Czerwone koktajle – naturalne źródło energii

Czerwone koktajle - naturalne źródło energiiCzerwone koktajle, wytwarzane np. z buraków czy pomidorów, posiadają wiele składników odżywczych. Oprócz tego, że dobrze smakują, wpływają pozytywnie na nasze zdrowie m.in. oczyszczają organizm z toksyn oraz uzupełniają go w witaminy i minerały. Sprawdź jak przygotować zdrowe i smaczne koktajle owocowo – warzywne.

Jeśli zauważamy pierwsze oznaki zmęczenia, ciągłej potrzeby snu oraz rozdrażnienia warto aby w codziennej diecie znalazły się duże dawki owoców i warzyw. Stanowią one źródło drogocennych związków np. witaminy A i C. Zarówno witaminy jak i minerały, obecne w owocach i warzywach, uzupełnią niedobory organizmu, przez co od razu poczujemy dużą dawkę energii i dobrego samopoczucia.

Czerwone koktajle – naturalne źródło energii

W przypadku czerwonych koktajli szczególnie polecanym składnikiem są buraki. Spożywany niemalże na surowo jest doskonałym źródłem wielu witamin i minerałów.

Koktajl buraczany

Znany jest przede wszystkim ze swoich właściwości oczyszczających. Podobne właściwości wykazuje koktajl pomidorowy.

Składniki:

Przygotowanie:

Buraki, czosnek oraz pietruszkę należy drobno pokroić, a następnie włożyć do blendera i zalać niewielką ilością wody. Składniki należy miksować, aż do momentu powstania jednolitej masy. Na koniec koktajl należy przyprawić pieprzem. Przelać do szklanki i uzupełnić natką pietruszki.

Sok z buraka – dlaczego warto go pić? Sprawdź w naszym artykule!

Koktajl pomidorowy

Składniki:

Przygotowanie:

Pomidory, bazylię oraz pora należy włożyć do blendera i dolać odrobinę wody. Składniki należy miksować do momentu aż powstanie jednolita, gładka masa. Następnie koktajl należy przyprawić pieprzem ziołowym, przelać do szklanki i ozdobić porem oraz listkami bazylii.

Koktajl wiśniowy

Składniki:

  • 200 ml mleka sojowego
  • 150 g wiśni
  • łyżeczka miodu
  • listki mięty

Przygotowanie:

Wcześniej wydrylowane i umyte wiśnie przekładamy do blendera i zalewamy je mlekiem sojowym, dodajemy łyżeczkę miodu oraz kilka listków mięty. Wszystkie składniki razem miksujemy. Na koniec koktajl przelewamy do szklanki i ozdabiamy listkiem mięty.

Koktajl truskawkowy

Składniki:

  • 2 szklanki truskawek
  • 2 płaskie łyżeczki cukru trzcinowego

Przygotowanie:

Wcześniej umyte truskawki oraz cukier wrzucamy do blendera i miksujemy aż powstanie jednolita masa. Do koktajlu można również dodać kaszę jaglaną, wówczas koktajl stanie się bardziej syty i odżywczy. Na koniec koktajl przelewamy do szklanki i dekorujemy połową truskawki lub listkiem mięty.

Podsumowanie

Czerwone koktajle to bomba witaminowa dla naszego organizmu. Warzywa tj. buraki czy pomidory stanowią także źródło antyoksydantów, które odrywają bardzo ważną rolę w naszym organizmie. Niszczą bowiem wolne rodniki zapobiegając przedwczesnemu starzeniu się, a także poważnym chorobom tj. nowotwory. Z kolei wiśnie czy truskawki to bardzo dobre źródło witaminy C, która z kolei korzystnie wpływa na naszą urodę. Zwiększa odporność skóry na różnego rodzaju infekcje, wzmacnia naczynia krwionośne zapobiegając ich pękaniu oraz dodaje skórze blasku i rozświetla ją. Warto więc aby w naszej codziennej diecie znalazły się czerwone koktajle szczególnie w sezonie letnim kiedy mamy szeroki dostęp do świeżych warzyw i owoców. Jak się okazuje takie produkty nie tylko korzystnie wpływają na nasze zdrowie zapewniając energię i dobre samopoczucie, ale również i na urodę.

Acerola C - naturalna witamina C
Chcemy zaproponować Państwu naturalną witaminę C o długotrwałym działaniu - wiśnie Acerola, które zawierają jej najwięcej na świecie. Dostarczają one 30 razy więcej witaminy C niż cytryna.
Zobacz tutaj ...
3 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *