Wyprzedaż Spirulina Febico
Wyprzedaż Spirulina Febico

Aktualizacja: 19 marca 2021

Magnez to minerał odpowiadający za wiele życiowych przemian biochemicznych zachodzących w naszym ciele. Odgrywa rolę w dostawie energii do tkanek i komórek organizmu. W tym zwłaszcza do wrażliwych na jej niedobór, komórek nerwowych mózgu. Bierze udział w syntezie oraz stabilizacji nukleinowych kwasów DNA. Przyczynia się do poprawy wchłaniania potasu, fosforu, wapnia, adrenaliny i insuliny.

Działanie magnezu

Obecność magnezu w organizmie człowieka warunkuje prawidłową czynność wszystkich komórek, narządów i tkanek. Magnez wpływa na każdy układ organizmu, dzięki czemu układy sprawnie współpracują.

Układ krążenia

Spożywanie magnezu obniża napięcie nerwowo-mięśniowe i zapewnia prawidłową pracę serca, a także zapobiega nagłym skokom ciśnienia krwi. Badania wykazały, że podaż magnezu przez okres 4 tygodni po zawale serca, doskonale wpływa na szybszą rekonwalescencje pacjentów, wspomaga ich leczenie, jak również przeciwdziała powstawaniu skrzepów oraz zapobiega niebezpiecznej arytmii serca. Magnez podnosi poziom dobrego cholesterolu HDL, natomiast zapobiega odkładaniu się złego – LDL w naczyniach krwionośnych, przez co zmniejsza zagrożenie wystąpienia miażdżycy tętnic.

Układ mięśniowy i kostny

Ten cenny biopierwiastek jest również ważnym składnikiem budulcowym kości. Podawany w odpowiednio wysokich  dawkach znakomicie współgra z wapniem i witaminą D, przez co wzmacniając kości wspomaga profilaktykę osteoporozy. Brak magnezu w organizmie objawia się zazwyczaj bolesnymi kurczami mięśni. Pierwiastek ten warunkuje bowiem między innymi prawidłową kurczliwość mięśni i zachowanie tych tkanek w dobrej kondycji.

Choroby cywilizacyjne

Odpowiedni poziom tego minerału chroni nas przed migreną, astmą i cukrzycą, w której przebiegu zwiększa się tendencja utraty magnezu przez nerki.  Dlatego też suplementy z magnezem połączone z witaminą B6 (pirodyksyną), która wspomaga jego wchłanianie są skuteczne w walce z kamieniami nerkowymi. A spożywanie dodatkowych 200 do 300 miligramów magnezu każdego dnia, zapobiega ryzyku rozwoju chorób cukrzycowych.

Reasumując, magnez przynosi bardzo dobre efekty w leczeniu choroby Raynauda (napadowego skurczu tętnic w obrębie rąk czy stóp), urazów mięśni szkieletowych, gangreny, padaczki, zapalenia okrężnicy, drażliwości nerwowej i przemęczenia. Dodatkowo pomocny jest przy nadmiernej suchości skóry, zatruciach toksycznymi metalami np. ołowiem i wielu innych bardzo poważnych chorobach naszego ciała.

Układ nerwowy

Liczne badania naukowe wykazały, że magnez z powodu swoich cennych właściwości, bardzo dobrze sprawdza się w łagodzeniu napięcia przedmiesiączkowego (PMS), a także w leczeniu nadwrażliwości piersi i natarczywych bólów głowy. Dlatego też zaleca się, aby kobiety cierpiące na te dolegliwości przyjmowały zwiększoną dawkę magnezu w granicach od  300 do 500 miligramów dziennie na około 2 tygodnie przed nadchodzącą menstruacją.

Zalecane dawkowanie magnezu

Według RDA, rekomendowana dobowa dawka magnezu jaka powinniśmy przyjmować wynosi około 300 miligramów. Jednak profilaktyka różnych chorób wymaga od nas przyjmowania podwójnej zalecanej przez RDA dawki. Takiej dodatkowej suplementacji szczególnie potrzebują osoby, u których występuje ryzyko osteoporozy. Kobiety powyżej 50 roku życia przed menopauzą i będące w trakcie hormonalnej terapii zastępczej potrzebują nawet 750 miligramów magnezu, co jest wyjątkowo trudne do uzyskania wyłącznie z pożywienia.

Badania naukowe wykazują, że wysoki odsetek naszej populacji nie przyjmuje dostatecznej ilości magnezu w diecie. Wielu ekspertów twierdzi również, że nawet ustalona przez RDA dobowa dawka jest zbyt niska, aby w pełni skorzystać z dobrodziejstw jakie niesie nam jego dodatkowa suplementacja.

Źródła magnezu

Należy pamiętać, że bardzo ważną rzeczą jest dostarczanie organizmowi jak największej ilości magnezu poprzez prawidłowe i zdrowe odżywianie. Doskonałym źródłem magnezu są:

Wiele ziół takich jak rumianek, świetlik, pieprz cayenne, kozieradka, chmiel, skrzyp, trawa cytrynowa, lukrecja, pokrzywa, mięta, papryka sproszkowana, czy szałwia lekarska to również cenne źródła magnezu. W suplementach magnez występuje pod różnymi postaciami takimi jak mleczan, fosforan etanoloaminy, cytrynian, askorbyl, glicynian i fumaran magnezu.

Zobacz również: 8 produktów, które zawierają magnez.

Niedobór magnezu

Nadmierna konsumpcja alkoholu, środków moczopędnych, leków przeciwdrgawkowych i antybiotyków zaburza wchłanianie się magnezu. Podobnie działają leki zawierające wyciągi z naparstnicy i litu. Osoby przyjmujące tego rodzaju produkty czy lekarstwa, powinny koniecznie zasięgnąć opinii lekarza w celu rozpoczęcia dodatkowej suplementacji magnezem. Innymi czynnikami obniżającymi poziom magnezu w naszym organizmie są:

Niedobór magnezu powoduje zaburzenia impulsów nerwowych mających wpływ na prawidłową pracę mięśni. Prowadzi do skurczów, nadciśnienia, arytmii serca, astmy, chronicznego zmęczenia, częstych zachorowań na anginę, czy też zespołu jelita drażliwego. Dlatego osoby cierpiące na tego typu zaburzenia powinny regularnie wykonywać specjalistyczne testy sprawdzające poziom magnezu we krwi i uzupełniać jego niedobory.

Podsumowanie

Magnez działa antystresowo, wpływa korzystnie na układ sercowo-naczyniowy, zapobiega zakrzepom żylnym, reguluje ciśnienie krwi. Właściwe stężenie magnezu zapobiega powstaniu cukrzycy i jej komplikacjom, wpływa na prawidłowy rozwój układu kostnego, zmniejsza ryzyko chorób serca, przez co przyczynia się do zwiększenia długości życia. Działa odmładzająco, opóźnia starzenie redukując liczbę wolnych rodników w organizmie.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina - witaminy i minerały (100% naturalne)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...

Bibliografia

  1. Miernik M., Wawer I., Magnez, wapń, żelazo – jak mądrze je suplementować?, Świat Przemysłu Farmaceutycznego, 2/2016.
  2. Iskra M., Krasińska B., Tykarski A. Magnez – rola fizjologiczna, znaczenie kliniczne niedoboru w nadciśnieniu tętniczym i jego powikłaniach oraz możliwości uzupełniania w organizmie człowieka. Nadciśnienie Tętnicze, 6/2013.
  3. Karmańska A., Stańczak A., Karwowski B., Magnez – aktualny stan wiedzy, Bromatologia i Chemia Toksykologiczna, 4/2015.
  4. Szymczyk H., Magnez – pierwiastek niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, Farmacja Współczesna, 9/2016.
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami