5 powodów, aby dodawać Spirulinę do codzienniej diety

5.00 avg. rating (84% score) - 2 votes

 5 powodów aby dodawać Spiruline do codzienniej dietySuperfood, czyli żywność pochodzenia naturalnego, stała się częścią naszej codzienności. Dodajemy ją do koktajli, posiłków, a także różnego rodzaju przekąsek w ciągu dnia. Choć nie są to leki, a super pożywienie (nie bez powodu tak nazywane), to zawierają bardzo dużą ilość substancji odżywczych pełnych antyoksydantów, witamin i minerałów. Wśród nich, jedną z najbardziej popularnych, jest Spirulina – przez lata pracowała na swoją wartość.

Superfood to promowanie naturalnych i zdrowych nawyków żywieniowych. Każde super pożywienie zawiera unikalny wachlarz witamin pozwalający podjąć walkę z chorobą, dzięki swojemu bogatemu składowi – minerały, enzymy i inne składniki odżywcze, które wpływają na poprawe zdrowia. Dodawane do posiłków może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka przewlekłej choroby i wpłynąć znacząco na nasze zdrowie. Do grupy superfood zalicza się również alga Spirulina.

Co to jest Spirulina?

Można być zaskoczonym, że Spirulina to alga, którą widzi się pływającą po górnej powierzchni stawu. Jednak po odpowiednim przygotowaniu przez producenta, z zachowaniem najwyższych standardów, staje się ona bezpieczna do spożycia.

W 1974 roku na Światowej Konferencji Żywności ogłoszono, że Spirulina w przyszłości będzie jednym z najlepszych i najbardziej wartościowych żywności. Wkrótce po tym NASA włączyła Spirulinę do diety swoim astronautom. Kilka lat później, Spirulina stała się coraz bardziej popularna wśród ludzi na całym świecie, którzy traktują ją obecnie jako część swojej diety. W Polsce Spirulina dopiero zostaje poznawana i jest tylko kwestią czasu aż osoby dbające o swoje zdrowie przekonają się o jej wartościach odżywczych i możliwościach jakie oferuje.

Korzyści zdrowotne wynikające z Spirulina

Korzyści zdrowotne jakie oferuje ta alga nie powinny być ignorowane. Jest to rodzaj żywności, który powinien być dodawany do diety każdego dnia. Oto najważniejsze właściwości Spiruliny, które warto znać:

1. Wysoka zawartość białka

Spirulina składa się od 50 do 70 procent białka o wysokiej przyswajalności. Jakość białka jakie znajdziemy w Spirulinie jest bardzo wysoka, ponieważ zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, których organizm człowieka potrzebuje.

2. Wysoka zawartość witamin i minerałów

Spirulina, w porównaniu do produktów mlecznych i pochodzenia zwierzęcego jest jednym z najlepszych źródeł jodu (Spirulina morska). Ponadto, Spirulina jest bardzo dobrym źródłem potasu, witamin K, B1, B2, B3, miedzi, żelaza i manganu. Spirulina jest doskonałym źródłem witamin z grupy B. Lecz nie powinna być traktowana jako główne źródło B12, ponieważ wstępne badania sugerują, że nasze ciało nie jest zdolne do absorbowania tej szczególnej witaminy (B12). Jednak dalsze badania są potrzebne. Spirulina może z powodzeniem zastąpić produkty mleczne, ryby (takie jak np. łosoś), jaja i produkty mięsne.

3. Walka z alergią

Miliony ludzi na całym świecie cierpi każdego dnia z powodu alergii. Zatkany nos, łzawienie oczu lub swędzenie w gardle to objawy spowodowane przez alergię. Przeprowadzone badania sugerują, że Spirulina pomaga zatrzymać uwalnianie histaminy, która jest odpowiedzialna za objawy alergicznego nieżytu nosa. Stwierdzono, że spożywanie Spiruliny zmniejsza częstotliwość kichania, swędzenie nosa, uczucie zatkanego nosa u osób cierpiących na alergie.

4. Reguluje ciśnienie krwi

Wysokie ciśnienie krwi jest poważnym problemem zdrowotnym dla wielu i dotyka miliony osób na świecie. Wysokie ciśnienie powoduje, że jest się w grupie ryzyka narażonej na atak serca lub udar mózgu. Jednym ze sposobów na utrzymanie wysokiego ciśnienia krwi pod kontrolą jest zdrowa dieta i regularne ćwiczenia. Wprowadzenie odpowiednich ćwiczeń i zrównoważonej diety może pomóc w znormalizowaniu ciśnienia krwi, co pozwoli utrzymać optymalne zdrowie. Według badań u osób, które codzienne przyjmowały 4,5 gram Spiruliny doszło do regulacji ciśnienia krwi.

5. Reguluje poziom cholesterolu

Poziom cholesterolu może być regulowany za pomocą zrównoważonej diety i regularnych ćwiczenia. Badania wykazały, że dodanie Spiruliny do zdrowej diety i stylu życia może przyczyniać się do uregulowania poziomu cholesterolu. Wykazano również, że przyjmowanie Spiruliny i niezdrowe odżywianie nie spowoduje znaczącej poprawy w stężeniu LDL (złego cholesterolu).

Spirulina i jej sposoby przyjmowania

Spirulina została przygotowana przez producentów w dwóch formach do spożycia. Jako tabletki oraz proszek. Większość ludzi przyjmuje tabletki, aby nie czuć specyficznego smaku proszku. Jednak wszystko zależy od upodobań. Spirulina w proszku możne być dodatkiem do koktajli, które pije się z samego rana, aby mieć energię na cały dzień.

Spirulina to niesamowite superfood, które należy dodać do swojej diety. Nie bez powodu zrobiła to NASA u swoich astronautów. Jednak podobnie jak inne suplementy diety, Spirulinę należy stosować jako dodatek do holistycznego podejścia do zdrowia.

Polecane produkty:

Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "5 powodów, aby dodawać Spirulinę do codzienniej diety"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Sandra
Gość

Super wpis – informacje których szukałam 🙂

Sylwia
Gość

Uwielbiam takie wyszukane produkty, nietuzinkowe oraz o znakomitych właściwościach! 🙂
Po ten również muszę sięgnąć 😀

wpDiscuz