Detoks – jak go zacząć?

4.00 avg. rating (66% score) - 1 vote

Detoks - jak go zacząć?Organizm ludzki poprzez detoks próbuje sam zneutralizować i usunąć toksyny z organizmu, aby zminimalizować szkody jakie mogą one wyrządzić. Wątroba jest głównym narządem pełniącym funkcje odtruwające. Wspierają ją nerki, jelita, płuca, skóra i limfa. Jednak w obecnych czasach własne mechanizmy oczyszczające mogą nie wystarczać, dlatego należy wspomóc organizm w jego działaniu.

Substancje, które szkodzą

Szkodliwe substancje, które dostają się do organizmu każdego dnia za pośrednictwem spożywanej żywności, przez skórę, a przede wszystkim poprzez powietrze to:

– zakaźne mikroorganizmy, takie jak bakterie, wirusy i grzyby;
– organizmy pasożytnicze, takie jak robaki jelitowe i giardioza;
– substancje zawarte w żywności, które powodują reakcje alergiczne, u niektórych osób np. gluten;
– histaminy wydzielane przez organizm w odpowiedzi na reakcje alergiczne;
– substancje chemiczne takie jak pestycydy, herbicydy, środki konserwujące żywność i GMO;
– trujące metale ciężkie takie jak rtęć, ołów i kadm;
– antybiotyki i inne leki.

Bardzo duży wzrost toksycznych substancji w dzisiejszym środowisku sprawia, że wątroba i inne narządy oraz tkanki są nadmiernie obciążone. Chemikalia, metale ciężkie i patogeny, które nie mogą zostać wydalone zostają przechowywane w komórkach tłuszczowych organizmu. Nagromadzenie znacznej ilości chemikaliów, które w naturalny sposób nie mogą zostać usunięte powoduję stany chorobowe.

Oczyszczanie organizmu – detoks

Ważne jest, aby wspomóc organizm w walce ze szkodliwymi substancjami, które otaczają nas w życiu codziennym. Pierwszym krokiem wspierania i stymulowania naturalnego procesu detoksykacji jest zmiana diety. Składniki odżywcze zawarte w spożywanych produktach, takie jak zielone warzywa i owoce, poprawiają przemianę materii, stymulują układ odpornościowy, a przede wszystkim oczyszczają.

Kiedy jest dobry moment na intensywny detoks?

Wiosna to bardzo dobry czas na przeprowadzenie „wiosennych porządków” w organizmie. Dłuższe dni, więcej słońca i przyroda budząca się do życia zachęca do zmian wewnętrznych. Odczuwamy przypływ energii i chęć do działania. Pierwszym krokiem jest zmiana nawyków żywieniowych oraz powrót do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Styczeń i luty to czas, kiedy po okresie Świąt Bożego Narodzenia staramy się wdrożyć postanowienia noworoczne. Należy zwrócić uwagę, że każdy organizm potrzebuje czasu, aby naprawdę dostosować się do zmian w celu przeprowadzenia skutecznej detoksykacji.

Już tydzień lub dwa regularnych treningów wprowadza w poczucie, że nie wyobrażamy sobie dnia bez jakiegokolwiek ruchu. Cztery tygodnie ćwiczeń i zdrowej diety wystarczy, aby gołym okiem zobaczyć efekty pracy nad sobą. Lepsze samopoczucie, bardziej jędrne ciało i promienna cera to tylko kilka widocznych zmian. Wewnątrz organizmu również zachodzą skomplikowane przemiany. Dochodzi do:

  • poprawy metabolizmu
  • widocznego zmniejszenia cellulitu
  • usunięcia nadmiaru wody z organizmu
  • W dłuższej perspektywie, detoks komórek zwiększa odporność organizmu i zapobiega pojawieniu się chorobom

Jak poprawić samopoczucie i zwiększyć energię?

Prawidłowo przeprowadzone oczyszczanie organizmu pomaga powrócić do równowagi wszystkim układom działającym w ciele człowieka. Ożywia aktywność komórkową oraz usuwa toksyny, dzięki czemu odczuwalny jest przypływ energii, aby w pełni przygotować organizm do przyjęcia składników odżywczych. Dzięki temu każda komórka jest w stanie oprzeć się wolnym rodnikom. A jak wiadomo, każda zdrowa komórka przyczynia się do utrzymania ogólnego stanu zdrowia i podniesienia energii całego ciała.

Jak przygotować organizm do detoksu?

Przed rozpoczęciem detoksu należy pozbyć się wszystkich, wysoko przetworzonych produktów oraz słodzonych napojów gazowanych, a także białego cukru. Brak w zasięgu ręki takich produktów sprawi, że zasada „nie ma nic słodkiego to nie jem” przyjdzie znacznie łatwiej.

Podczas zakupów najtrudniej jest zachować zdrowy rozsądek i to właśnie w sklepie zaczyna się głównie przygoda z niezdrowym jedzeniem, które jest zazwyczaj najbardziej wyeksponowane na półkach.

Jakie produkty należy wybierać w sklepie:

  • warzywa i owoce
  • nasiona
  • świeże ryby
  • jajka z wolnego wybiegu
  • herbaty ziołowe
  • dobrej jakości mięso

Detoks najlepiej zacząć od codziennej porcji świeżego soku z warzyw:

  • szpinak
  • buraki
  • marchew
  • imbir

Tak przygotowany sok to bomba witaminowa na cały dzień, a przy okazji początek drogi o odpowiedniej sylwetki, poprawy samopoczucia i oczyszczenia organizmu.

Co jeszcze wspomaga detoks?

Spirulina, Chlorella, młody jęczmień to doskonałe dodatki wzbogacające każdą dietę. W przypadku braku świeżych warzyw i owoców warto przyjmować algę Spirulina i Chlorellę lub przygotować koktajl z ich dodatkiem na bazie jogurtu naturalnego czy samej wody.

Polecane produkty:

Green Detox - oczyszczający koktajl
Green detox - jego skład to spirulina, młody jęczmień, proszek z liści moringi oraz Alfalfa (lucerna). Takie połączenie wpływ w znaczący sposób na oczyszczanie organizmu, jego odżywienie, odkwaszenie, jak również odżywienie dzięki czemu ...
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Chlorella w proszku
Chlorella w bardzo dokładny sposób usuwa toksyny z organizmu. Posiada właściwości przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe i przeciwgrzybiczne nie wpływając przy tym na florę fizjologiczną. Jest ona również zdolna do pozbywania się z organizmu metali ciężkich.
Zobacz tutaj ...
Spirulina z chlorellą - naturalne oczyszczenie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

27 komentarzy do "Detoks – jak go zacząć?"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Alicja
Gość

Widzę, że nieświadomie włączyłam do swojej diety kilka odpowiednich składników 🙂

Maria Tamara
Gość

Dobrze było przeczytać ten wpis, bo właśnie się do detoksu przymierzam:)

katarzyna
Gość

Żebym tylko miała motywację… Bardzo przydatny post !

Baba Jedna
Gość

W młody jęczmień i spirulinę muszę się zaopatrzyć.

Urszula
Gość

Często się spotykam z twierdzeniem, ze taki detoks to dobry pomysł, że warto go od czasu do czasu wykonać, ale ja jestem jakoś nie do końca do tego przekonana. Boję się, że po takim detoksie jadłabym wszystko (jak człowiek na głodzie).

Aleksandra Ćmachowska
Gość

Niesamowicie wartościowy artykuł! Fachowy. Ja zazwyczaj starałam się więcej ćwiczyć, nawadniać i jeść sporo cytrysów. Piłam herbatę z imbiru i starałam się używać sporo cynamonu :). Pomagało! Pozdrawiam.

MadaM.
Gość

Temat całkiem mi obcy. Chyba jednak w dobie wysoko przetworzonej żywności, warto odżywiać się z głową dorzucajac jako przyprawę odrobinę ruchu

edyta
Gość

Wiosna na horyzoncie, warto skorzystać, dzięki 🙂

Z naciskiem na szczęście
Gość

Detoks od czasu do czasu przyda się każdemu 🙂

Patrycja
Gość

Dzięki! Bardzo przyda mi się Twoja lista 🙂

Ada
Gość

Jako, że nie jem mięsa, praktycznie codziennie staram się odżywiać zdrowo. Ale lubię od czasu do czasu włączyć “wspomaganie”, np jęczmień. Efekty są bardzo dobre!

beauty
Gość

wiem, że detoks to dobra sprawa, ale osobiście jakoś nie potrafię się do tego zmusić ani zmotywować 😀

Ewelina
Gość

Przymierzam się właśnie do wiosennego detoksu 🙂 więc Twój post przyda mi się bardzo 🙂

Natalia
Gość

Bardzo przydatne porady, szczególnie na wiosnę 🙂 Generalnie odżywiam się zdrowo na co dzień, jednak od jakiegoś czasu zastanawiam się nad przeprowadzeniem 2-3 dniowego detoksu na samych warzywach i owocach. Sporo o tym czytałam, jednak wciąż się waham… Masz może jakieś doświadczenia w tym temacie?

Katarzyna
Gość

Ja właśnie planuję zrobić detoks 😉 Wybrałam już zestaw sokowy.

Filiżanka
Gość

Ciekawy i pouczający tekst:)

Aleksandra
Gość

Nadchodząca wiosna to dla mnie czas na detoks ciała i umysłu. Wszystko jednak z głową – Twój artykuł jest bardzo przydatny 🙂

My Home Rules
Gość

Białego cukru unikam jak ognia, więc pierwszy krok poczyniłam :).

Kasia
Gość

ciekawe spojrzenie, jednak bałabym się osłabienia odporności na wiosnę

nieidealnaanna
Gość

A ja słyszałam, że wiosna nie jest dobra na detoks – nowolipki często są alergenne i szkodzą, lepiej poczekać do lata 🙂

Matka Dietetyczka
Gość

Odpowiednio zbilansowana dieta to podstawa!

Marzenia w cele
Gość

Dzięki za praktyczne wskazówki 🙂

Żany
Gość

Świetny artykuł, dużo przydatnych informacji. Będę stałym czytelnikiem 🙂

Magda
Gość

Preferuję “detoks” trwający cały czas. 🙂 Chociaż zimą nieco się zapędziłam i teraz wyrzucam nieco niezdrowych rzeczy ze swojej diety. Przynajmniej na miesiąc. 🙂

Agata
Gość

Wiosną zawsze zaczynam jeść więcej warzyw i owoców. Chyba wypróbuję Twój przepis na sok – brzmi pysznie 🙂

Nihil Novi
Gość

Nigdy nie robiłam takiego prawdziwego detoksu, ale wiosna na pewno dobry moment, żeby popracować nad dietą – nowalijki są takie smakowite 🙂

Sara
Gość

Od jakiegoś czasu już myślę o tym, żeby zacząć detoks. Nie wiem w sumie czy jest mi to potrzebne, bo i tak zdrowo się odżywiam, ale myślę, że zaszkodzić mi nie zaszkodzi. A może pomóc. 🙂 Chętnie bym wypróbowała spirulinę, czy ona ma jakiś smak?

wpDiscuz