Zalety i korzyści spiruliny

Spirulina - zalety i korzyści spirulinyNaukowcy na całym świecie prowadzą badania dotyczące właściwości algi Spirulina. W wyniku dotychczasowo przeprowadzonych, udowodniono działanie Spiruliny i jej pozytywny wpływ w przypadku wielu schorzeń. Jest bardzo interesującą rośliną, ponieważ zawiera prawie 4000 różnych związków takich jak witaminy, minerały czy też inne substancje odżywcze. Należy jednak pamiętać, że zdarzały się przypadki, w których nie stwierdzono jednoznacznie, który jej składnik przyczynił się do ustąpienia objawów. Jest to główny powód, trwających w dalszym ciągu, wielu badań na całym świecie.

W dzisiejszych czasach środowisko, które nas otacza zawiera wiele toksycznych substancji. Woda, zanieczyszczone powietrze, przetworzona żywność czy nadmierny poziom stresu to główne czynniki powodujące zagrożenia dla zdrowia powodując różnego rodzaju schorzenia.

Zalety Spiruliny

Co ma z tym wszystkiego wspólnego alga Spirulina platensis? Jest wartościowym i przede wszystkim całkowicie naturalnym suplementem żywnościowym.

Oto powody, dla których Spirulina jest uznawana za zdrową żywność:

  • Spirulina - zdrowa żywnośćPodstawowy budulec to białko. Spirulina zawiera go 4 razy więcej niż taka sama ilość mięsa.
  • Zawiera 8 aminokwasów, które nie mogą być wyprodukowane przez nasz organizm – aminokwasy egzogenne.
  • Zawiera beta-karoten – źródło witaminy A, której ilość jest 20 – 25 razy większa niż w marchewce.
  • Zawiera witaminę B1 w ilości większej niż w warzywach czy owocach.
  • Zawiera witaminę B2 w ilościach 5 – 20 razy większej niż w innym pożywieniu.
  • Zawiera witaminę B12, która wpływa na poprawę pamięci i zapobiega anemii. Większość ludzi spożywa witaminę B12 zawartą w wątrobie zwierzęcej, jednak Spirulina zawiera jej do 2,5 razy więcej i może być spożywana przez wegetarian.
  • Zawiera kwas gamma-linolenowy (GLA), który jest bardzo ważnym kwasem tłuszczowym redukującym cholesterol, a także zapobiegającym nadciśnieniu i chorobom serca.

Korzyści i działanie Spiruliny

Spośród innych korzyści z jakich jest znana alga Spirulina, można przytoczyć następujące przykłady:

1. Spirulina wspomaga kontrolę masy ciała.

Spirulina - wspomaga kontrolę wagiOdpowiednia dieta nie powinna powodować uczucia zmęczenia, utraty sił czy problemów psychicznych. Aby tego uniknąć należy dostarczać organizmowi potrzebnych witamin i minerałów. Podczas odchudzania ogranicza się spożywanie pewnych produktów, co w efekcie powoduje niedobory ważnych dla organizmu substancji.

Spirulina w tabletkach zawiera wiele z nich i może być stosowana jako uzupełnienie tych braków. Dodatkowo jest niskokaloryczna i charakteryzuje się niską zawartością tłuszczy. W efekcie utrata wagi staje się procesem nieszkodliwym dla organizmu. Dodatkowo fenyloalanina zawarta w Spirulinie odpowiada za kontrolę apetytu, przez co mniej podjadamy.

2. Cukrzyca a poziom cukru we krwi.

Zbyt wysoki poziom cukru we krwi powoduje cukrzycę, która jest trudna do wyleczenia, ale odpowiednia kontrola powoduje, że życie z nią jest możliwe. Składniki pokarmowe zalecane specjalnie dla diabetyków to beta-karoten, witaminy A, B1, B2, B5, B6, B12 i C, mangan, magnez, potas, a także cynk, ponieważ są one niezbędne do zbilansowania organizmu. Wymienione substancje zawarte są w Spirulinie, co powoduję, że wpływa ona znacząco na poprawę jakości życia diabetyków.

3. Spirulina – wzmocnione włosy, skóra i paznokcie.

Spirulina - wzmocnione, włosy, skóra i paznokcieWysoko proteinowa Spirulina, zawierając witaminy i chlorofil ma właściwości osłabiające efekt wypadania włosów. Witamina F oraz kwas nukleinowy zawarty w Spirulinie działa jako dostawca tlenu do wielu komórek w całym organizmie, co bezpośrednio wpływa pozytywnie na włosy, skórę i paznokcie. Znajdująca się również w jej składzie biotyna ma znaczący wpływ na poprawę jakości włosów, paznokci i skóry.

4. Działanie antywirusowe.

Badania przeprowadzone na Farmaceutyczno-Medycznym Uniwersytecie w Toyamie w Japonii pokazały, że wapń wydzielony ze Spiruliny daje najlepsze rezultaty w leczeniu wirusów, takich jak: pokrzywka, grypa, różyczka itd. Jest on też znacznie lepiej przyswajalny od preparatów sztucznych (wytworzonych syntetycznie w warunkach laboratoryjnych).

5. Antyalergiczna.

Kwas pantotenowy (witamina B5) znajdujący się w składzie Spiruliny może przyczynić się do zapobiegania alergii, pozwalając na komfortowe życie.

6. Problemy nerkowe.

Nasz organizm potrzebuje fosfor do ciągłej (w połączeniu z innymi witaminami) likwidacji kamienia w organizmie, który powstaje w wyniku kumulacji kwasu moczowego. Spirulina zawiera ten pierwiastek przez co pomaga w prawidłowym przebiegu tego procesu. Przyczynia się również do oczyszczania dróg moczowych redukując ryzyko artretyzmu czy też powstawania kamienia żółciowego. Dodatkowo fosfor jest czynnikiem wspomagającym proces fosforyzacji dla lepszego funkcjonowania wątroby.

7. Stosowana przez osoby w „złotym wieku”.

Spirulina - osoby w złotym wiekuCiągły deficyt składników odżywczych (protein, witamin i soli mineralnych) przy jednoczesnym osłabieniu możliwości wchłaniania tych substancji, a także okres menopauzy może znacznie wpłynąć na organizm starzejącej się osoby. Spirulina zawiera te składniki, o bardzo wysokiej biodostępności i uznawana jest za pożywienie, które przyczynia się w znacznej mierze do utrzymywania organizmu w dobrej kondycji.

8. Działanie przeciwnowotworowe.

Rak jest uznawany za drugą najgroźniejszą chorobę cywilizacyjną. Beta-karoten o właściwościach antyoksydacyjnych wchodzący w skład algi Spirulinia zapobiega chorobom nowotworowym, a fikocyjanina i chlorofil hamują rozwój komórek rakowych.

9. Odżywienie wątroby.

Wątroba potrzebuje białka dla poprawnego funkcjonowania. Spirulina zawiera metioninę – niezbędny aminokwas, który wpływa na odbudowę komórek po chorobach takich jak zapalenie wątroby czy żółtaczka.

10. Odżywienie dla mózgu.

Aminokwasy to substancje organiczne, które są niezbędne każdego dnia do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Spirulina zawiera 8 aminokwasów, które nie mogą być wyprodukowane przez nasz organizm. Ich brak w efekcie może doprowadzić do braku budulca niezbędnego przy produkcji hormonów czy też odżywki dla mózgu. Niedobór aminokwasów jest przyczyną wielu chorób. Spirulina zbudowana z kompletnych aminokwasów, może przyczynić się do odbudowy systemu nerwowego, a także ochrony komórek mózgowych.

Podsumowanie

Powyższe przykłady nie są zwyczajną listą życzeń, a potwierdzonymi badaniami naukowymi i faktami. Dla biegłych w języku angielskim polecamy listę ponad 1000 badań na temat algi Spirulina dostępną tutaj: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=spirulina

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina bioalgi - kompletne wzmocnienie i oczyszczenie organizmu
Hodowla Spiruliny bioalgi mieści się na Tajwanie, wysoko w górach, w miejscu stałego nasłonecznienia (śr. temp. to 25 st. C). Nie naraża to na stres oksydacyjny komórek Spiruliny. Dlatego zachowuje ona bardzo wysokie stężenie składników odżywczych
Zobacz tutaj ...
Spirulina + Chlorella - naturalne oczyszczanie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...
154 komentarzy:
« Starsze komentarze
  1. Patryk
    Patryk says:

    Nigdy bym nie pomyślał, że może mieć ona aż tak wielki i pozytywny wpływ na nasze życie. Słyszałem o kilku, ale niektóre z opisanych tutaj zalet mnie zaskoczyły!

    Odpowiedz
  2. Malgorzata
    Malgorzata says:

    Mam również mieszane odczucia, nie jestem zwolenniczką łykania supli, bo wszyscy tak robią. Chętnie bardziej zagłębie się w tym temacie 🙂

    Odpowiedz
  3. Monika
    Monika says:

    To bardzo popularny ostatnio temat, ale ja jakoś nie mam przekonania do łykania tabletek. Wolę rozwiązania wplatające jakieś składniki do diety.

    Odpowiedz
  4. Monika
    Monika says:

    Próbowałam. Znając bogactwo zalet chlorelli kupiłam opakowanie na próbę. No i przestała mi smakować kawa. Chyba z chlorellą się gryzie.

    Odpowiedz
    • Maryla
      Maryla says:

      Ja już zjadłam około pół opakowania ( 500 tabletek) i faktycznie moja cera się poprawiła, minęły bóle głowy, problem ze spaniem i mam więcej energii, małym efektem ubocznym jest częste korzystanie z toalety,nawet 2-3 razy w nocy,ale za to utrata wody i 3 kg.bez stosowania diety, brak podjadania, sytość w ciągu dnia i poprawa koncentracji..Polecam 😃

      Odpowiedz
  5. Ula
    Ula says:

    Kurcze, mam, dostałam kiedyś saszetke od przyjaciółki i tak sobie leży w szufladzie, bo nie wiem, co z nią zrobić. Można to jeść? To znaczy dodać do jakiegoś koktajlu? 🙂

    Odpowiedz
  6. Paulina
    Paulina says:

    mega cudo natury:) ja ją zazwyczaj jak gdzieś mogę gotowe smotthi kupić albo soki prosze by dodali, ale przyznam, że nie gościła do tej pory w moim domu…czas to zmienić 🙂

    Odpowiedz
  7. natalia
    natalia says:

    naprawdę profesjonalnie napisane 😀 kiedyś na słowo “spirulina” byłam w stanie wylać smoothie to zlewu, teraz nie umiem bez niej żyć

    Odpowiedz
  8. vayatka
    vayatka says:

    Nie przepadam za łykaniem suplementów i innych dodatków do diety, ale te zalety do mnie przemawiają, może czas się przełamać 🙂

    Odpowiedz
  9. Irka
    Irka says:

    Ze spiruliną spotkałam się 3 lata temu. Od tamtej pory towarzyszy mi każdego dnia: w proszku jako maseczka i dodatek do koktajli a tabletki to idealna alternatywa jeżeli nie mam czasu na koktajl. Każda kobieta powinna włączyć ją do swjej diety.

    Odpowiedz
  10. Justyna
    Justyna says:

    Muszę przyznać, że ze spiruliną spotykam się pierwszy raz. Bardzo interesujący wpis. Wygląda na to, że to samo zdrowie i warto po nią sięgać. Pozdrowienia 🙂

    Odpowiedz
  11. edyta
    edyta says:

    Muszę przyznać, że nie znałam wcześniej tych niesamowitych właściwości spiruliny. Artykuł bardzo mnie zainteresował. Dziękuję za wyczerpujące informacje, nabrałam ochoty, żeby wypróbować 🙂

    Odpowiedz
  12. Ania
    Ania says:

    Właśnie ostatnio sama zakupiłam po raz pierwszy i wczoraj dodawałam do koktajlu 🙂 słyszałam, że maseczka z niej również działa cuda! oczywiście również sprawdzę 🙂

    Odpowiedz
  13. Aleksandra Ćmachowska
    Aleksandra Ćmachowska says:

    Interesujący suplement, powiem szczerze, że kończąc pielęgniarstwo nie spotkałam się z ta nazwą :). A roślinka ma ogrom zbawiennych właściwości, nie tylko dla zdrowych ludzi, ale i tych cierpiących na cukrzycę czy otyłość! Musze zgłębić temat, dziękuję za ciekawy artykuł :). Pozdrawiam, Mamatywna!

    Odpowiedz
  14. Ula
    Ula says:

    Od czasu do czasu wrzucamy łyżeczkę spiruliny do koktajlu. Trzeba jednak uważać, bo gdy jest jej za dużo smak nie jest najlepszy. Tak, że z umiarem 🙂

    Odpowiedz
  15. Ola
    Ola says:

    Już jakiś czas temu słyszałam o spirulinie ale jak do tej pory nie zmobilizowalam się do kupna. Chyba pora to zrobić, szczególnie przekonuje mnie wygładzona skóra i wzmocnienie paznokci 🙂

    Odpowiedz
« Starsze komentarze

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *