Co na wzdęcia i gazy – 8 sposobów jak je zmniejszyć

8 sposobow na wzdecia i gazyKażda osoba, która doświadczyła problemu jakim są wzdęcia i nadmierne gazy, wie jak czasami jest to kłopotliwe. Intensywność gazów zależna jest od gospodarki jelitowej i znajdujących się tam bakterii oraz gromadzeniu związków siarki. Poniżej przedstawiamy osiem sposobów, które mogą pomóc zidentyfikować problem, wskazać co powoduje dyskomfort trawienny oraz jak sobie z tym radzić.

8 sposobów jak pozbyć się wzdęć i gazów

1. Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj.

Szybkie jedzenie, bez dokładnego przeżuwania jedzenia może podrażniać układ trawienny co będzie powodowało powstawanie gazów. Uważne i spokojne jedzenie nie tylko sprawia, że jest się bardziej zrelaksowanym i zapewnia się zdrowe trawienie, ale również:

  • Ogranicza połykanie powietrza
  • Zwiększa początkowy etap trawienia już w jamie ustnej poprzez wydzieliny z gruczołów ślinowych, enzymów potrzebnych do metabolizowania pożywienia
  • Dochodzi do rozkładu składników pokarmowych poprzez mechanizm żucia.

2. Pij więcej wody między posiłkami.

Zapewnienie właściwego przepływu pokarmu przez przewód pokarmowy poprzez odpowiednie nawodnienie między posiłkami z czystą wodą. Nawodnienie to również klucz do usuwania toksyn z organizmu, naturalny detoks.

Chociaż picie dużej ilości wody w ciągu dnia jest niezbędne to spróbuj powstrzymać się od picia w trakcie posiłku. W połączeniu z jedzeniem, woda będzie rozcieńczyć soki trawienne wydzielane do metabolizowania jedzenia, a to może przyczynić się do powstania problemów.

3. Dieta oczyszczająca.

Dieta oczyszczająca może pomóc uzyskać odpowiedź jakie produkty przyczyniają się do powstania nadmiernej ilości gazów. Wykonaj pięć kroków, aby wiedzieć czego unikać. Proces ten będzie polegał na usuwaniu czynników ze swojej diety, które powodują gazy, a następnie ich ponowne wprowadzanie do wykrywania objawów.

Jedne z najgorszych czynników wywołujących nadmierne gazy to:

  • oligosacharydy fermentujące, dwucukry, cukry proste i poliole – są to produkty takie jak czosnek, rośliny strączkowe, pszenica i cebula
  • warzywa zawierające siarkę m.in. kapusta, brukselka i brokuły
  • fasla
  • nabiał
  • produkty bogate w skrobię takie jak ziemniaki i kukurydza
  • produkty o wysokiej zawartości tłuszczu, sztuczna i przetworzona żywność

5 kroków w diecie eliminacyjnej:

  1. Unikaj produktów z substancjami drażniącymi układ pokarmowy.
  2. Czytaj etykiet na opakowaniach.
  3. Zapisuj w notatniku co spożywasz.
  4. Zacznij dodawać produkty z powrotem, stopniowo, pojedynczo.
  5. Obserwuj objawy i zachodzące zmiany w organizmie.

4. Wspieraj swój kwas żołądkowy.

Kwas żołądkowy jest niezbędny na różnych etapach trawienia. Odpowiada za:

  • Sterylizację żywności
  • Aktywację enzymów trawiennych
  • Otwiera zwieracz odźwiernika
  • Zamyka zwieracza przełyku
  • Aktywuje wydzielanie żółci
  • Rozbija białka

Bez odpowiedniego poziomu kwasu żołądkowego nie jesteśmy w stanie wysterylizować naszej żywności, zabić niechciane mikroorganizmy i strawić, a także skutecznie przyswajać pokarm. Proces ten wywołuje powstawanie większego stresu dla układu pokarmowego i prowadzi do fermentacji mikroorganizmów. Naturalnym produktem ubocznym fermentacji mikrobiologicznej jest gaz. Kiedy nie jesteśmy w stanie skutecznie metabolizować siarkę, otrzymujemy naprawdę śmierdzące gazy.

5. Stosuj enzymy trawienne.

Enzymy trawienne pomagają w prawidłowy sposób rozkładać składniki znajdujące się w żywności, które karmią bakterie i przyczyniają się do powstawania gazów. Enzymy te można znaleźć w naturalnych suplementach. Są one również obecne w wielu produktach i żywności, a także w fermentowanych napojach takich jak np. ocet jabłkowy.

Enzymy trawienne rozłożą cukry, kwasy nukleinowe, aminokwasy i kwasy tłuszczowe tak, że będą one łatwiej przyswojone w organizmie. Dla przykładu, gaz i wzdęcia – symptomy niedoboru enzymów trzustkowych, mogą być “obsługiwane” za pomocą enzymów trawiennych, takich jak lipazy, amylazy i proteazy.

6. Używaj probiotyki.

Ponad 500 różnych gatunków bakterii znajduje się w jelitach. Probiotyki są bardzo przydatne w uzupełnieniu stężenia zdrowych bakterii, które tam się rozwijają. Naturalne źródła probiotyków można znaleźć w wodzie kokosowej, mleku kokosowym, kefirze, jogurcie i fermentowanych warzywach takich jak np. kapusta kiszona.

Poprawa równowagi mikroflory jelitowej ma krytyczne znaczenie dla zmniejszenia ilości szkodliwych bakterii, które mogą prowadzić do nadmiernego nagromadzenia się gazu.

7. Stosuj wiatropędne zioła.

Wiatropędne zioła były tradycyjnie używane przez wieki na całym świecie w praktyce medycyny ajurwedyjskiej. Zioła o właściwościach wiatropędnych obejmują:

  • Nasiona kopru
  • Kardamon
  • Cynamon
  • Imbir
  • Nasiona selera
  • Kminek
  • Lukrecja
  • Mięta pieprzowa
  • skórka pomarańczy

Te wiatropędne zioła zmniejszają wzdęcia, co zmniejsza ucisk w jelitach. Dodatkowo wspierają zdrowa motorykę przewodu pokarmowego i zwiększają wchłanianie się składników pokarmowych. Wiatropędne zioła mają właściwości lecznicze, można je uzyskać pijając herbatę z własnej mieszanki ziół lub włączyć je do posiłków.

8. Magnez poprawia funkcjonowanie jelit.

Magnez może być jednym z najczęściej pomijanych składników mineralnych, które są konieczne, aby poprawić trawienie i zmniejszyć gazy. National Institutes of Health donosi, że magnez jest niezbędny we wspieraniu  ponad 300 procesów enzymatycznych oraz służy jako środek zwiotczający mięśnie wzdłuż przewodu pokarmowego.

Ponad 80% społeczeństwa cierpi na niedobór magnezu, który odgrywa ważną rolę w zdrowej perystaltyce jelit.

Polecane produkty:

Spirulina + Wapń + Magnez - dla zdrowia Twoich kości, mięśni i serca!
Produkt ten zawiera wapń pozyskiwany z algi „Lithothamnium calcareum”. Jest to wapń w pełni naturalny i posiada przez to bardzo wysoką biodostępność, bo aż 96%!
Zobacz tutaj ...
Lacto Flora - zadbaj o florę bakteryjną
Lacto Flora zawiera m.in. laktobakterie i bifidobakterie, które stanowią główny składnik mikroflory u człowieka. W naturalny sposób pomaga zadbać o prawidłową florę bakteryjną w organizmie, ponieważ w każdej kapsułce znajduje się ...
Zobacz tutaj ...
Enzymix - naturalne enzymy
Enzymix zawiera naturalne enzymy takie jak bromelanina, papania, ficyna z figi oraz kurkumę. To właśnie one wspierają proces przyswajania białka w organizmie oraz odpowiadają za prawidłową przemianę materii ...
Zobacz tutaj ...
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Nie wahaj się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *