Dieta dla zdrowej skóry

Dieta dla zdrowej skóryZdrowa i promienna skóra jest wizytówką tego w jaki sposób odżywiamy się. Z tego też względu to właśnie dieta jest niezmiernie ważnym elementem naszego życia, który wpływa zarówno na nasze zdrowie, samopoczucie jak i urodę. Poznaj produkty, które warto jeść, aby codziennie cieszyć się nieskazitelną cerą.

Oprócz unikania w diecie słodyczy, alkoholu czy papierosów ważne jest, aby znajdowały się w niej produkty, które są bogactwem witamin między innymi z grupy B, witaminy A, C, E , minerałów takich jak siarka, jod, wapń, żelazo, a także kwasu foliowego czy kwasów tłuszczowych omega 3. Wszystkie te składniki odżywcze oraz odpowiednia ich ilość wpływają na nasze zdrowie, poprawiają samopoczucie, dodają energii, a także pozwalają utrzymać skórę w idealnym stanie.

Dieta dla zdrowej i pięknej skóry

1. Woda.

Nawadnianie organizmu jest bardzo ważną składową każdej diety. Spożywanie wody we właściwych ilościach warunkuje odpowiednie funkcjonowanie organizmu i jego narządów. Dodatkowo wypłukuje szkodliwe związki przemiany materii, a także redukuje uczucie zmęczenia.

Należy pamiętać, że nie można dopuszczać do odwodnienia organizmu. Jest to bardzo niekorzystne, czasami wręcz niebezpieczne. Objawami tego stanu jest sucha skóra, spierzchnięte usta, suchość może dotyczyć również włosów. Warto wiedzieć, że sucha skóra jest zdecydowanie bardziej podatna na wszelkie podrażnienia, staje się matowa i traci swój naturalny blask. Ponadto szybciej ulega procesom starzenia. Na tego rodzaju skórze zmarszczki pojawiają się w znacznie szybszym tempie niż na każdej innej.

2. Witaminy.

Nie można zapomnieć o wzbogaceniu diety w witaminy. Bardzo ważne dla skóry są m.in. witamina A, C i D. Znajdują się one w owocach takich jak jabłko, gruszka, pomarańcza czy acerola lub w warzywach np. w marchwi, szpinaku czy kapuście.

Witamina A, znana również jako retinol, wpływa na gładkość skóry, reguluje jej nawilżenie, a także opóźnia procesy starzenia. Istotne są również witaminy z grupy B, które chronią skórę przed powstawaniem różnego rodzaju niedoskonałości. Ponadto zwiększają jej elastyczność i jędrność.

Z kolei witamina C zaliczana jest do grupy cennych dla nas związków – antyoksydantów. Przede wszystkim eliminuje ze skóry szkodliwe, wolne rodniki, które mogą wywoływać choroby oraz przyspieszać starzenie. Ponadto witamina C bardzo dobrze wpływa na kondycję naczyń krwionośnych. Wzmacnia bowiem ściany zapobiegając ich pękaniu i powstawaniu na niej tzw. pajączków. Witamina C działa również rozjaśniająco na skórę i świetnie sprawdza się przy usuwaniu defektów takich jak przebarwienia.

Z kolei witamina D, pobierana głównie z energii słonecznej, istotna jest w utrzymaniu skóry we właściwej kondycji. Jej niedobór objawia się zmniejszeniem bariery ochronnej naskórka oraz utratą blasku. Skóra staje się sucha, jest bardziej podatna na podrażnienia oraz pojawianie się wykwitów skórnych.

Warto więc pamiętać o wzbogacaniu swojej diety w witaminy. Oprócz stosowania ich w sposób ogólny można również wykorzystać naturalne produkty z ich zawartością miejscowo, aplikując je bezpośrednio na skórę. Dostępne są w wielu miejscach m.in. w specjalistycznych sklepach z naturalnymi produktami, aptekach czy drogeriach. Występują w formie serum, maseczek, kremów czy ampułek.

3. Zdrowe przekąski.

Idealną przekąską pomiędzy posiłkami stanowią produkty takie jak orzechy, pestki dyni czy pestki słonecznika. Stanowią one doskonałe źródło kwasów tłuszczowych w bardzo dużym stopniu wpływające na stan naszej skóry. Warunkują one poziom nawilżenia oraz sprawiają, że skóra jest gładka i pełna blasku. Tego rodzaju przekąski zawierają także witaminę E, która podobnie jak witamina C należy do grupy antyoksydantów. Neutralizuje ona wolne rodniki, chroni skórę przed wysuszeniem i hamuje procesy starzenia.

4.Odrobina słodyczy.

Słodki przysmak w postaci ciemnej czekolady to nie tylko przyjemność jej degustacji, ale również źródło cennych składników odżywczych dla naszej skóry. Ciemna czekolada to bogactwo dobroczynnych flawonoidów dzięki, którym skóra zyskuje gładkość. Flawonoidy pełnią funkcję naturalnego filtra słonecznego, chroniąc skórę przed działaniem promieni słonecznych. Należy jednak pamiętać, aby spożywać ją w umiarkowanych ilościach.

5. Jaja.

Jaja, a właściwe białko jaja kurzego to jedna z najmocniejszych sił redukujących wszelkie dolegliwości skórne. Najlepiej stosować je zewnętrznie, bezpośrednio na skórę, w postaci maseczki. Taki kosmetyk dzięki obecności siarki i właściwościom ściągającym zwęża rozszerzone pory skórne, zmniejsza zmiany trądzikowe oraz działa łagodząco na jej podrażnienia. Pierwiastek ten wpływa nie tylko na stan skóry, ale również na włosy jak i paznokcie. Białko jaja kurzego można wykorzystać również jako okład na opuchnięte i zmęczone oczy lub jako domowe, naturalne usuwanie owłosienia, czyli tak zwana depilacja.

Polecane produkty:

Kolagen + L-karnozyna - zmarszczki to już nie problem!
Magiczne słowo dla zdrowej, pięknej i bez zmarszczek skóry to kolagen. Magazynuje on wodę w organizmie co powoduje, że skóra staje mocna, a przy tym elastyczna
Zobacz tutaj ...
Kapsułki z kwasem hialuronowym
Kwas hialuronowy decyduje nie tylko o jędrnej i gładkiej skórze, ale także jest głównym składnikiem płynu stawowego i pełni funkcję "smaru" przy wykonywaniu ruchu redukując ból. Jego głównym zadaniem jest regulacja zawartości wody w przestrzeni ...
Zobacz tutaj ...
8 komentarzy:
  1. Monika Pazdej
    Monika Pazdej says:

    To naprawdę ważne co jemy i jakie ma to znaczenie dla naszego zdrowia. Warto też zwrócić uwagę na to z jakich źródeł pochodzi nasze pożywienie.

    Odpowiedz
  2. nieprzyzwoitka
    nieprzyzwoitka says:

    Wszystko pięknie ładnie, i możemy stawać na głowie, suplementować się, nawadniać, jeść jajka, ale dopóki żyjemy w toksycznym środowisku (np. powietrzu) to na nic się nasze wysiłki zdadzą.

    Odpowiedz
  3. Lila
    Lila says:

    Właśnie jestem na diecie i na pewno wykorzystam Twoje porady, bo mojej skórze przydałoby się trochę odżywienia 🙂

    Odpowiedz
  4. Agata
    Agata says:

    Dobrze, że powstał ten artykuł. Niby to wszystko wiemy, ale gdy powstanie pierwsza zmarszczka, wtedy jest płacz i zgrzytanie zębów. Lepiej zapobiegać przede wszystkim dietą.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *