Komfort trawienny – dobro deficytowe

Komfort trawienny – dobro deficytoweJak pokazały wielokrotne badania kliniczne, coraz więcej osób uskarża się na różnego rodzaju dyskomfort trawienny. Nie jest to żadna jednolita jednostka chorobowa, a poszczególne objawy mogą mieć różne pochodzenie. Od nieprawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego, aż po zmiany wywołane wewnętrznymi modyfikacjami fizjologii. Jednak we wszystkich przypadkach należy dołożyć wszelkich starań, aby zwalczyć dyskomfort, ponieważ w bardzo dużym stopniu obniża zdrowie i pogarsza komfort życia.

Komfort trawienny

Aby poprawić komfort trawienny, pierwszym działaniem rozpoczętym jeszcze przed suplementacją, powinno być dostosowanie diety do ogólnych wymagań wynikających z budowy i funkcjonowania układu pokarmowego. O wadach polskiej diety powiedziano już wszystko i nie ma żadnego powodu, żeby teraz wszystkie te wady wymieniać. Możliwe jest jednak, że nawet w przypadku stosowania prawidłowego żywienia, dyskomfort trawienny będzie się pojawiał. Może to być reakcja na przyjęcie niewłaściwej jakości lub ilości pokarmu albo forma manifestacji preferencji indywidualnych. Mówiąc prościej, możesz odżywiać się właściwie, ale nie masz stuprocentowej gwarancji, że dyskomfort trawienny się nie pojawi. Pierwsze więc, co trzeba zrobić, to spróbować przywrócić prawidłowe działanie układu pokarmowego.

Zrobić to można na kilka sposobów. Przede wszystkim do diety należy dostarczyć zwiększoną ilość NNKT, czyli niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Robi się to przez włączenie do jadłospisu olejów takich jak:

Są one ważne w regulacji pracy wszystkich narządów układu pokarmowego, a ich korzystne działanie objawia się także w innych układach.

Druga sprawa to przywrócenie naturalnego rytmu pracy jelit. Ruchy robaczkowe (perystaltyczne), jeśli są zaburzone, mogą powodować zbyt powolne lub zbyt szybkie przechodzenie treści przez układ. To z kolei powoduje zaburzenia wchłaniania lub problemy (różnej natury) z wypróżnianiem. Błonnik pokarmowy jest tutaj uniwersalnym suplementem.

Odbudowa wątroby

Jeśli oglądasz reklamy różnych suplementów, to na pewno obiły Ci się o uszy takie preparaty, które rzekomo mają powodować odbudowę uszkodzonych komórek wątroby. Zazwyczaj jest to niestety niemożliwe, ponieważ uszkodzenia zrazów wątrobowych mają charakter nieodwracalny. W tych nielicznych przypadkach, kiedy zmiany można odwrócić, dzieje się to powoli.

Dlatego w przypadku wątroby przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby nie uległa ona głębszym uszkodzeniom. Taką rolę pełnią oczyszczające algi Spirulina i Chlorella. Dzięki silnemu działaniu detoksykacyjnemu powodują, że wątroba jest mniej obciążona. Co do odbudowy uszkodzonych komórek, obie są w skuteczne, ale nie można spodziewać się cudów. Gdyby wątroba sama się regenerowała, to przeszczepy byłyby zbędne. Jednak można przyjmować Chlorellę i Spirulinę także profilaktycznie, zanim wystąpią pierwsze objawy niewydolności wątroby, ponieważ będą działały ochronnie.

Zależności, które pomagają

Procesy biologiczne, w tym procesy trawienia, są bardzo złożone. Pojawiają się w nich skomplikowane zależności, często wykraczające poza narządy jednego układu. Stąd na przykład bierze się niestrawność połączona ze stresem. Nie będziemy tu jednak pisali o sposobach walki ze stresem, ponieważ warto wykorzystać najpierw inne zależności, które ograniczają się do antagonistycznego lub koherentnego działania różnych substancji pokarmowych.

I tak na przykład, najpopularniejszą z nich jest zwiększenie podaży potasu, które zwiększa wchłanialność sodu. Takich zależności jest znacznie więcej i dlatego opisanie ich wszystkich byłoby bardzo trudne do wykonania. Natomiast cechą wielu zależności jest udział witamin. Zwiększenie podaży witamin wydatnie poprawia wchłanianie wielu mikro i makroelementów. Z witaminą B12 dobrze wchłania się żelazo, witamina A (a w zasadzie prowitamina A) przyspiesza pobieranie z treści pokarmowej jodu, a witamina C ogranicza wchłanianie tłuszczów. Zasady tworzenia się tych zależności są często wybitnie skomplikowane i do tej pory nie do końca poznane. Jednak dla prawidłowej suplementacji liczy się przede wszystkim efekt.

Co się liczy, aby suplement był skuteczny?

Dla skuteczności suplementów przyjmowanych z myślą o eliminacji dyskomfortu trawiennego ważne jest, aby wykorzystywać tylko preparaty wysokiej jakości i odpowiednio skoncentrowane. Dlaczego? Zbyt duża ilość niepotrzebnych dodatków, podobnie jak za małe albo zbyt duże stężenie substancji czynnej, spowodują wzrost obciążenia układu pokarmowego, a w ten sposób nie da się usunąć dyskomfortu. Z tego względu, w tym przypadku szczególnie ważne jest przyjmowanie jedynie niezbędnych suplementów i przestrzeganie przy tym szczegółowych zaleceń.

Lacto Flora - zadbaj o florę bakteryjną
Lacto Flora zawiera m.in. laktobakterie i bifidobakterie, które stanowią główny składnik mikroflory u człowieka. W naturalny sposób pomaga zadbać o prawidłową florę bakteryjną w organizmie, ponieważ w każdej kapsułce znajduje się ...
Zobacz tutaj ...
Enzymy trawienne i probiotyki
Enzymy trawienne i probiotyk B. coagulans to połączenie naturalnych substancji, które wpływają na odpowiednie funkcjonowanie procesów biochemicznych zachodzących podczas przemiany materii. Enzymy i probiotyki są bardzo ważne dla prawidłowego ...
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *