Naturalne dopalacze, które dodają energii

4.00 avg. rating (66% score) - 1 vote

Naturalne dopalacze, które dodają energiiNaturalne dopalacze są alternatywą dla syntetycznych środków farmaceutycznych czy szkodliwych substancji pobudzających. Oprócz tego, że stanowią naturalne źródło dobroczynnych składników mających właściwości zdrowotne. Dodają one również energii, przywracają świeżość umysłu i redukują zmęczenie, nie tylko to fizyczne, ale i  psychiczne. Co takiego doda nam tyle energii? Po co należy sięgnąć? Oto najlepsze przykłady.

Naturalne dopalacze – rodzaje

Do produktów, nazywanych naturalne dopalacze, które pobudzą nasz umysł, dodadzą energii i zniwelują zmęczenie możemy zaliczyć:

1. Yerba mate.

Yerba mate to suszone liście ostropestu paragwajskiego. W Ameryce Południowej napar z yerba mate jest niemalże czczony i spożywany w dużych ilościach. Tą cenną roślinę odkryło plemię Indian. Wierzyli, że redukuje zmęczenie oraz zapewnia dobrą formę organizmu.

Yerba mate nieco różni się od smaku naszej tradycyjnej herbaty, bowiem posiada intensywny i nieco cierpki smak. Jednak mimo swych mało przyjemnych walorów smakowych posiada szereg cennych dla zdrowia substancji. Zawiera witaminę A, witaminy z grupy B i witaminę C. Ponadto w jej składzie można znaleźć minerały takie jak potas, magnez, wapń i żelazo. Regularne picie naparu z yerba mate poprawia pamięć i koncentrację, obniża cholesterol i wspomaga odchudzanie. Posiada właściwości pobudzające, wzmacnia także układ nerwowy i działa rozluźniająco.

2. Aronia

Do Polski trafiła z krajów Ameryki Północnej. Początkowo wierzono, że aronia wspomaga płodność u kobiet oraz działa mocno odmładzająco. W tym przypadku nie mylono się, ponieważ zawiera ona wiele antyoksydantów, które zapobiegają powstawaniu wolnych rodników. Dziś wiadomo również, że dzięki zawartości witaminy C wzmacnia ściany naczyń krwionośnych. Ponadto wykazuje pozytywny wpływ na układ trawienny, obniża ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Można ją spożywać w postaci zwykłych owoców, ale również jako w formie syropu, soku czy dżemu.

3. Owoc guarana.

Owoc ten posiada rekordową ilość kofeinowy, bowiem jest jej tu aż 5%. Przy tak dużej ilości nawet kawa nie wygrywa z guaraną, ponieważ zawiera jej tylko 2 %. Oprócz kofeiny owoc guarana zawiera również taniny, teobrominę i ksantynę. Taka mieszanka związków sprawia, że guarana posiada bardzo wyraźne działanie pobudzające i stymulujące. Ponadto efekt ten utrzymuje się znacznie dłużej niż po filiżance kawy, bo nawet do 6 godzin.

Napar, który można wykonywać z guarany poprawia pamięć i koncentrację oraz natychmiastowo stawia na nogi. Oprócz tego, że dodaje energii, guarana wykazuje właściwości antyoksydacyjne i bakteriobójcze. Chętnie spożywana jest przez sportowców, gdyż wspomaga wydolność mięśni i regenerację organizmu po intensywnym wysiłku.
Ze względu na składniki guarany, w której znajduje się duże stężenie kofeiny, nie powinna ona być spożywana przez kobiety w ciąży lub w okresie laktacji, a także osoby z podwyższonym ciśnieniem i wrażliwe na kofeinę oraz taninę.

4. Żeń-szeń.

Początkowo jego dobroczynnymi właściwościami mogli cieszyć się jedynie cesarze oraz najważniejsi urzędnicy. Z czasem jednak nieco się zmieniło i do jego użytku dopuszczeni zostali także żołnierze chińscy do opatrywania ran i przywraca sił witalnych. Korzeń żeń-szenia zwiera w swoim składzie ginsenozydy, które dostarczają substancje odżywcze do narządów jak i całego organizmu. Układ mięśniowy szybciej regeneruje się po intensywnym wysiłku, stabilizuje się poziom cukru we krwi, mamy więcej siły przez co organizm pracuje wydajniej.

Żeń- szeń poprawia pamięć i redukuje zmęczenie. Jednak warto pamiętać, aby nie nadużywać jego ilości i nie spożywać dłużej niż przez okres 2 miesięcy. Nie powinny z niego korzystać osoby ze skłonnością do hipoglikemii oraz z hemofilią.

5. Zielona herbata.

Zielona herbata przede wszystkim kojarzona jest ze zdrowym trybem życia. Nie bez powodu, ponieważ posiada bogaty skład związków wpływających pozytywnie na nasz organizm. Zielona herbata, a dokładnie jej liście posiadają dwukrotnie więcej kofeiny niż kawa. Oprócz pobudzającej kofeiny znajduje się w niej podnosząca energię tanina, pochodne ksantyny i teofilina. Składniki te sprawiają, że zielona herbata pobudza, ale w sposób bardzo delikatny i długotrwały. Posiada również sporą ilość antyoksydantów, przez co zapobiega powstawaniu wolnych rodników. Polecana jest osobom przede wszystkim w profilaktyce chorób układu krążenia, nadwagi i próchnicy.

6. Karnityna.

Karnityna wywodzi się z języka łacińskiego „carnis” i oznacza „mięso”. To właśnie w mięśniach jest jej najwięcej, a więc organizm jest w stanie sam produkować jej pewną ilość. Natomiast resztę powinniśmy dostarczyć wraz z pożywieniem. Związek ten jest bardzo istotny dla naszego organizmu, ponieważ to karnityna pozwala pozyskać nam energię z tłuszczów, a także warunkuje poziom złego cholesterolu. Najbardziej trafnym źródłem karnityny jest wołowina, wieprzowina oraz produkty rybne i mleczne.

7. Spirulina.

Spirulina to forma naturalnego suplementu, który w swym składzie posiada dużą ilość wysoko przyswajalnego białka, szereg witamin m.in. witaminę A, witaminy z grupy B, żelazo, magnez i potas. Przyjmowanie jej chroni przed wolnymi rodnikami, obniża poziom złego cholesterolu, a także reguluje poziom cukru we krwi. Spirulina zawiera składniki potrzebne do budowy enzymów litycznych, które oczyszczają mięśnie. Dzięki temu okres regeneracji po intensywnym treningu skraca się do minimum. Spirulina to bogate źródło witamin i minerałów. Stosując ją odżywiamy nie tylko mięśnie, ale i cały organizm. Dzięki temu redukujemy uczucie zmęczenia i poprawiamy samopoczucie.

8. Tauryna.

Jest to aminokwas, który organizm sam jest w stanie wyprodukować. W niewielkich ilościach występuje m.in. w mięśniach, mózgu czy wątrobie. Oprócz występowania w organizmie możemy również ten związek dostarczyć wraz z pokarmem. Doskonałym źródłem tauryny są ostrygi, mięso i ryby. Aminokwas ten odpowiedzialny jest za transport kreatyny prosto do mięśni przez co szybciej się regenerują, a ich praca staje się sprawniejsza.Tauryna oprócz występowania w pokarmie jest również ważnym składnikiem suplementów przeznaczonych dla sportowców.

Polecane produkty:

Spirulina platensis - naturalna siła witamin i minerałów!
Spirulina to źródło wysokiej zawartości protein, witamin oraz minerałów. Urozmaica również dietę w składniki hamujące rozwój nowotworów i zapobiegające powstawaniu miażdzycy.
Zobacz tutaj ...
Algi Spirulina i Chlorella - rośliny o wysokiej wartości odżywczej i leczniczej.
Dziś, gdy na nasze zdrowie coraz większy wpływ wywiera postępująca degradacja środowiska naturalnego i coraz mniej wartościowe pokarmy, woda określonych akwenów zawierająca większe stężenie soli mineralnych, oferuje człowiekowi niezwykły dar
Zobacz tutaj ...
Spirulina z chlorellą - naturalne oczyszczenie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...
Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...

Dodaj komentarz

9 komentarzy do "Naturalne dopalacze, które dodają energii"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Agni
Gość

Żeń-szeń i guarana były dla mnie oczywiste, no i tauryna bo chyba jest w składzie każdego energetyka. Ale że yerba mate i zielona herbata? O tym nie wiedziałam 🙂 Pozdrawiam

Danka
Gość

Dlatego piję rano zieloną herbatę;-)

Kasia
Gość

Musze spróbować! Moze w końcu cos mi doda enerii….

Monika
Gość

Kurcz,, czemu to wszystko musi być takie egzotyczne?! 😀

Martyna
Gość

Osobiście kocham zieloną herbatę 😉

Karolina
Gość

Ciekawe informacje 🙂 muszę spróbować czy takie naturalne produkty na mnie podziałają. Przydałby się dodatkowy zastrzyk energii!

Paradaespana
Gość

Jestem fanka zielonej herbaty, zen-szenia i aronii 🙂 mam nadmiar enegii 🙂

Monika
Gość

Dziekuje za mega ciekawy wpis, obserwuje

Grzegorz Deuter
Gość

Widzę w komentarzach niezrozumienie – to substancje pobudzające, a nie dodające energię (tę wyraża się w posiłkach w kaloriach, które przyswajane są z posiłków).

wpDiscuz