Witamina B9 (kwas foliowy) – niezbędna do produkcji energii

Kwas foliowyKwas Foliowy, inaczej zwany witaminą B9, folikiem lub folacyną jest niezbędny do produkcji energii w tkankach i wzmocnienia odporności organizmu. Reguluje wzrost komórek, a także warunkuje odpowiedni poziom białych i czerwonych krwinek krwi. Wspomaga również formowanie się kwasów DNA i RNA w naszych komórkach genowych, niezwykle potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania naszego ciała.

Doskonałym żródłem Kasu Foliowego są: wątróbka drobiowa i wołowa, zielone warzywa liściaste m. inn. brokuły, jarmuż, botwinka, szpinak i sałata rzymska. Szpinak jest jednym z najlepszych naturalnych żródeł Witaminy B6- 225 g szpinaku zawiera 463 mikrogramy Kwasu Foliowego, czyli rekomendowaną przez RDA dzienną dawkę dla dorosłych. Również owoce, w szczególności banany, pomarańcze, owoc kantalupy są niezwykle bogate w tą witaminę.

Do kolejnych produktów zawierających cenną witaminę B6 należą drożdże piekarskie, zarodki pszenne, ryż, jęczmień, wszystkie rodzaje roślin strączkowych, pieczywo pełnoziarniste, makarony, płatki kukurydziane, mleko, grzyby, warzywa korzene, szparagi i ryby take jak: łosoś i tuńczyk.

Jeśli zastanawiasz się czy warto dbać o odpowiedni poziom Kwasu Foliowego w organizmie wiedz, że witamina ta jest formą rozpuszczalną w wodzie i nasz organizm absorbuje tylko połowę dostarczonej ilości.

Profilaktycznie RDA zaleca dodatkową suplementację preparatami multiwitaminowymi, gdyż większość z nas spożywa dania gotowane zbyt długo, odgrzewane i podgrzewane w mikrofali, które tracą sporo Kwasu Foliowego niszczonego w procesie utleniania.

Udowodniono, że Kwas Foliowy jest lepiej przyswajalny działając synergicznie z witaminą B12, a także witaminą C, która zapobiega zbyt szybkiemu wypłukiwaniu się witaminy B6 z naszego organizmu.

Dla wszystkich powyżej 11 roku życia zaleca się ok. 400 mikrogramów folacyny na dobę. Kobiety planujące macierzyństwo i będące w ciąży potrzebują dodatkowych 400 mikrogramów więcej, natomiast karmiące piersią dodatkowych 100 mikrogramów dziennie. Taka dodatkowa suplementacja zapobiega uszkodzeniom układu nerwowego u rozwijającego się w łonie matki dziecka, zmniejsza ryzyko wady cewy nerwowej o ok. 50-75 %, ryzyko rozszczepu kręgosłupa i wystąpienia śmiertelnej wady wrodzonej – bezmózgowiu!

Polecane produkty:

Kapsułki regenerujące
Paznokcie wzbudzające podziw, gęste, lśniące włosy pełne blasku i gładka jak aksamit, zdrowa skóra - któż z nas nie życzyłby sobie tego?!
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *