Domowe sposoby na obniżenie ciśnienia krwi

Domowe sposoby na obniżenie ciśnienia krwiNadciśnienie tętnicze to problem, który bardzo często występuje u ludzi zarówno w wieku starszym jak i młodszym. Dolegliwość tę można leczyć środkami farmakologicznymi jak również domowym sposobami. Dziś przedstawiamy jak naturalnie obniżyć wysoki poziom ciśnienia.

Czym jest ciśnienie tętnicze?

Ciśnienie tętnicze to nic innego jak siła z jaką krew naciska na ściany naczyń tętnic w momencie skurczu serca, a następnie jego rozkurczu. Z tego względu mamy do czynienia z ciśnieniem tętniczym skurczowym i rozkurczowym.  To pierwsze to największe ciśnienie, które występuje w całym układzie krwionośnym. Jego wartość zapisywana jest w momencie skurczu lewej komory serca. Z kolei to drugie jest notowane na chwilę przed wyrzutem krwi z serca. Jest to najniższe ciśnienie jakie występuje w tętnicach.

Domowe sposoby na obniżenie ciśnienia tętniczego

Domowe sposoby na obniżenie ciśnienia krwi to przede wszystkim zmiana w swoim życiu kilka podstawowych nawyków. Należą do nich m.in.:

1. Codzienne 30-minutowe spacery.

Regularny ruch w postaci spacerów na świeżym powietrzu może skutecznie wspomóc serce poprzez lepsze pompowanie krwi, co daje także efektywniejsze dotlenienie wszystkich komórek ciała. Najlepszym miejscem do spacerów będą rejony oddalone od ruchliwych uli, miejsca ciche i spokojne. Otoczone dużą ilością zieleni wpłyną pozytywnie nie tylko na nasze ciało, ale i duszę.

2. Włączenie bananów do codziennej diety.

Banany stanowią bogate źródło potasu, który skutecznie pozwala redukować wysokie ciśnienie tętnicze. Pierwiastek ten można znaleźć również w awokado, ziemniakach, kiwi czy grejpfrutach.

3. Ograniczanie soli.

Duża ilość soli występująca w naszej diecie może przyczyniać się do powstawania wysokiego ciśnienia tętniczego. Jeśli tak się właśnie dzieje jej ilość należy zmniejszyć o połowę. Przy samodzielnym wykonywaniu wszystkich posiłków w ciągu dnia jest to początkowo trudne do zastosowania. Dlatego też można zamienić sól na zioła i inne przyprawy, które równie dobrze wzbogacą smak potraw.

4. Rzucenie palenia.

Nie od dziś wiadomo, że palenie papierosów zwiększa ryzyko pojawienia się nadciśnienia tętniczego. Szczególnie jeśli połączone jest z niewłaściwym trybem życia. Dlatego też osoby miewające problem z nadciśnieniem tętniczym nie powinny wahać się w podjęciu decyzji o rzuceniu tego nałogu.

5. Dbanie o prawidłową masę ciała.

Osoby otyłe są znacznie bardziej predysponowane do różnego rodzaju chorób ogólnoustrojowych, w tym również do wystąpienia nadciśnienia tętniczego. Z tego względu jeśli mamy tendencję do nadwagi, warto kontrolować swój stan, a w przypadku otyłości należy koniecznie włączyć aktywność fizyczną, aby zrzucić zbędne kilogramy.

6. Jedzenie czekolady.

Oczywiście mowa tutaj o czekoladzie gorzkiej. Stanowi bowiem doskonałe źródło antyoksydantów, które nie tylko wpłyną na obniżenie ciśnienia krwi, ale również poprawią nasz wygląd zewnętrzny i urodę.

7. Ograniczanie kofeiny.

Mimo że kawa w ostatnich czasach wykazuje coraz większą ilość korzystnych właściwości na nasz organizm to w przypadku nadciśnienia tętniczego należy zachować ostrożność z jej spożywaniem. Jak doskonale wiemy wypicie “małej czarnej” wyraźnie podnosi ciśnienie osobom zdrowym, nie wspominając o tych, którzy borykają się z tym problemem. W takim przypadku należy ograniczyć jej ilość do minimum.

8. Picie wody kokosowej.

Woda kokosowa podobnie jak banan stanowi doskonałe źródło potasu, który warunkuje odpowiedni poziom ciśnienia. Napój ten może więc być stosowany jako naturalny środek prewencyjny, który będzie zapobiegał stanom wysokiego ciśnienia oraz pojawieniu się miażdżycy.

Spirulina bioalgi - kompletne wzmocnienie i oczyszczenie organizmu
Hodowla Spiruliny bioalgi mieści się na Tajwanie, wysoko w górach, w miejscu stałego nasłonecznienia (śr. temp. to 25 st. C). Nie naraża to na stres oksydacyjny komórek Spiruliny. Dlatego zachowuje ona bardzo wysokie stężenie składników odżywczych
Zobacz tutaj ...
2 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *