Zielone superfoods – Spirulina, Chlorella, trawa jęczmienna i pszeniczna

Zielone superfoods - Spirulina, Chlorella, trawa jęczmienna i pszenicznaZielone superfoods są całkowicie naturalnymi produktami do spożywania, szczególnie bogatymi w chlorofil. Mogą pochodzić z traw lub alg. Mają one bardzo podobne właściwości, ponieważ wszystkie zawierają duże ilości składników odżywczych. W ostatnim czasie pojawiło się wiele, różnego rodzaju zielonych produktów. Dodatkowo coraz więcej osób chce dbać o siebie poprzez prawidłowe odżywianie. Ten artykuł, miejmy nadzieję, pomoże znaleźć każdemu odpowiedni zielony superfood, który będzie dopasowany do indywidualnych potrzeb.

Korzyści płynące z superfoods bogatych w chlorofil

Aby zrozumieć działanie zielonych superfoods, ważne jest, aby spojrzeć na substancję, która nadaje im tak wysoką jakość i cenne właściwości – zielony chlorofil. Chlorofil znajdujący się w roślinach określony jest jako”krew roślin” i w rzeczywistości bardzo przypomina hemoglobinę na poziomie molekularnym. Pokarmy bogate w chlorofil budują krew, zawierają szeroką gamę składników odżywczych, w tym żelazo i witaminy z grupy B, które pomogą w leczeniu niedokrwistości. Wykazano, że chlorofil hamuje wzrost bakterii, przeciwdziała powstawaniu drożdży i grzybów, co jest niezwykle ważne w procesie detoksykacji organizmu z leków i substancji rakotwórczych. Może to przyczynić się do zmniejszenia stanu zapalnego, regeneracji tkanek i przeciwdziałać nieświeżemu oddechowi oraz przykremu zapachowi ciała. Chlorofil stosowany na zęby w postaci proszku może powstrzymać proces powstawania próchnicy. Chlorofil to bardzo dobre wsparcie dla wątroby. Pomaga w detoksykacji i eliminacji toksyn spowodowanych wszechobecną dietą, która przyszła do nas z zachodu (fastfood, przetworzone jedzenie i podobne).

W tym artykule opisujemy: Zioła na wątrobę – jak skutecznie ją oczyścić?

Suplement diety to nie substytut

Jeśli korzystasz w swojej diecie z zielonych produktów i traktujesz je jako substytut (zamiennik) zamiast spożywania różnorodnych warzyw i pełnoziarnistych produktów, nie będziesz w pełni czuć poprawy swojego samopoczucia. W pierwszej kolejności należy zmienić nawyki żywieniowe i styl życia. Nie jest to łatwy i szybki proces, ale naprawdę warto.

Mikroalgi

Algi to prymitywne mikroorganizmy. Są one jednymi z pierwszych form życia na Ziemi. Wszystkie algi są ​​bogate w łatwo przyswajalne białko, kwasy nukleinowe, minerały i beta-karoten. Zawierają również znaczne ilości GLA i Omega 3 (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe). Kwasy nukleinowe (DNA i RNA) pomagają w odnowie komórek, a tym samym odwracają procesy starzenia oraz procesy zwyrodnieniowe. Mikroalgi, o których mowa to Spirulina i Chlorella. Poniżej przedstawiamy ich charakterystykę.

Spirulina

Nie bez powodu Spirulina zaliczana jest do superfoods. Zawiera bardzo duże ilości łatwo przyswajalnego białka. Jego strawność oceniana jest na poziomie 85%. Alga ta jest niezastąpiona dla wegetarian, którym często brakuje właśnie białka w diecie. Objawy jego niedoboru to ogólne osłabienie i brak apetytu. Spirulina zawiera również mukopolisacharydy (MPS), które mają wpływ na tworzenie się bardziej elastycznej i sprężystej tkanki łącznej. Jest ona wykorzystywana we wspomaganiu leczenia takich chorób jak:

  • niedokrwistość
  • zapalenie wątroby
  • nieżyt żołądka
  • cukrzyca
  • hipoglikemia
  • otyłość
  • przejedzenie
  • niedożywienie
  • przewlekłe problemy skórne

Co warto również podkreślić, Spirulina przyczynia się do zwiększenia zdolności umysłowych.

Zalecane dawkowanie Spiruliny

W przypadku Spiruliny, należy zaczynać od dawki minimalnej. 2 lub 3 tabletki lub ćwierć łyżeczki, sukcesywnie zwiększając, aż dojdziemy do zalecanej dziennej porcji. Maksymalna zalecana dawka wynosi jedną 1 łyżeczkę proszku dziennie lub 6 tabletek (wielkości 500 mg).

Więcej na temat Spiruliny opisujemy w artykule: Zalety i korzyści Spiruliny.

Chlorella

Chlorella zawiera nieco mniej białka niż Spirulina, znacznie mniej beta-karotenu, ale dwukrotnie więcej kwasu nukleinowego oraz chlorofilu. W jej składzie znajdziemy również niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Wykazuje działanie bardziej oczyszczające niż Spirulina. Zazwyczaj Chlorella jest droższa niż Spirulina ze względu na wymagane rozerwanie twardej, zewnętrznej ściany komórkowej. To właśnie dzięki temu wiąże metale ciężkie, pestycydy i bezpiecznie usuwają toksyny z organizmu.

Więcej na ten temat opisujemy w artykule: Spirulina i Chlorella z rozerwaną ścianą komórkową.

Chlorella ma właściwość znaną jako czynnik CGF (Chlorella Growth Factor). Jest to związane z obecnością kwasu nukleinowego, który, jak wykazano, ma immunologiczne właściwości wzmacniające i poprawiające aktywność komórek T i B. To one stanowią ochronę przed wirusami i innymi drobnoustrojami. CGF odpowiada za większy wzrost komórek, ale co bardzo ważne, nie zwiększa rozwoju nowotworów.
Chlorella jest superfoods przystosowanym do walki z wirusami, grzybami, drożdżami wynikającymi z osłabienia układu immunologicznego. Wzmacnia układ nerwowy, pomaga wyregulować poziom cholesterolu i zapobiega miażdżycy.

Zalecane dawkowanie Chlorelli

Chlorella wykazuje silniejsze działanie oczyszczające organizm. Dlatego też jak w przypadku Spiruliny należy zacząć od minimalnej dawki. Dzienna dawka tabletek na oczyszczanie z Chlorellą to około 2-3 gramy, czyli 4-6 tabletek (wielkości 500 mg).

Więcej na temat Chlorelli opisujemy w artykule: Chlorella – właściwości i opinie.

Uwagi dotyczące przyjmowania Spiruliny i Chlorelli

Niestrawność lub łagodny ból głowy może wskazywać na łagodną reakcję detoksykacji. Jest to pozytywny objaw świadczący o działaniu tych superfoods. Im więcej toksyn zalega w organizmie, tym wolniej należy zwiększać dawkę. U osób z osłabionym układem trawiennym zaleca się, aby przyjmowały algi w postaci proszku. Można zmieszać go z sokami takimi jak np. jabłkowy, ananasowy lub zwykłą wodą. Może być również stosowany jako dodatek do smoothie i koktajlów warzywnych oraz sałatek.

Trawa pszeniczna oraz trawa jęczmienna

Właściwości lecznicze trawy pszenicznej i trawy jęczmiennej są bardzo zbliżone. Choć warto od razu zaznaczyć, że trawa jęczmienna jest nieco łatwiej trawiona. Trawa pszeniczna i trawa jęczmienna nie zawierają glutenu (który znajduje się w ziarnie) i dlatego są odpowiednie dla osób z alergią na pszenicę lub jęczmień.

W postaci proszku lub tabletek trawy te zawierają nieco mniej chlorofilu i beta-karotenu niż algi. Mają około 20% białka (znacznie mniej niż algi). Trawa pszeniczna i jęczmienna bogate są w różne witamin i minerały, w zależności od gleby, w której są hodowane. W odróżnieniu od alg, zawierają enzymy trawienne, które pomagają w usuwaniu toksyn lub niestrawionych resztek pokarmu zalegających w jelitach. Chlorofil zawarty w tych superfoods także wspomaga ten proces. Zawierają enzym zwany P4D1, który ma bardzo silne działanie przeciwzapalne. Dodatkowo w ich składzie znajduje się bardzo mocny przeciwutleniacz o nazwie dysmutaza ponadtlenkowa (SOD – SuperOxide Dismutase), który spowalnia degenerację komórek narażonych na działanie wolnych rodników. Dodatkowo wspomagają eliminację drożdży i usuwają metale ciężkie z organizmu.

Traw pszeniczna i trawa jęczmienna doskonale nadają się do wsparcia w leczeniu chorób takich jak:

  • zapalenie stawów
  • zaparcia
  • niedokrwistość
  • chroniczne zmęczenie
  • zespół napięcia przedmiesiączkowego (PMS)

Zobacz również: Chlorella na zespół napięcia przedmiesiączkowego.

Sproszkowany sok z trawy jęczmiennej i pszenicznej

Sok jest bardziej skoncentrowany i bogatszy w składniki odżywcze niż sama, sproszkowana trawa. Im mniej przetworzona forma trawy jęczmiennej i trawy pszenicznej tym zawierają one więcej składników odżywczych i wartości zdrowotnych. Sproszkowany sok polecany jest szczególnie osobom mającym problemy z:

  • żółtawym nalotem na języku
  • problemami z cerą (trądzik różowaty)
  • nadmiarem śluzu
  • torbielami

Dawkowanie trawy pszenicznej i trawy jęczmiennej

Jedną łyżeczkę proszku (sproszkowanego soku) miesza się z wodą (pół szklanki). Idealnie jest ją przyjmować na godzinę przed posiłkami, na pusty żołądek. Taki napój możemy stosować raz, dwa lub trzy razy dziennie. Ze względu na charakter detoksykujący, zarówno trawy jęczmiennej jak i trawy pszenicznej, mogą wystąpić łagodne bóle głowy, biegunka lub podobne dolegliwości. W takim przypadku należy zmniejszyć o połowę kolejne dawki. Jeśli objawy utrzymują się, należy przerwać stosowanie i wypróbować produkt znacznie łagodniejszy w działaniu odtruwającym, jak na przykład Spirulina.

Zielone jedzenie w codziennej żywności

Każdy zielony produkt zaliczany do superfoods będzie miał właściwości lecznicze ze względu na dużą zawartość chlorofilu i innych, niezbędnych dla organizmu składników odżywczych. Warto wykorzystać właściwości jakie daje Spirulina, Chlorella, trawa jęczmienna i trawa pszeniczna, aby poczuć znaczącą różnicę w samopoczuciu. Sama eliminacja toksyn z organizmu pozwoli cieszyć się większą energią, pobudzeniem do działania, a przede wszystkim zdrowiem.

Spirulina Febico - naturalne witaminy i minerały na wyciągnięcie ręki
Spirulina Febico - wysokiej jakości alga, której skład to 100% czysta Spirulina. Każdy etap, od hodowli, poprzez produkcję, do otrzymania pełnowartościowego produktu, jest poddawany szczegółowej kontroli. Pozwala to uzyskać najwyższej jakości Spirulinę
Zobacz tutaj ...
Spirulina + Chlorella - naturalne oczyszczanie organizmu
Chlorella w bardzo dokładny sposób oczyszcza organizm, pomaga w likwidacji zaparć, wspiera budowanie naturalnej odporności, odmładza organizm, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek, poprawia fizyczną i psychiczną kondycję organizmu, dodaje sił wital
Zobacz tutaj ...
Oryginalne pędy młodego jęczmienia - odmładzający i rewitalizujący skarb natury
W królestwie roślin jęczmień uważany jest przez wielu ekspertów za roślinę najbogatszą na świecie w składniki odżywcze. Ponad 3000 aktywnych składników odżywczych, występujących najliczniej i o najwyższej wartości, jak w żadnej innej roślinie.
Zobacz tutaj ...
Bio Młody jęczmień - sproszkowany sok - 100% naturalny
Jęczmień to najbardziej aktywne połączenie substancji witalnych. Wzmacnia system odpornościowy, spowalnia procesy starzenia się organizmu, a także zmniejsza ryzyko zachorowań na raka. Jest cennym źródłem niezbędnych aminokwasów.
Zobacz tutaj ...
10 komentarzy:
  1. Franciszek
    Franciszek says:

    Znam te substancje, Tata miał hopla na ich punkcie i są one faktycznie zbawienne. Jedyny problem mam zawsze z regularnością stosowania.

    Odpowiedz
  2. Syndrome
    Syndrome says:

    Bardzo przydatny artykuł. Dobry czas na rozpoczęcie wspomagania organizmu przed zimą i dostarczenia niezbędnych substancji. Ja jem zielone okrągły rok 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *