzadziej stóp), skurczów mięśni szkieletowych po kontuzji lub urazach. Dodatkowo wykorzystywany jak przy zgorzeli, padaczce, suchości skóry i drażliwości nerwowej.

Podsumowanie

Jak widać jest to jeden z najważniejszych pierwiastków występujących w naszym organizmie. W dzisiejszym świecie stosowanie nadmiernej ilości konserwantów, spożywania kawy czy alkoholu lub też stosowanie antykoncepcji hormonalnej powoduje, że mamy do czynienia ze znacznym niedoborem tego pierwiastka w naszym organizmie. Musimy więc poważnie rozważyć przyjmowanie magnezu w postaci różnego rodzaju suplementów diety. Są one bezpieczne dla organizmu, ponieważ nie przekraczają zalecanej dawki. Oczywiście wystrzegajmy się sztucznych suplementów diety, które obciążają naszą wątrobę i nerki. Przed zakupem warto jest poszukać informacji oraz dodatkowych opinii zarówno o produkcie jak i o producencie.

Polecane produkty:

Spirulina + Wapń + Magnez - dla zdrowia Twoich kości, mięśni i serca!
Produkt ten zawiera wapń pozyskiwany z algi „Lithothamnium calcareum”. Jest to wapń w pełni naturalny i posiada przez to bardzo wysoką biodostępność, bo aż 96%!
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *