Kolagen do picia
Kolagen do picia

Koktajl odchudzający ze SpirulinąKoktajl odchudzający ze Spiruliną to pomysł na smaczny, szybki i łatwy do przyrządzenia posiłek. Spirulina bogata jest w białko i liczne składniki odżywcze, które są pomocne dla osób chcących bezpiecznie i skutecznie zredukować masę ciała.

Spirulina – skład

Spirulina to bogactwo naturalnych składników, które mogą wspierać organizm proces odchudzania.

  • proteiny – Spirulina zawiera białka  (około 60-70% masy), pomagające zachować uczucie sytości po posiłku;
  • aminokwasy – ta zielona alga wszystkie niezbędne aminokwasy, które są kluczowe dla regeneracji i budowy tkanek. Odgrywają również kluczowe role w produkcji enzymów czy hormonów regulujących metabolizm.
  • fikocyjanina – to zielononiebieski barwnik. Ma on silne właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne. Wspiera zdrowie wątroby i procesy detoksykacyjne organizmu.
  • komplet witaminy z grupy B – Spirulina zawiera witaminy z grupy B, kluczowe w procesach przemiany materii;
  • żelazo – pierwiastek ten wspiera produkcję energii i transport tlenu w organizmie, co jest ważne dla aktywności fizycznej i metabolizmu;
  • magnez – również pomaga w procesach energetycznych w organizmie, a także wspiera funkcjonowanie mięśni;
  • kwasy tłuszczowe Omega 3 – działają korzystnie na metabolizm i mogą pomóc w procesie odchudzania poprzez redukcję stanów zapalnych, regulację poziomu insuliny;
  • chlorofil – wspiera organizm w procesie detoksykacji;

Te naturalne i łatwo przyswajalne składniki sprawiają, że Spirulina jest cennym dodatkiem do diety osób starających się schudnąć, ponieważ wspiera metabolizm, jak i zwiększa uczucie sytości. Ponadto Spirulina wspomaga regenerację po wysiłku fizycznym i poprawia ogólne samopoczucie.

Zobacz również: Spirulina a odchudzanie.

Koktajl odchudzający ze Spiruliną

Taki koktajl może być doskonałym elementem diety odchudzającej, a jednocześnie jest smaczny i sycący. To zdrowa alternatywa dla innych, bardziej kalorycznych przekąsek, a dodatkowo wspiera organizm w procesie odchudzania.

Koktajl odchudzający ze Spiruliną – przepis

Składniki potrzebne to przygotowania odchudzającego koktajlu ze Spiruliną:

W pierwszej kolejności należy obrać ze skórki banana i awokado, a szpinak umyć i osuszyć. Następnie wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na wysokich obrotach, aż koktajl będzie kremowy i jednolity. Jeżeli koktajl wyszedł zbyt gęsty, wystarczy dolać wody. Natomiast jeśli chcemy, aby koktajl był bardziej orzeźwiający, dodajemy kilka listków świeżej mięty.

Taki napój można od razu przelać do szklanki i spożyć. Nie trzeba wypijać od razu całego, można przygotować większą porcję i przechowywać w lodówce.

Prosty przepis na koktajl odchudzający ze Spiruliną

Ten prosty koktajl zawiera tylko kilka składników, jest bardzo szybki i łatwy w przygotowaniu, a zarazem pełen substancji odżywczych.

Składniki:

Aby przygotować ten niezwykle prosty ale bardzo pożywny napój, wystarczy obrać banana i umyć szpinak. Po czym umieszczamy składniki w blenderze i blendujemy na wysokich obrotach, aż koktajl stanie się gładki i jednolity. Przyrządzony koktajl przelewamy do szklanki i wypijamy.  Tak przygotowany koktajl odchudzający ze Spiruliną zawiera tylko kilka składników, jest szybki w przygotowaniu i pełen wartości odżywczych dzięki Spirulinie i bananowi.

Koktajl odchudzający ze Spiruliną – modyfikacje

W celu urozmaicenie jadłospisu, przepisy na koktajl odchudzający ze Spiruliną można dowolnie modyfikować, poszerzając przepisy o ulubione dodatki. Szczególnie cenne są sezonowe owoce lub zmielone orzechy. Aby na dłużej zachować uczucie sytości po posiłku, do koktajlu warto dodać siemię lniane lub nasiona chia.

W upalne dni koktajl można uzupełnić kostkami lodu. Dzięki temu poza spożyciem wartościowego posiłku wspierającego procesy odchudzania, uzyskamy chwilę orzeźwienie.

Polecane produkty

Spirulina w tabletkach (100% naturalna)
Spirulina posiada w pełni naturalne witaminy i minerały o wysokim stężeniu. W jej skład wchodzą m.in.: biotyna, beta-karoten, kwas foliowy, tiamina, niacyna, witamina D, E i inne witaminy oraz białko i błonnik. To też źródło cynku, magnezu, wapnia, żelaza
Zobacz tutaj ...

Bibliografia

  1. Gumiela E., Szulińska M., Bogdański P., Wpływ suplementacji spiruliny na wybrane parametry antropometryczne i biochemiczne, Forum Zaburzeń Metabolicznych, 4/2013.
  2. Krępska M., Lasoń-Rydel M., Jagiełło J., Charakterystyka, właściwości, perspektywy i trudności stosowania niebieskich barwników naturalnych do barwienia produktów spożywczych, Technologia i Jakość Wyrobów, 61/2016.
  3. Stolarzewicz I., Kapturowska A., Białecka-Florjańczyk E., Mikrobiologiczne źródła barwników w technologii żywności, Postępy Mikrobiologii, 3/2012.
  4. Zdrojewicz Z., Idzior A., Kocjan O., Spirulina i błonnik witalny a leczenie otyłości, Medycyna Rodzinna, 1/2018.
  5. Piasek A., Bartoszek A., Namieśnik J., Substancje pochodzenia roślinnego przeciwdziałające kardiotoksyczności towarzyszącej chemioterapii nowotworów, Postępy Higieny i Medycyny Doświadczalnej, 63/2009.
  6. Miklaszewska M., Waleron M., Waleron K., Charakterystyka jadalnej cyjanobakterii z rodzaju Arthrospira, Biotechnologia, 3/2008.
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami
Zioła i leczenie naturalnymi sposobami