Dieta na cerę

Dieta na ceręPewnie zastanawiasz się, czy dieta na cerę jest Ci potrzebna, skoro używasz kosmetyków, które dbają o twoją skórę. Jednak pielęgnacja skóry to jedynie początek odżywiania cery. Potrzebuje ona nie tylko dbałości i odżywienia od zewnątrz, ale również od wewnątrz. Jeśli będziesz ją odpowiednio karmić od wewnątrz, to wygląd skóry znacząco się poprawi. Jak powinna wyglądać dieta na cerę?

Każda kobieta pragnie mieć piękną skórę. Cera gładka, jędrna, elastyczna i czysta jest wyznacznikiem piękna. Co więc zrobić, by jak najdłużej utrzymać cechy młodej skóry? W tym zadaniu może nam pomóc przede wszystkim odpowiednia dieta.

Dieta na cerę

Nawilżanie skóry za pomocą diety

Jeśli w ciągu doby nie dostarczamy odpowiedniej ilości wody do organizmu, to pojawiają się pierwsze zaburzenia jego funkcjonowania. Organizm zaczyna pobierać wodę z naskórka, a następnie ze skóry właściwej. Taki proces daje objawy, które pojawiają się bardzo szybko w postaci wysuszonej skóry. Cera staje się szorstka, sucha, traci elastyczność i nie jest tak bardzo chroniona, więc narażona jest na uszkodzenia. Woda tworzy płaszcz hydro – lipidowy, którego zadaniem jest hamowanie odparowywania wody z naskórka. Jeśli dojdzie do odwodnienia, to płaszcz ten staje się słabszy. Sposobem na zapobiegnięcie takiej sytuacji jest picie co najmniej 2 litrów wody dziennie. Latem, podczas upalnych dni, można wypić nawet dwa razy więcej płynów. Nie można również zapominać o produktach, które uszczelniają warstwę lipidową. Do prawidłowego nawilżenia skóry najlepiej spożywać:

Minerały i składniki odżywcze na piękną cerę

Wiele minerałów ma wpływ na wygląd skóry. Szczególnie ważną rolę ma biotyna. Wpływa ona na zdrowie i wygląd skóry. Jej niedobór może prowadzić do zaostrzenia łojotoku, pojawić się też mogą problemy z trądzikiem.

Jeśli w diecie zabraknie witaminy B5, to wystąpić może nadmierne rogowacenie naskórka.

Niedobór witaminy B6 zwiększa ryzyko wystąpienia stanów zapalnych skóry oraz błon śluzowych.

Witamina C odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie naczyń krwionośnych i jeśli cierpimy na jej niedobór, to znacząco się one osłabiają.

W diecie nie może zabraknąć cynku, sodu, potasu i żelaza, gdyż są to składniki, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie skóry.

Jeśli więc pragniesz mieć piękną cerę, to zadbaj o wprowadzenie do diety produktów bogatych właśnie w te składniki odżywcze. Najwięcej tych minerałów znaleźć można w kaszach, zielonych warzywach, chudym mięśnie oraz tłuszczach roślinnych.

Jak dodać do swojej diety codzienną dawkę energii? Odpowiedź w artykule: Zielone koktajle – codzienna dawka energii.

Witaminy na piękną cerę

Działanie przeciwstarzeniowe ma witamina A, C i E. Dzieje się tak, ponieważ niwelują one działanie wolnych rodników. Dodatkowo są to witaminy, które biorą udział w odbudowie włókien kolagenowych i elastyny. A od tych składników głównie zależy jędrność i elastyczność skóry. Witamina A pobudza produkcję nowych komórek, dzięki czemu zapobiega procesowi rogowacenia naskórka. Witaminę A możemy znaleźć w olejach, czerwonych i pomarańczowych warzywach. Witamina E ma za zadanie chronić warstwę lipidową oraz pobudzać metabolizm komórkowy. Witaminę tę możemy znaleźć w rybach oraz olejach. Witamina C ma działanie złuszczające, a dodatkowo wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych.

Nutrikosmetyki – czym są?

Niestety dieta na cerę nie zawsze jest wystarczająca, i nie jest w stanie poprawić wyglądu skóry. Mimo, że odpowiednio zbilansowana dieta jest niezwykle potrzebna, to należy pamiętać o tym, że nie zawsze odżywiamy się w odpowiedni sposób. Na naszą niekorzyść działa również to, że składniki odżywcze trafiają do skóry najpóźniej. Kiedy więc pojawiają się u ciebie problemy z cerą takie jak np. cellulit czy wypryski, to możesz sięgnąć po nutrikosmetyki. Pamiętaj jednak, że te kosmetyki działają najlepiej wtedy, jeśli są odpowiednio dopasowane do rodzaju skóry. Jeśli masz skórę suchą najlepiej wybrać nutrikosmetyki z kwasami tłuszczowymi.

Kapsułki z kwasem hialuronowym
Kwas hialuronowy decyduje nie tylko o jędrnej i gładkiej skórze, ale także jest głównym składnikiem płynu stawowego i pełni funkcję "smaru" przy wykonywaniu ruchu redukując ból. Jego głównym zadaniem jest regulacja zawartości wody w przestrzeni ...
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *