Wartości odżywcze koktajli owocowych

Koktajle owocoweKoktajl owocowy to smaczna i zdrowa alternatywa dla cukierków i innych słodyczy. Od dłuższego czasu zmiksowane owoce podbijają serca i stają się ulubioną przekąską dla wielu tych, którzy docenili ich smak i korzystne właściwości dla zdrowia. Poniżej przedstawiamy jak koktajle owocowe wzbogacają naszą dietę.

 

 

Kalorie

Ilość kalorii w szklance z koktajlem owocowym zależy od jej wielkości. Mała zwykle waha się od 40 do 60 kalorii na porcję. Większa szklanka zawiera w zakresie od 76 do 260 kalorii. Jeżeli kupujemy gotowe koktajle ze sklepu, różnica w ilości kalorii może być znaczna. Wszystko zależy do tego czy owoce są konserwowane w wodzie, syropie czy w soku. Woda i soki są dla nas zdrowsze. Syrop może drastycznie zmienić zawartość kalorii. Dodatkowo duża ilość cukru, skrobi, kukurydzy i konserwantów w gotowych koktajlach może także wpłynąć znacząco na ilość znajdujących się w nich kalorii. Warto jest więc przygotowywać koktajle samemu. W prosty i szybki sposób zmiksujemy owoce, a przy tym będziemy pewni co do składu.

Niska zawartość tłuszczu i węglowodanów

Jeśli jesteś na diecie i liczysz kalorie, należy rozważyć włączenie koktajli do swojego menu. Zmiksowane owoce dostarczają  niezbędne składniki odżywcze i zamiast niezdrowych tłuszczy i węglowodanów w nadmiarze. Koktajl owocowy jest bardzo dobrym rozwiązaniem aby urozmaicić plan żywnościowy podczas stosowania diety, a dodatkowo stanowi doskonałą przekąskę, która sprawi, że nie będziemy podjadać.

Codziennie porcji owoców

Amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA) zaleca spożywanie od 2 do 4 owoców dziennie. Taka porcja mieści się w połowie szklanki z koktajlem. Zamiast jeść kilka owoców wystarczy zmiksować je i wypić w postaci owocowego koktajlu. Taka forma z pewnością wypełni minimalne dzienne zapotrzebowanie na niezbędne składniki odżywcze. Warto pamiętać, że kobiety i dzieci potrzebują co najmniej trzy porcje owoców dziennie. Natomiast zapotrzebowanie u starszych dzieci i kobiet w ciąży to co najmniej cztery porcje.

Witaminy i minerały

Koktajl owocowy zawiera mnóstwo niezbędnych witamin i minerałów dla naszego zdrowia. Typowa szklanka zmiksowanych owoców takich jak winogrona, ananasy, brzoskwinie, gruszki i wiśnie. Oto krótka lista najważniejszych składników odżywczych w jednej szklance koktajlu owocowego:

Witamina A
Witamina C
Witamina E
Witamina K
Witamina B1 (Tiamina)
Witamina B2
Witamina B6
Wapń
Miedź
Kwas foliowy
Żelazko
Niacyna
Magnez
Potas
Cynk

Koktajl owocowy – doskonała domowa przekąska

Zrób lepszą wersję koktajlu owocowego w domu. Gdy zmiksujesz owoce samemu masz pewność, że nie będzie on zawierał dodatkowych substancji jak na przykład konserwantów. Możesz również wzbogacić swój koktajl według upodobań o różne odmiany owoców czy tak mocno zyskujące na popularności, nie bez powodu, algi takie jak Chlorella czy Spirulina. Mango, kiwi, mandarynka, jabłko, brzoskwinia czy młody jęczmień to doskonały wybór. Tak wzbogacone koktajle będą posiadały niską zawartość tłuszczu, a do tego ich skład w wartości odżywcze zwiększy się znacząco, a smak będzie mówił sam za siebie.

Włączenie koktajli owocowych do codziennego planu żywienia to świetny pomysł. Zaoszczędzone zostaną nie tylko pieniądze, ale również wpływ na poprawę zdrowia będzie odczuwalny poprzez dodatkową energię.

Polecane produkty:

Spirulina maxima - bogactwo witamin i minerałów z dodatkiem jodu
Spirulina w proszku może być stosowana jako maseczka do twarzy jak również do całego ciała. Intensywnie nawilża wysuszoną i zmęczoną skórę. Poprawia ukrwienie, wygląd i jej koloryt. Spirulina w proszku może być też dodawana do posiłków co zwiększy wartość
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *